Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Vanaf wanneer hengst laten dekken?

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
PridesRanch
Rookie
Rookie
PridesRanch


Aantal berichten : 79
Leeftijd : 41

Karakter
Discipline:
I love...:

Vanaf wanneer hengst laten dekken? Empty
BerichtOnderwerp: Vanaf wanneer hengst laten dekken?   Vanaf wanneer hengst laten dekken? Icon_minitimewo maa 06, 2013 5:27 am

Ik vind het zelf een nogal dozige vraag, maar ik liep daar ineens over na te denken en google helpt me niet echt; vanaf welke leeftijd is een hengst geschikt om te beginnen met dekken? Ik heb het er niet over wanneer hij vruchtbaar is, maar vanaf wanneer het gebruikelijk is dat ie op aanvraag dames gaat bedienen.
Waarbij ik direct wil vermelden dat onze jongeman, Biscuit, hier volledig buiten staat. Het jochie is bijna 2 en mag voorlopig in alle opzichten nog lekker het ukkie zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

Vanaf wanneer hengst laten dekken? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vanaf wanneer hengst laten dekken?   Vanaf wanneer hengst laten dekken? Icon_minitimewo maa 06, 2013 10:08 pm

Ik denk dat de eigenaar dit zelf bepaald.
Terug naar boven Ga naar beneden
PridesRanch
Rookie
Rookie
PridesRanch


Aantal berichten : 79
Leeftijd : 41

Karakter
Discipline:
I love...:

Vanaf wanneer hengst laten dekken? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vanaf wanneer hengst laten dekken?   Vanaf wanneer hengst laten dekken? Icon_minitimedo maa 07, 2013 12:22 am

Snap ik, maar wat is gebruikelijk? Een gemiddelde?
Terug naar boven Ga naar beneden
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

Vanaf wanneer hengst laten dekken? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vanaf wanneer hengst laten dekken?   Vanaf wanneer hengst laten dekken? Icon_minitimedo maa 07, 2013 11:00 pm

Poe , ik zou het niet weten .
Maar toen ik mijn merrietjes liet dekken ging ik toch eerst wel even kijken wat de toekomstige papa in zijn mars had, dus geen onbekende jonge hengst vers uit de wei.
Terug naar boven Ga naar beneden
PridesRanch
Rookie
Rookie
PridesRanch


Aantal berichten : 79
Leeftijd : 41

Karakter
Discipline:
I love...:

Vanaf wanneer hengst laten dekken? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vanaf wanneer hengst laten dekken?   Vanaf wanneer hengst laten dekken? Icon_minitimevr maa 08, 2013 12:59 am

Heb je helemaal gelijk in. Dus eigenlijk is het vaak; eerst presteren, dan dekken.
Terug naar boven Ga naar beneden
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

Vanaf wanneer hengst laten dekken? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vanaf wanneer hengst laten dekken?   Vanaf wanneer hengst laten dekken? Icon_minitimeza maa 09, 2013 2:39 am

Ik denk dat dat bij de Quarterhorses, Appie's en Paint fokkerij wel zo zou moeten gaan , omdat deze hengsten niet zoals bij de KHNS eerst goedgekeurd moeten zijn.
Er zijn natuurlijk altijd mensen die kiezen voor een goedkope dekking van een onbekende jonge hengst met een leuk papiertje.
T is maar wat je wil , wil je een boshobbel paardje fokken of een paard die het mischien in de sport goed gaat doen. Een veulentje bij je merrie hebben lopen omdat het zo leuk is, tja.
Er lopen al genoeg paarden rond zonder papieren , kruisingen enz. en zeker in deze tijd leveren die geen duk op en raak je ze aan de straatstenen niet kwijt.
Ik sprak laatst iemand die een bunch minipaardjes had staan , hij hield ze maar want een veulentje op laten groeien om het dan voor €50 te kunnen verkopen, dat schiet ook niet op, brokjes en hooi kreeg ie van zijn buurtjes.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Vanaf wanneer hengst laten dekken? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vanaf wanneer hengst laten dekken?   Vanaf wanneer hengst laten dekken? Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Vanaf wanneer hengst laten dekken?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Duidelijkheid btw-tarief vanaf 1 juli 2012
» hengst in de wei
» grullo aqha merrie &grullo aqha hengst veulen
» zadel laten maken 2
» heo laten wennen aan de reins?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: WESTERN HORSE :: BREEDING-
Ga naar: