Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 heo laten wennen aan de reins?

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
hikarix
Green As Grass
Green As Grass



Aantal berichten : 1
Leeftijd : 29

Karakter
Discipline:
I love...:

heo laten wennen aan de reins? Empty
BerichtOnderwerp: heo laten wennen aan de reins?   heo laten wennen aan de reins? Icon_minitimewo okt 17, 2012 7:07 am

hallo..

binnekort ga ik western les met mijn pony volgen. nu heb ik alle spullen bijelkaar

ik dacht even lekker met de spullen een klein beetje te rijden.

dus opgezadeld hoofdstel in gedaan en opgestapt. lekker even stappen en dit deed hij vrij rustig. lekker emt koppie laag en wonderbaarlijk stuurde
ik hem gewoon met slechts de teugels tegen zijn hals aan te leggen. ook in draf ging dit goed . voor even ...
ik ging van hand veranderen in draf en hij wou de hoek niet door .dus ik corrigeerde heb lichtelijk.
ineens schootie in galop en maakte een rodeo, nu is dit ook wel een takvan western alleen deze tak bevalt me niet zo
mijn idee is dat dit gebeurde door de teugels ,hij is namelijk niet gewent om met zulke lange teugels te rijden. naja met een kwart bak lag ik er dus naast.

maarja nu mijn grootte vraag , hoe laat ik hem goed wennen aan de split reins ??? gewoon blijven proberen rijden ? of eerst anders ? ( teugels vastknopen en dan eerst longeren ??)
Terug naar boven Ga naar beneden
Tsib
Green Novice
Green Novice
Tsib


Aantal berichten : 102
Leeftijd : 56

Karakter
Discipline:
I love...:

heo laten wennen aan de reins? Empty
BerichtOnderwerp: Re: heo laten wennen aan de reins?   heo laten wennen aan de reins? Icon_minitimedo okt 18, 2012 4:28 am

hallo Hikarix, om antwoord te kunnen geven zou ik ook van je willen weten op wat voor een bit je rijdt en wat voor een zadel je gebruikt?
Terug naar boven Ga naar beneden
sontana
Green Novice
Green Novice
sontana


Aantal berichten : 275
Leeftijd : 56

Karakter
Discipline:
I love...:

heo laten wennen aan de reins? Empty
BerichtOnderwerp: Re: heo laten wennen aan de reins?   heo laten wennen aan de reins? Icon_minitimedo okt 18, 2012 7:03 am

Dit heeft te maken met je manier van sturen en niets met het idee dat "hij"moet wennen aan splitreins. Ik denk eerder dat jij dat niet gewend ben Laughing.

Sturen doe je namelijk veel met je zit . En met neck reining moet je paard wijken voor de druk die hij tegen zijn nek voelt. En vooral niet met je binnen hand omtrekkken en je buiten hand geen contact hebben. Dan houd je paard ruimte om over de buitenschouder weg te lopen . En door de ruimte die aan de buitenkant vrij komt kunnen ze makkelijk aanspringen in galop. Maar dit is echt een puntje voor de instructeur om het je goed te leren.

Maar dat komt wel goed denk ik . Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
foxy
Rookie
Rookie
foxy


Aantal berichten : 92
Leeftijd : 45

Karakter
Discipline:
I love...:

heo laten wennen aan de reins? Empty
BerichtOnderwerp: Re: heo laten wennen aan de reins?   heo laten wennen aan de reins? Icon_minitimeza nov 03, 2012 5:11 am

vraagje : is je pony western getraind of is er alleen engels mee gereden?
Als er alleen engels is gereden op de pony zal deze aan het tuig moeten wennen en moeten leren wat je pony met de aanwijzingen die je geeft moet doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





heo laten wennen aan de reins? Empty
BerichtOnderwerp: Re: heo laten wennen aan de reins?   heo laten wennen aan de reins? Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
heo laten wennen aan de reins?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» [VERKOCHT] zgan Romal reins
» Een zadel laten maken?
» zadel laten maken 2
» Vanaf wanneer hengst laten dekken?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: WESTERN HORSE :: TACK & EQUIPMENT-
Ga naar: