Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Een zadel laten maken?

Ga naar beneden 
+3
jo-quarter
sonita
Admin
7 plaatsers
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 411
Leeftijd : 50

Karakter
Discipline: Reining
I love...:

Een zadel laten maken? Empty
BerichtOnderwerp: Een zadel laten maken?   Een zadel laten maken? Icon_minitimeza jul 14, 2012 6:12 am

Stel je heb een paard met een lastige maat..zou je dan een zadel laten maken
of wacht je tot je de goede heb gevonden?

Ik zelf zou geen zadel laten maken...puur omdat, het moeilijk is om die weer kwijt te raken.
Ik zou dus gewoon zonder zadel gaan rijden tot ik een goede heb gevonden!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Een zadel laten maken? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een zadel laten maken?   Een zadel laten maken? Icon_minitimeza jul 14, 2012 6:42 am

Ik rij ook zonder zadel, totdat ik voldoende geld heb. Takoda is klein en kort dus ik verwacht dat het niet heel makkelijk gaat worden. Als eerste probeer ik een tweede handse te kopen, als dat niet lukt een nieuwe en als dat niet lukt dan zal ik iets moeten laten aanmeten. Maar dat betekend dat ik dan nog heel lang zonder zadel moet rijden. Want wat moet ik anders? Ik kan er moeilijk een niet passend zadel op gooien.

Wat ik eerst dacht is ik doe er zolang een boomloze nevada van Barefoot op. Heb er eentje geleend maar ze liep er heel strak onder. Ik heb het verschillende keren geprobeert maar ben bijna alle keren terug naar stal gegaan om hem snel af te doen en zonder zadel verder te rijden. Achteraf denk ik, mss was de pommel te smal of zo. Want een boomloos zadel zou toch fijner moeten zitten voor haar dan helemaal geen zadel?
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

Een zadel laten maken? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een zadel laten maken?   Een zadel laten maken? Icon_minitimeza jul 14, 2012 7:32 am

Ik weet meerdere paarden die vreemd lopen onder die Barefoot gevallen, sorry ik kan het geen zadel noemen.

Zoveel zadels, zoveel maten, er is altijd wel wat te vinden.

En wat is kort?

Heb er hier een paar die kort zijn, en daar liggen gewone zadels op.

De laatste hype?! Of moet iemand van z', barrelrace zadels af,of wil perse custom zadels verkopen? scratch

En als je wat laat maken, waar dan?

Je hoeft mij niet te adviseren hoor, heb een vaste zadelmaker.
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 411
Leeftijd : 50

Karakter
Discipline: Reining
I love...:

Een zadel laten maken? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een zadel laten maken?   Een zadel laten maken? Icon_minitimeza jul 14, 2012 7:32 am

Tja, ik ben niet zo weg van boomloos maar, er zijn een heleboel mensen die er bij zweren!
Dus ieder zijn ding.

Tja, in jou geval zou ik dus zonder zadel verder rijden tot je wel tegen een goed zadel aanloopt!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Een zadel laten maken? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een zadel laten maken?   Een zadel laten maken? Icon_minitimeza jul 14, 2012 8:01 am

ik vind boomloos ver-schrik-ke-lijk rijden! Ik voel me steviger zitten op haar blote rug dan met een boomloos. Dus ik was blij dat ik hem mocht uitproberen.
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

Een zadel laten maken? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een zadel laten maken?   Een zadel laten maken? Icon_minitimeza jul 14, 2012 8:08 am

Ik heb een keertje op het paard van een klant een uurtje met een BM gereden.

Na 5 minuten had ik het geval er liever afgehaald en. zonder zadel verder gereden, wat een onding.

Heb laatst op een nieuwe equiflex gereden, stijf!

Ik heb een hele oude Pullman equiflex, en die is megaflex.

Ben er dus heel erg zuinig op!!! Want die kan ik nooit meer krijgen met die boom.

Ze hebben die bomen eruit gegooid omdat ze allemaal braken aan de voorkant.

Foutje, bedankt!
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 411
Leeftijd : 50

Karakter
Discipline: Reining
I love...:

Een zadel laten maken? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een zadel laten maken?   Een zadel laten maken? Icon_minitimeza jul 14, 2012 8:11 am

sonita schreef:
Ik heb een hele oude Pullman equiflex, en die is megaflex.

Ben er dus heel erg zuinig op!!! Want die kan ik nooit meer krijgen met die boom.

Ze hebben die bomen eruit gegooid omdat ze allemaal braken aan de voorkant.

Foutje, bedankt!

Ja, dat heb ik meegekregen dat die eruit zijn gehaald doordat ze braken.
Maar ja, je moet ook niet gooien met je zadel... funny
Terug naar boven Ga naar beneden
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

Een zadel laten maken? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een zadel laten maken?   Een zadel laten maken? Icon_minitimeza jul 14, 2012 10:10 pm

Ook Remi heeft een korte rug , gelukkig had Evelien een passend zadel voor hem (2e hands) .

Maar mijn streven is toch echt om tzt zelf dat zadel voor hem te gaan maken bij Willem, en dan gaat het er puur om dat dat mijn droom is , zelf een zadel maken en de tooling helemaal zelf bedenken en uitvoeren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Een zadel laten maken? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een zadel laten maken?   Een zadel laten maken? Icon_minitimeza jul 14, 2012 10:18 pm

ja dat zou ik ook wel willen.... Maar daar zou ik sowieso nog mee wachten omdat ze deze maand pas net 3 geworden is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 411
Leeftijd : 50

Karakter
Discipline: Reining
I love...:

Een zadel laten maken? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een zadel laten maken?   Een zadel laten maken? Icon_minitimeza jul 14, 2012 10:28 pm

Mijn oude paard Texas was met 3 jaar zelfs veel te breed en was ik dus verplicht een zadel
te laten maken..(weet je nog Willem, zie foto onder) uiteraard heb ik dat niet gedaan en ben gewoon het paard zonder zadel gaan inrijden tot hij wel de bouw kreeg om een zadel te passen.
Door hem zonder zadel te gaan inrijden kreeg hij meer bespiering en minder "babyvet" waardoor
hij iets smaller werd.
Toch had hij nog wel een X Full quarter nodig..maar het was wel mogelijk!

Willem bij Texas.
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Een zadel laten maken? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een zadel laten maken?   Een zadel laten maken? Icon_minitimeza jul 14, 2012 10:43 pm

wie is Willem?
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 411
Leeftijd : 50

Karakter
Discipline: Reining
I love...:

Een zadel laten maken? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een zadel laten maken?   Een zadel laten maken? Icon_minitimeza jul 14, 2012 10:52 pm

promisse schreef:
wie is Willem?

funny oke, dit meen je niet toch?? Wie hebben wij als sponsor?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Een zadel laten maken? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een zadel laten maken?   Een zadel laten maken? Icon_minitimeza jul 14, 2012 10:54 pm

owwwww die Embarassed
Terug naar boven Ga naar beneden
HF
Rookie
Rookie
HF


Aantal berichten : 37
Leeftijd : 71

Karakter
Discipline:
I love...:

Een zadel laten maken? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een zadel laten maken?   Een zadel laten maken? Icon_minitimezo jul 15, 2012 2:16 am

Is trouwens nog de enige mogelijkheid "hem zelf komen (helpen)maken.
zie vervolg op ander topic!"zadel laten maken 2"



Laatst aangepast door HF op zo jul 15, 2012 3:05 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
PridesRanch
Rookie
Rookie
PridesRanch


Aantal berichten : 79
Leeftijd : 40

Karakter
Discipline:
I love...:

Een zadel laten maken? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een zadel laten maken?   Een zadel laten maken? Icon_minitimezo jul 15, 2012 9:54 am

Paarden die hier geboren worden/op wat voor manier dan ook bij ons terecht komen blijven hier tot ze met 4 pootjes in de lucht weg gaan. Dus ik zit er niet mee om een zadel te laten maken voor een paard. Mijn ruin had een zadel van HF. Het is echt zijn zadel en nu mijn ruin er niet meer is zie ik het als een prachtig aandenken aan hem. Voor sommige mensen misschien een te duur aandenken, maar ik ben er heel blij mee.
Terug naar boven Ga naar beneden
CThisInvitation
Rookie
Rookie
CThisInvitation


Aantal berichten : 50
Leeftijd : 38

Karakter
Discipline:
I love...:

Een zadel laten maken? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een zadel laten maken?   Een zadel laten maken? Icon_minitimedi jul 17, 2012 11:03 pm

Ligt er een beetje aan... Liz had niet echt een moeilijke maat maar die heeft wel een handgemaakt zadel. Wel op een standaard semi-quarterboom van Triplehorn, dus inruil of verkoop kan altijd. We hebben dit zadel wel laten maken toen ze al uitgegroeid was, dus het is de bedoeling dat dat net zolang blijft als liz er is Smile

Voor CJ zal het wat moeilijker worden als hij overbouwd blijft (is wel al bij aan het trekken)
Ik wil voor hem het liefst 2e hands zadels tot ook hij ver uitgegroeid is, en dan krijgt hij ook een zelf samengesteld Triplehorn zadel.

Over Barefoot; ik heb er aanvankelijk een gekocht voor CJ omdat ik van verschillende kanten hoorde dat dit wel erg handig zou zijn, ivm een makkelijkere pasvorm dan reguliere westernzadels, maar ik vond het ondingen.
Heb toen de Missoula Nut gekocht, liz liep hier wel lekker onder, maar voor CJ lag het echt te onstabiel. Was blij toen ik m weer kwijt was Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
elcid
Rookie
Rookie
elcid


Aantal berichten : 69
Leeftijd : 63

Karakter
Discipline:
I love...:

Een zadel laten maken? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een zadel laten maken?   Een zadel laten maken? Icon_minitimeza aug 25, 2012 2:55 am

Na heel wat miskleunen met "passende" "fabrieks" zadels heb ik dus alleen nog maar handgemaakte zadels ( van Willem:D ) en ik zou nooit meer iets anders willen.

Mijn 1e zadel van Willem ( HF) was voor mijn overleden Arabier, zadel is helemaal zoals ik het graag wilde hebben maar past niet op mijn Paint. Daarom hangt het nu, tijdelijk, als decoratie in de woonkamer, als prachtig aandenken. Het ligt wel in mijn bedoeling om het ( samen met Willem) als dat mogelijk is te verbouwen zodat het mijn Paint past en ik dat zadel als Working Equitation zadel kan gebruiken. De reiner die ik op mijn Paint heb liggen is ook een plaatje om te zien en past als een huis. Daar kan ik de eerstkomende tig jaar nog wel mee vooruit. Groot voordeel is dat ik de pasboom van dat zadel ook heb en mocht er ooit een paard bijkomen ik in 1 oogopslag kan zien of het daar wel of niet op past, datzelfde geldt voor het andere zadel; daar heb ik een pasmal van.

Ik begin dus nooit meer aan een niet- handgemaakt zadel, o.a. omdat de kwaliteit van mijn custom mades vele malen beter is, de maat 100% controleerbaar is en de prijs/kwaliteit verhouding veel optimaler is.
Terug naar boven Ga naar beneden
HF
Rookie
Rookie
HF


Aantal berichten : 37
Leeftijd : 71

Karakter
Discipline:
I love...:

Een zadel laten maken? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een zadel laten maken?   Een zadel laten maken? Icon_minitimema aug 27, 2012 2:49 am

Wil hier nog wel even op reageren!
Een zadel laten maken of zelf komen /helpen maken kan alleen nog via het guest ranch programma door jezelf of door een ander .
Simpel je komt een paar weken op cattle work vakantie en gaat met je nieuwe zadel terug (alleen als je tevreden bent met het zadel)
en je kan het hier uitproberen ,je neemt (met behulp van Elcid als ze dat wil ) de maten van je paard en wij leveren de boom op maat in het zadel en we biginnen pas aan het zadel als jij hier bent, en de pasboom gelijk aan die maat .
En wij hebben hier verschillende paarden waarop jou zadel heel goed uitgeprobeerd kan worden en dus e.v.t.aan jou rij style aangepast ( je doet namelijk een sit in dus kunnen we de seat nog aan passen waar nodig.

dat zadel zal perfect op jou paard thuis passen ,maar er kunnen zich altijd omstandigheden voor doen die de ligging van het zadel kunnen beinvloeden(vaak wel aan te passen in een custom made ) maar bij eventuele verkoop heb je dus die pasboom erbij om het in volste vertrouwen door te verkopen wat de prijs ten gunste zal komen.

wie meer informatie wil mag mij een bericht sturen .

de prijs...................vanaf( want er kan een verschil in prijs zijn en dat betreft de tooling niet de kwaliteit)2 weken $2700.00 3 weken $3200.00 excl ticket en in de periode October tot April

geldt trouwens alleen voor active members op dit forum BOKT activisten e.a. betalen beduidend meer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Een zadel laten maken? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een zadel laten maken?   Een zadel laten maken? Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Een zadel laten maken?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» zadel laten maken 2
» zadel verzekeren
» Zelf rijkleding maken
» heo laten wennen aan de reins?
» zadel voor korte paarden

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: WESTERN HORSE :: TACK & EQUIPMENT-
Ga naar: