Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 zadel voor korte paarden

Ga naar beneden 
5 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




zadel voor korte paarden  Empty
BerichtOnderwerp: zadel voor korte paarden    zadel voor korte paarden  Icon_minitimezo sep 09, 2012 4:26 am

Vrijdag naar de horse event geweest. Daar kwam ik bij een stand met zadels voor gangenpaarden en volgens mij heb ik het voor mij ideale zadel gevonden. Ik ga immers toch nooit de sport in met dat been van haar.

Dit is de site: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

Het zijn hele korte zadels, maar een kilo of 8 á 9 geloof ik, de zadels met TAF en GAF ervoor hebben een super comfortabele zitting, ze hebben memorifoam onder de bomen, zijn op maat gemaakt en zijn maar rond de €900. Kortom, precies wat ik zoek.

Binnenkort ga ik er heen want ik wil zo'n toffe zitting maar dan op een westernlook zadel. Geen idee of dat mogelijk is.

Ik dacht ik deel het even, wie weet zijn er nog meer hier die zoiets zoeken.
Terug naar boven Ga naar beneden
mangie
Green As Grass
Green As Grass



Aantal berichten : 19
Leeftijd : 40

Karakter
Discipline:
I love...:

zadel voor korte paarden  Empty
BerichtOnderwerp: Re: zadel voor korte paarden    zadel voor korte paarden  Icon_minitimezo sep 09, 2012 7:38 am

Go dat lijkt mij idd ook straks nog wel wat idd.

Zag wel een mooie western er bij zitten, ben benieuwd naar je ervaring. Blijf je on sop de hoogte houden?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




zadel voor korte paarden  Empty
BerichtOnderwerp: Re: zadel voor korte paarden    zadel voor korte paarden  Icon_minitimezo sep 09, 2012 9:41 am

doe ik zeker!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




zadel voor korte paarden  Empty
BerichtOnderwerp: Re: zadel voor korte paarden    zadel voor korte paarden  Icon_minitimeza okt 20, 2012 4:59 am

Ben geweest. Toffe zadels. Maar allen die daar lagen zijn te lang. Ten minste, zoals ik het gewend ben te meten.

Hoever komen jullie zadels achter? Ik heb tussen de schouder en de laatste rib maar 49 cm. Ik vraag me af of er westernzadels bestaan die zo kort zijn.

Of gaan jullie over de laatste rib heen?
Terug naar boven Ga naar beneden
sontana
Green Novice
Green Novice
sontana


Aantal berichten : 275
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

zadel voor korte paarden  Empty
BerichtOnderwerp: Re: zadel voor korte paarden    zadel voor korte paarden  Icon_minitimeza okt 20, 2012 6:59 am

Ik kan je hier niet mee helpen. Ik let hoofdzakelijk op de voorkant.Dat deze echt goed ligt bij de schouders. Dat ze daar goed kan bewegen. Maarja Mo is ook geen kleintje hé. De achterskirt drukt daar niet bij Mo.
Terug naar boven Ga naar beneden
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

zadel voor korte paarden  Empty
BerichtOnderwerp: Re: zadel voor korte paarden    zadel voor korte paarden  Icon_minitimezo okt 21, 2012 11:18 am

Ik heb voor Remi een zadel met een round skirt , met een full quarterboom en na het nodige opmeet werk door Evelien en passen van de kale boom , kwamen we op een 15 inch zadel uit .

Mijn oude zadel was dus echt veel te lang , ik ben blij dat Evelien geweest is nu heb ik een goed passend bijna nieuw zadel .
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




zadel voor korte paarden  Empty
BerichtOnderwerp: Re: zadel voor korte paarden    zadel voor korte paarden  Icon_minitimezo okt 21, 2012 6:32 pm

Maar tot waar komt hij dan achter? Ik zie zadels op you tube, zelfs in filmpjes die gaan over zadelpassen, die komen tot bijna aan het heupbeen!
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

zadel voor korte paarden  Empty
BerichtOnderwerp: Re: zadel voor korte paarden    zadel voor korte paarden  Icon_minitimezo okt 21, 2012 8:05 pm

Ha, jij hebt op zitten letten Wink

Zolang je de boom maar niet veel achter de achterste rib hebt, is er niks aan de hand.

De skirts en jockeys mogen gewoon achter de achterste rib komen.

Ik heb wel eens het idee dat dit hele verhaal bij zadelpassers/verkopers vandaan komt.

Ik heb er nog nooit een probleem mee gehad Rolling Eyes

Ik heb een oversized squareskirt ranchcutter op onze kleinste en kortste quarter liggen.

Dwz het zadel is een inch langer en breder, en gewoon vierkant, die ligt op een kleine, lees 1.42m, korte quarter, en die kan zich er prima onder bewegen [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Dus als ik al geen probleem heb met dit smurfje, met een loeier van een zadel, hmmm.......

En let vooral op dat je zelf geen te kleine seat hebt, anders belast je het zadel weer verkeerd, en krijgt je paard ook weer een probleem, en dat zie ik heel vaak voorbij komen!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




zadel voor korte paarden  Empty
BerichtOnderwerp: Re: zadel voor korte paarden    zadel voor korte paarden  Icon_minitimewo okt 24, 2012 9:34 am

oké! Dank je. Dat stelt me gerust. En ik zal letten op de seat.
Terug naar boven Ga naar beneden
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

zadel voor korte paarden  Empty
BerichtOnderwerp: Re: zadel voor korte paarden    zadel voor korte paarden  Icon_minitimedo okt 25, 2012 4:53 am

Als ik even tijd heb maak ik van het weekend wel foto's van Remi met zijn oude en met zijn nieuwe zadel.

Bij hem resulteerde het te lange zadel in fikse bokpartijen en duidelijk niet happy aan het werk zijn ( vluchten aan de longe) .

Ik ga echt niet zomaar een ander zadel kopen als ik er niet van overtuigd ben dat het wel past en zo makkelijk ben ik niet te overtuigen. Maar in deze goed op mijn paard gelet en het verschil in de kale bomen gezien en het verschil gezien hoe meneertje nu reageert op het zadel , dus ik ben wat voorzichtiger geworden met alleen maar kijken of de boom niet te breed of te smal is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




zadel voor korte paarden  Empty
BerichtOnderwerp: Re: zadel voor korte paarden    zadel voor korte paarden  Icon_minitimedo okt 25, 2012 11:14 am

Dank je!
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

zadel voor korte paarden  Empty
BerichtOnderwerp: Re: zadel voor korte paarden    zadel voor korte paarden  Icon_minitimedo okt 25, 2012 8:26 pm

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
Dit is Zaninic, halfbroer van Jo Quarters Remi.
Zadel is een Pullman equiflex met 16'' seat.
Zaninic heeft een lange schouder, en dus korte rug.
O, en ik ben op de foto aan het lichtrijden Wink
Hij is daar op de foto net 2 weken onder het zadel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




zadel voor korte paarden  Empty
BerichtOnderwerp: Re: zadel voor korte paarden    zadel voor korte paarden  Icon_minitimedo okt 25, 2012 11:45 pm

Ook best wel ver naar achter of niet? Ongeveer wat ik steeds zie, dus het zal wel normaal zijn. Maar goed, de boom loopt neem ik aan niet helemaal door naar achteren.

Echt erruug, ik weet er echt helemaal niets van af. Embarassed
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

zadel voor korte paarden  Empty
BerichtOnderwerp: Re: zadel voor korte paarden    zadel voor korte paarden  Icon_minitimedo okt 25, 2012 11:59 pm

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

De boom loopt tot net voorbij de achterste concho, achter de seat.

Maar je ziet al dat het zadel langer is.

De osteopaat is net voor hem geweest, zadel ligt prima Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




zadel voor korte paarden  Empty
BerichtOnderwerp: Re: zadel voor korte paarden    zadel voor korte paarden  Icon_minitimevr okt 26, 2012 12:31 am

serieus?! Jeetje, goed te weten. Deze zou ik zelf dus echt als te lang bestempelen. Morgen ga ik er met haar naar toe. Ben benieuwd!
Terug naar boven Ga naar beneden
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

zadel voor korte paarden  Empty
BerichtOnderwerp: Re: zadel voor korte paarden    zadel voor korte paarden  Icon_minitimevr okt 26, 2012 7:38 am

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]



Even een paar oude foto's gevonden , Magic met mijn oude zadel (17")

wat haar dus prima past

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]



Remi met hetzelfde zadel , wat voor hem dus echt te lang is .
Terug naar boven Ga naar beneden
sontana
Green Novice
Green Novice
sontana


Aantal berichten : 275
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

zadel voor korte paarden  Empty
BerichtOnderwerp: Re: zadel voor korte paarden    zadel voor korte paarden  Icon_minitimevr okt 26, 2012 11:37 am

confused Kan je na gaan . Als ik die twee foto's als leek zou vergelijken zou ik zeggen dat het zadel beter op Remi ligt als op Magic.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




zadel voor korte paarden  Empty
BerichtOnderwerp: Re: zadel voor korte paarden    zadel voor korte paarden  Icon_minitimevr okt 26, 2012 6:15 pm

nee, je ziet het goed aan die leertjes die daar hangen. Die komen bij Remi veel verder naar achteren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




zadel voor korte paarden  Empty
BerichtOnderwerp: Re: zadel voor korte paarden    zadel voor korte paarden  Icon_minitimezo okt 28, 2012 7:11 pm

ben geweest. Alle zadels glijden meteen naar voren. Komt omdat ze overbouwd is. Goed overbouwd. En de verhouding is sinds ze met 1 jaar bij me kwam maar een heel klein beetje veranderd dus ik verwacht dat dit zo blijft. Ze groeit ook al een tijd niet meer.

Ik neem wel een risico, gezien het feit dat ze nog maar 3 is, maar ik heb er toch één besteld. Op maat laten maken. Ik kreeg een pasgarantie. Dus past ie toch niet, dan hoef ik niets te betalen.

Nu 8 á 10 weken wachten.....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




zadel voor korte paarden  Empty
BerichtOnderwerp: Re: zadel voor korte paarden    zadel voor korte paarden  Icon_minitimezo okt 28, 2012 7:14 pm

Zijn er hier nog meer mensen met sterk overbouwde paarden? Takoda scheelt 4 á 5 cm. En hebben jullie dan problemen met je zadel?
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

zadel voor korte paarden  Empty
BerichtOnderwerp: Re: zadel voor korte paarden    zadel voor korte paarden  Icon_minitimezo okt 28, 2012 10:50 pm

Ze zal heus nog groeien!

Zaninic is net weer onder de deken, en heeft weer een maat groter dan afgelopen winter, lees afgelopen maart?

En hij is van 2005, dus ruim 7 jaar, en vorig winter nog overbouwd.

Als een paard erg overbouwd is, zakt alles naar voren, ik rij dan ook liever niet.

Alles dendert op de voorbenen.

Pasgarantie? Shocked Tot wanneer?

Ik zou het je nooit geven Wink

Ik had dan denk ik toch voor een Bob Marshall boomloze gekozen, en ik ben daar nou niet echt fan van, maar in dit geval....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




zadel voor korte paarden  Empty
BerichtOnderwerp: Re: zadel voor korte paarden    zadel voor korte paarden  Icon_minitimema okt 29, 2012 12:58 am

Als ik moet wachten met rijden totdat ze niet meer zo overbouwd is dan kan ik denk ik jaren wachten en mss wel voor niets.

Ik hoop dat zij ook nog zo lang door groeit maar voor nu zie ik nauwelijks nog iets gebeuren. Ik zal haar vandaag nog eens opmeten.

Pasgarantie voor het moment van passen. Tja, en als ze er uit groeit, dan koopt ze hem terug. Voor een redelijke prijs omdat ze niet wil dat ze goedkoop tweedehands op de markt komen.

Ik zat/zit gewoon een beetje met mijn handen in het haar. Wil ook zo vreselijk graag gewoon met haar genieten van ritjes. Het is niets dan trammelant geweest zolang als ik haar heb. Begon met een ernstige bloedwormbesmetting waar ik niet zomaar van af was. Had ze achteraf gezien meegenomen van de stal waar ze vandaan kwam want die zijn vanaf dat ze 1/2 jaar oud was bezig geweest om de paarden daar vrij proberen te maken. Dit heeft me dus de nodige bloed- en mestonderzoeken gekost en zorgen niet te vergeten. Daarna zat ze onder de mijt. Niemand op stal maar zij wel. Midden in de winter 2 x wassen en in laten werken. Maar goed, voordat je er achter bent dat dat het is. Want ik behandelde de plekjes dus die zagen er zo goed uit dat de dierenarts het niet eens als mijt herkende. Op mijn aandringen heeft ze een monster genomen. Daarna heeft een KWPNer haar achterbeen gebroken geslagen. Zat nog op een paar pnutjes vast, als bij een jong twijgje wat je probeert te breken. Natuurlijk heel lang mee zoet geweest. Dagelijk uren met haar getut, in het zonnetje gestaan, aan de hand gegraasd en gewandeld. Ongeveer 5 uur per dag was ik daar mee bezig omdat ze gek werd in de stal waarin ze opgesloten moest staan. Een half jaar later weer kreupel, bleek ze spat te hebben. Op de oude foto's van de breuk bleek het ook al te staan. Die dierenarts heeft me dat niet verteld. Dus nu heeft ze wat ik zeker weet al 1 3/4 jaar spat maar het zal zeker langer zijn. Verschillende mensen bij gehaald omdat ze regulier ook niets voor haar kunnen betekenen. Verder is ze steeds zuurder gewoorden naar andere mensen toe en ook best naar mij. Daar word je ook niet vrolijk van. Vooral omdat ik aan haar energieveld kan voelen dat het niet oké is. Dus dat ze wel degelijk last heeft van iets.

Kortom, 2 jaar van zorgen en narigheid en ik wil juist zo graag samen met haar genieten. Ze is heel intelligent en ik heb echt het idee dat ze zich snel verveeld. Haar iets in de bak leren kan niet zo goed omdat ze zoveel mogelijk rechtuit moet. Dus dan blijft het buitenrijden over en dat doe ik nu al een tijdje, maar dus zonder zadel. Ik merk met galopperen dat haar haar onder mijn pad verfrommeld en bovendien rij ik mezelf daarmee stuk. Dus daar ben ik ook maar weer mee gestopt. Dan maar stappen en draven. Wil dus graag een zadel. Kunnen de kinderen er mss ook een keertje op. Tja, en dat het onverstandig is om het nu al te doen, omdat ze zo overbouwd is en nog zo jong, dat weten mijn hersenen, maar ikzelf wil er niet aan. Ik wil gewoon zo vreselijk graag eens normaal dingen met haar kunnen doen.

Op het moment is ze net van de diaree af. Het heerst op stap. De da denkt aan samonella. En natuurlijk is zij degene die er het meeste last van heeft. Het is gewoon een zwakke broeder denk ik. Al verstoten van ma toen ze net geen 3 maanden oud was. Het zou me niets verbazen als er iets met haar mis is. Als ze in de natuur aan haar lot overgelaten zou zijn omdat ze niet sterk genoeg is of zo. Ik weet het niet. Soms ben ik er aardig depri van. Denk ik: dat ik nou net zo'n paardje moet kopen. Straks eindigd ze nog bij de slager. Want als haar spat niet over gaat dan weet ik het niet. Niemand die haar zal willen hebben. Niet voor de fok want ze heeft spat en is niet super gezond, niet als gezelfdschapsdier want ze is verre van gezellig, niet als rijder want anders had ik haar wel gehouden en niet als weidepaardje want dan kwijnt ze weg, veel te saai voor haar want in de tijd dat ik haar alleen maar op de wei had, stond ze op een gegeven moment stil als we van stal naar de wei liepen. Zo van: die heb ik nu wel gezien, gaan we nu iets anders doen? Het ging danook over toen ik weer dingen met haar ging doen.

Snap je? Soms weet ik het echt niet meer hoor, met haar. Ik heb natuurlijk ook heel erg getwijfeld of ik überhaupt een zadel voor haar kopen zou. Want voor het zelfde geld is het over een jaar duidelijk dat het niets gaat worden. Maar wat moet ik dan? Nog een jaar op een padje rondhobbelen? Krijgt ze straks dáár nog last van.
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

zadel voor korte paarden  Empty
BerichtOnderwerp: Re: zadel voor korte paarden    zadel voor korte paarden  Icon_minitimema okt 29, 2012 3:00 am

Tsjonge! [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.] Wat een verhaal, word er moedeloos van als ik het lees!

Ik begrijp je helemaal, en ik denk dat ik hetzelfde had gedaan.

Met spat is het erg belangerijk om in rechte lijnen te werken.

Maar spat hoeft toch niet het einde van een rijpaard te zijn?

Geniet wat je kan, maar ook een gezond paard kun je zomaar opeens verliezen.

Ik stuur je nog even een pb.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




zadel voor korte paarden  Empty
BerichtOnderwerp: Re: zadel voor korte paarden    zadel voor korte paarden  Icon_minitimema okt 29, 2012 3:18 am

Dank je Sonita.

Spat einde verhaal? Kan wel degelijk. Ze is op het moment redelijk goed. Maar ik kan het altijd zien. Dat betekend denk ik dat ze altijd pijn heeft, meer of minder, en dat ze nooit lekker los door haar lijf kan lopen. Altijd wat zal verkrampen om haar been te ontzien. Lijkt me ook niet goed.

De osteopaat heeft haar wel heel goed los gekregen en ze is (nog) niet terug gaan verkrampen. Hopelijk blijft dat zo.

Weet je, ondanks haar zuurheid ben ik knetter op dat dier en kan ik bijzondere dingen met haar doen. Zoals los laten lopen in het bos. Ook als ik op mijn dressuurpaard zit. Rent ze gewoon los mee. En ik heb met haar gezwommen. Ze is bomproof, kan werkelijk overal onder, op en doorheen en zo niet, dat kan ze het als ik er even tijd aan spandeer. Ik rij bitloos en zonder zadel. Zo heb ik haar zadelmak gemaakt. Ook best bijzonder vind ik. En het is niet zo dat ze een makkie is. De eerste keer dat ik iets op haar rug bond, liet ze zich er op vallen. En de eerste tijd dat ik op haar ging hangen, steigerde ze. Ik bleef dan gewoon op haar rug hangen en trok haar aan haar halster naar beneden. Niemand hield haar vast, ik deed het alleen. Met alleen haar halster aan, gewoon ergens op het manegeterrein. Net waar ik op het idee kwam.

Ik durf haar overal mee naar toe te nemen, dwars door de stad onder de oranje valggetjes door die herrie maakten door de wind. Wat je maar bedenken kan.

Dat is voor mij heel veel waard, dat ze zo is en ik dat met haar kan doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
sontana
Green Novice
Green Novice
sontana


Aantal berichten : 275
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

zadel voor korte paarden  Empty
BerichtOnderwerp: Re: zadel voor korte paarden    zadel voor korte paarden  Icon_minitimema okt 29, 2012 6:34 am

Tjonge promisse, wat een geschiedenis hebben jullie twee al liggen. Ik herken dat moedelose gevoel erg goed. Ik heb het met Mo-tje ook . Wel op een ander vlak maar toch. Tegen mijn is gezegd dat ze nooit geboren had moeten worden. Dat vond ik vreselijk om te horen. Waarom, omdat ik ook zag dat dat de waarheid was. Ik zit ook vaak in tweestrijd geef ik op of blijf ik geloven. Ik kan denk ik nooit de dingen met haar doen die ik graag wil . Ik heb heel veel steun van Sonita. Ik ben blij dat ze jou haar hulp aanbied. Ik denk dat je dat verdiend. Wink

Ik denk dat de overbouw wel goed komt. Ze is nog jong . Mo is ook pas afgelopen zomer gaan groeien ( in de spieren) .Ze word 5 komend jaar . Ik zou doen waar je je goed bij voelt. En vooral luisteren naar de advies die je krijgt van ... je weet wel wie ik bedoel l;)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





zadel voor korte paarden  Empty
BerichtOnderwerp: Re: zadel voor korte paarden    zadel voor korte paarden  Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
zadel voor korte paarden
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» zadel laten maken 2
» Jonge paarden beleren
» zadel verzekeren
» zonder zadel
» Een zadel laten maken?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: WESTERN HORSE :: TACK & EQUIPMENT-
Ga naar: