Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol

Ga naar beneden 
+6
sonita
Tsib
Admin
ReiningTryOut
ArabReiner
ShiningJac
10 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
AuteurBericht
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Icon_minitimema jul 16, 2012 10:14 am

Wie had dat ooit gedacht, Rob?

Rare wereld [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
Terug naar boven Ga naar beneden
ShiningJac
Green Novice
Green Novice
ShiningJac


Aantal berichten : 115
Leeftijd : 49

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Icon_minitimema jul 16, 2012 10:18 am

En klein.. (de wereld dan hè)
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 411
Leeftijd : 50

Karakter
Discipline: Reining
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Icon_minitimema jul 16, 2012 6:26 pm

Oke 2e keer, ontopic of slotje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bandita
Green Novice
Green Novice
Bandita


Aantal berichten : 142
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Icon_minitimema jul 16, 2012 8:17 pm

sonita schreef:
Herstel;

Ben niet van de kerk!!!!

@ Bandita WTF is jouw probleem, heb ik je wat aangedaan ofzo?

Ik vind jouw commentaar, en toontje ,erg vervelend worden, en dit gaat al een tijdje zo, in meerdere topics.

Ik krijg er al mail en pb over.

Wie de bal kaatst kan hem terugverwachten toch ? En ik heb gelukkig geen problemen hoor. Zelfs niet met en over jou Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
ReiningTryOut
Green Novice
Green Novice
ReiningTryOut


Aantal berichten : 105
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Icon_minitimema jul 16, 2012 11:23 pm

Admin schreef:
Oke 2e keer, ontopic of slotje.

Denk je niet dat het onderwerp op zich klaar is ?
Wat wil je nog meer over speed control kwijt ?
Of wil je alle geluiden die je kunt maken benoemen die er voor zorgen dat je uit ademd.
En dan deze in de categorie *jury hoort ze niet* jury hoort ze wel* gaan plaatsen.
Beetje Bokkig wat je nu gaat doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Icon_minitimedi jul 17, 2012 1:26 am

Uiteraard niet , maar aangezien er hier ook mensen op het forum zitten , die nog niet alles over speedcontrole weten en mischien wat meer zouden willen weten , zou het natuurlijk wel aardig zijn om mischien wat beter uit te leggen wat speedcontrole inhoud en hoe je dit bereikt.

En dan heb ik het er niet over wat voor geluid je maakt , boeit me eigenlijk niet.

Dus wie voelt zich geroepen om dat nu is goed uit te leggen?
Terug naar boven Ga naar beneden
ReiningTryOut
Green Novice
Green Novice
ReiningTryOut


Aantal berichten : 105
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Icon_minitimedi jul 17, 2012 9:17 am

Ik heb al aangegeven hoe ik de speed control heb aangepakt bij Bob.
Belangrijk is daarbij dat ik vind dat je als weekend warrior je paard alle disciplines moet laten beheersen(zover dat kan)
Ik ben van huis uit een pleasure ruiter en vind dus persoonlijk dat dit mijn paard zijn basis moet zijn.
Onderdeel daarvan is de dralop. Ik vind dat je een paard dusdanig moet kunnen schakelen dat je op commando een dralop moet kunnen rijden. Ik gebruik hier de comfort zone en discomfort zone methode voor. Voor mij werkt dat bij alle paarden die ik tot nu toe heb gereden en/of heb begeleid.
Toen ik reining begon te rijden en ging lessen bij Michel was zijn commentaar al snel dat de cirkels (en dus de speed control) bij Bob een absolute + zou opleveren.
Kortom Bob wil en kan heel langzaam en dan is speed control eigenlijk heel makkelijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
reiner13
Rookie
Rookie



Aantal berichten : 61
Leeftijd : 68

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Icon_minitimedi jul 17, 2012 9:52 am

Ja , heel slim RTO, zo heb ik dat ook gedaan. Met pleasure, je paard loopt in 3 gangen en weet al wanneer terug te gaan, in lope of weer in jog of weer in walk. Daarom ben ik ook in pleasure begonnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Icon_minitimedi jul 17, 2012 10:03 am

Nou zal ik dan maar even.

Khartoum was een zeer heftige driftige arabier die vooral heel graag heel hard in de racestand wenste te gaan.

Dus mijn eerste doel was die speed eruit krijgen en rust in dit paard te brengen .

Het eerste jaar onder het zadel heb ik oneidig veel cirkeltjes gereden om die rust erin te brengen , gevolg dat ie nog langzamer kon galloperen dan de dralop en wisselen om een dubbeltje. Heel veel op mijn gewicht gewerkt om de snelheid eruit te krijgen en elke keer dat meneer onder mijn gat vandaan spoot de cirkel op, cirkel verkleinen en van cirkel veranderen.

Ook hier ging toen de heat eruit was de speedcontrole eigenlijk vanzelf ,vooral omdat in de Reining de langzame gallop eigenlijk alleen op de kleine cirkel gevraagd word.

Het enige waar ik op moest letten dat ik hem niet uit elkaar liet donderen als er speed gemaakt moest worden .

Ik ben altijd allround gestart, en dan voornamelijk : Pleasure, Horsemanship , westernriding , Versatilehorse, Reining en als t ff kon Team penning.
Terug naar boven Ga naar beneden
ReiningTryOut
Green Novice
Green Novice
ReiningTryOut


Aantal berichten : 105
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Icon_minitimedi jul 17, 2012 10:07 am

Zie je hoe simpel de speed control eigenlijk is. Het is eigenlijk iets wat je overhoud aan een ander doel waar je aan werkt.
Terug naar boven Ga naar beneden
ShiningJac
Green Novice
Green Novice
ShiningJac


Aantal berichten : 115
Leeftijd : 49

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Icon_minitimedo jul 19, 2012 8:18 pm

ReiningTryOut schreef:


ShiningJac schreef:

Daarna kon je het je niet voorstellen dat íémand zijn paard in training zette. Op mijn uitleg daarop wordt vervolgens niet meer ingegaan (oh ja, dan snap ik het).

Ik heb uit dat beetje fatsoen wat ik heb gemeend niet te moeten reageren.Maar goed zoals je wil.
Je dondert van je paard en zet hem daarna in training duhh.

Even overheen gelezen...
Ik vraag me af wat je hier mee wilt zeggen?
Terug naar boven Ga naar beneden
ReiningTryOut
Green Novice
Green Novice
ReiningTryOut


Aantal berichten : 105
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Icon_minitimevr jul 20, 2012 4:03 am

ShiningJac schreef:
ReiningTryOut schreef:


ShiningJac schreef:

Daarna kon je het je niet voorstellen dat íémand zijn paard in training zette. Op mijn uitleg daarop wordt vervolgens niet meer ingegaan (oh ja, dan snap ik het).

Ik heb uit dat beetje fatsoen wat ik heb gemeend niet te moeten reageren.Maar goed zoals je wil.
Je dondert van je paard en zet hem daarna in training duhh.

Even overheen gelezen...
Ik vraag me af wat je hier mee wilt zeggen?
Dat mijn denkwijze vrij eenzijdig (zelfs soms wat krom) is.
Terug naar boven Ga naar beneden
reiner13
Rookie
Rookie



Aantal berichten : 61
Leeftijd : 68

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Icon_minitimevr jul 20, 2012 6:52 am

Geeft in ieder geval aan dat je A: (na) denkt en B : geen opportunist bent haha.

Zelf gebruik ik geen stemhulp bij speedcontrol. Wat betreft het rijden op de cirkels van grote naar kleine cirkel gaat dat enigszins vanzelf. Een paard kan niet in snelle galop een kleine cirkel rijden
Wat wel vaak voorkomt, zo is mijn ervaring bij paarden in training is dat het soms lastig is een mooie cirkel te rijden. Sommige paarden hebben de neiging naar binnen te gaan op 1 kant van de cirkel of juist teveel naar buiten, zodat je ovalen rijdt.

In het begin op onderlinge wedstrijd, gebruikte ik nog wel eens de stemhulp "easy" om van lope naar jog te gaan, in pleasure. Dat was op mijn 1e westernpaard. Deed dat wel heel zacht, ik wist toen niet of het wel of niet was toegestaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
ShiningJac
Green Novice
Green Novice
ShiningJac


Aantal berichten : 115
Leeftijd : 49

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Icon_minitimevr jul 20, 2012 7:10 am

Eenzijdig (en naar eigen zeggen krom) als in: Iemand valt van paard = kan niet rijden? Óf: Ik zou zelf mijn paard stilgezet hebben en er weer opgekropen zijn na herstel? Of: ...?

reiner13: Cirkels zijn zeker geen eitje Very Happy Juist omdat ik die plotselinge speedcontrols zo mooi vind, doe ik het op deze manier.
Terug naar boven Ga naar beneden
reiner13
Rookie
Rookie



Aantal berichten : 61
Leeftijd : 68

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Icon_minitimevr jul 20, 2012 7:37 am

Goh lastig bbqen in je 1tje met 2 katten en dan ook nog reply typen.

Goed, on topic. Nee das zeker niet makkelijk. Een trukje wat ik wel eens deed was valt ie teveel naar
Buiten op de cirkel dan meteen afwenden en over het midden van de cirkel gaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
ShiningJac
Green Novice
Green Novice
ShiningJac


Aantal berichten : 115
Leeftijd : 49

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Icon_minitimevr jul 20, 2012 8:27 am

En het weer zit je ook nog eens niet mee (tenminste, hier is echt een plas water gevallen, niet normaal meer).

On topic: Zo doe ik dat ook ja
Terug naar boven Ga naar beneden
ReiningTryOut
Green Novice
Green Novice
ReiningTryOut


Aantal berichten : 105
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Icon_minitimezo jul 22, 2012 2:49 am

reiner13 schreef:

Een trukje wat ik wel eens deed was valt ie teveel naar
Buiten op de cirkel dan meteen afwenden en over het midden van de cirkel gaan.
Paste dat trucje ook toe.Maar weet nu dat het inderdaad een trucje is.
En helaas kunnen trucjes je paard stuk maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
ReiningTryOut
Green Novice
Green Novice
ReiningTryOut


Aantal berichten : 105
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Icon_minitimezo jul 22, 2012 9:12 am

ShiningJac schreef:
Eenzijdig (en naar eigen zeggen krom) als in: Iemand valt van paard = kan niet rijden? Óf: Ik zou zelf mijn paard stilgezet hebben en er weer opgekropen zijn na herstel?
De bovenstaande rode tekst impliceert iets wat ik zou doen. study
Dus dat gaat niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
ShiningJac
Green Novice
Green Novice
ShiningJac


Aantal berichten : 115
Leeftijd : 49

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Icon_minitimezo jul 22, 2012 10:42 am

Nee, dat zou empatisch vermogen vereisen haha. Nou ja, zelfkennis heb je in ieder geval wel!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol - Pagina 3 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol
Terug naar boven 
Pagina 3 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Training : spin

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: WESTERN HORSE :: GENERAL WESTERN-
Ga naar: