Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 hengst uitzoeken voor je merrie

Ga naar beneden 
+6
kenzo
Admin
ShiningJac
PridesRanch
Bandita
sonita
10 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
kenzo
Green As Grass
Green As Grass



Aantal berichten : 11
Leeftijd : 50

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Icon_minitimedi mei 15, 2012 6:58 am

hallo. als ik dit hier allemaal lees is dat nog niet echt zo simpel om een goei hengst te kiezen voor je merrie. ik ga hier nog veel kunnen leren op de site want ik wist niet dat dit allemaal zo ingewikkeld was en ik zou ook graag met mijn merrie 1 keer een veulen willen als de tijd er rijp voor is en dan ga ik zeker jullie mening vragen want ik heb er zeker en vast al geen verstand van. Crying or Very sad
Terug naar boven Ga naar beneden
PridesRanch
Rookie
Rookie
PridesRanch


Aantal berichten : 79
Leeftijd : 41

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Icon_minitimedi mei 15, 2012 10:21 am

Feit dat je weet dat je nog een hoop te leren hebt is al een hele grote stap in de goede richting. thumbsup
Ik ben ook absoluut geen expert hoor, verre van. Daarom vind ik dit soort topics enorm interessant.
Ik merk hier dus echt dat er enorme verschillen zijn in de manier waarop men een hengst kiest.
En ondanks dat ik bang zou zijn om een geweldige hengst mis te lopen als ik Sonita's richtlijnen zou gebruiken, vind ik het wel super om te zien dat ze er écht over nadenkt.
Er worden in Nederland wat dat betreft nog net iets te vaak merrie's gedekt met "modehengsten". Passen niet bij de merrie, passen niet bij de eigenaar van de merrie, maar men kan met een leuke naam pochen, dat idee.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bandita
Green Novice
Green Novice
Bandita


Aantal berichten : 142
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Icon_minitimedi mei 15, 2012 8:07 pm

Ik denk persoonlijk dat in de keuze uit hele goeie hengsten in Nederland en ook wel Europa niet al te groot is. De `goeie`spoeling is dun is mijn persoonlijke mening. Als je een hengst neemt om te pochen zijn dat de zelfde mensen die last hebben van afgunst. Want deze mensen krijgen vaak een veulen die ze misschien tegen gaan vallen of ze pakken een hengst waar wat mooie familieleden in zitten maar het prijskaartje zo meevalt. En nu hoor je mij niet zeggen dat daar niks goeds uitkomt hoor. Alle uitzonderingen bevestigen de regel maar je krijgt daaruit paarden, en daar denk ik bv ook wel aan, die voor de verkoop , en denk eens aan de huidige crisis die ons nog steeds om de oren waait, en financìeèl niet meer op te hoesten is, een enkele reis krijgen naar het abottoir. De betere päarden probeert men langer vast te houden en zullen ze deze, de kans schat ik groter in nl., die dan verkopen aan de mensen die dus een goed paard zoeken waarvan de prijs dus lager is gaan liggen. Heb hier ook gebruik van gemaakt hoor en schaam me hier totaal niet voor. Ik bedoel eigenlijk hiermee te zeggen dat een beetje een hengst met een goed uiterlijk en een prachtig-leuk prijskaartje erop wordt gezet want een veulentje hebben is oh zo leuk, en je met een overschot aan paarden komt te zitten die ons plezier geven totdat de portomonnee leeg is, bijna of in zijn geheel niet te verkopen is en de toekomst van dit dier dus te voorspellen is. Ik vind als ( hobbyist) fokker je hier ook rekening mee hebt te houden. Kijk nu maar eens naar de handel. Als je een echt goed paard zoekt blijven die prijzen nog redelijk leuk hoor. Zowel voor de verkoper als de koper die een paard, ondanks dat je nu wel eens tegen een heel goed paard op kan lopen maar het dier dus écht weg moet, de goeien meer kans hebben dan die enkele reis. En wat zijn de mode hengsten. Ik kan me hier voor mij zelf geen voorstelling van maken Wink . Wel weet ik dat voor bv Chenouk, mijn jonge Shotgunner, mijn zoekveld gaat naar Amerika, mocht ik hier ooit eens een veulentje bij fokken. Heb hier voor mij zelf nog niks weten te vinden wat mij lijkt en te proberen er een veulen uit te fokken die de zelfde, en nog liever betere, kwaliteiten bezit.
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Icon_minitimedi mei 15, 2012 10:17 pm

Binnenkort heeft de fokkerij in nederland/ europa er een aanwinst bij.

Zowel AQHA, als APHA, als APHC.

Zonder Doc Bar en zonder Poco Bueno in de afstamming.
Terug naar boven Ga naar beneden
PridesRanch
Rookie
Rookie
PridesRanch


Aantal berichten : 79
Leeftijd : 41

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Icon_minitimewo mei 16, 2012 2:13 am

Vertel....
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Icon_minitimewo mei 16, 2012 2:32 am

Vertel ik pas 2de week juni, als ie hier rustig op stal staat.

Hij staat nu in quarantaine bij Nedpoint.

En aangezien ik hem pas zo laat in het dekseizoen ga introduceren, is dat dit dekseizoen voor een introductieprijs.

Hint; avatar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bandita
Green Novice
Green Novice
Bandita


Aantal berichten : 142
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Icon_minitimewo mei 16, 2012 3:51 am

Nou Doc Bar is anders zo slecht nog niet hoor . De Poco Bueno ( zijn er een aantal van met die naam maar neem aan dat je de Quarter bedoelt, met King in zijn bloedlijn ook niks mis mee. En kijk eens hoe Amerika fokt, de oude bloedlijnen zeker niet uitpoetsend. Dat is de reden dat ik mijn blikveld wat meer ga richten naar Amerika. Maar zou een naam wel leuk vinden in je bericht. Mis dat. Of hou de spanning erin voor de kijkbuiskinders Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Bandita
Green Novice
Green Novice
Bandita


Aantal berichten : 142
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Icon_minitimewo mei 16, 2012 3:52 am

Ahah, business. Nou ben benieuwd hoor.
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Icon_minitimewo mei 16, 2012 3:59 am

DB en PB vind ik ook niks mis mee hoor!

Ben groot liefhebber van PB.

Maar er zijn nog meer bloedlijnen, en ook ik hou van oude bloedlijnen. Wink

Dat was hint 2.

Nee, ik kom er pas mee, als hij hier rustig op stal staat. silent
Terug naar boven Ga naar beneden
Bandita
Green Novice
Green Novice
Bandita


Aantal berichten : 142
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Icon_minitimewo mei 16, 2012 4:48 am

Iets met Badger erin Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Icon_minitimewo mei 16, 2012 4:58 am

Alleen dubbel zijn voorvoegsels Wink

En als je links kijkt zie je hem al.
Terug naar boven Ga naar beneden
PridesRanch
Rookie
Rookie
PridesRanch


Aantal berichten : 79
Leeftijd : 41

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Icon_minitimewo mei 16, 2012 9:21 am

Geloof dat er hier geen één rondloopt waar Doc Bar of Poco Bueno in zit. Biscuit heeft Badger, en dat is qua uiterlijk in ieder geval te zien.
Overigens heb ik nu al van 2 mensen gehoord dat ie "Peppy San Bagger" op zijn papieren heeft staan, maar als je dan vraagt waarom krijg je zo'n halfslachtig antwoord met de woorden "moeilijk" en "mwablabla". Werkelijk geen idee waar zo'n kift op gebaseerd is. Iemand een idee? (Niet dat het mij mijn achterwerk zal oxideren, maar ik ben een nieuwsgierig mens)

@Sonita: Me like!
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Icon_minitimewo mei 16, 2012 10:04 am

Ach zal wel weer een ,ik heb de klok horen luiden, maar kan het dorp niet vinden, bla, bla na-blaat verhaal zijn

Hoorde het laatst toevallig ook uit een andere hoek.

Zal wel van ''echte'' reiners afkomen dat verhaal, die hebben wel meer vreemde verhalen over bepaalde bloedlijnen.

En als je hoort wat de grote jongens onder elkaar over bepaalde paarden zeggen Rolling Eyes

Zo zouden Fritz Powers alleen door hele, en dan nog maar een paar, goede ruiters gereden kunnen worden.

Zat laatst nog een klein ventje van 3 jaar op te stralen van trots.

Makkelijkste paard dat we hebben, en zo'n goede ruiter wil ik mezelf nou ook weer niet noemen.

Wat ik moeilijk vind zijn Reminics zonder koeien, doe ik nooit meer!

En dat is niet omdat ik er ooit eens 1 tje heb gereden, we hebben er 2, allebei zelf zadelmak gemaakt etc.

Met de koe geweldig! zonder koe te ingewikkeld, goede paarden, maar gewoon cutters en geen reiners( mentaal dan)
Terug naar boven Ga naar beneden
PridesRanch
Rookie
Rookie
PridesRanch


Aantal berichten : 79
Leeftijd : 41

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Icon_minitimewo mei 16, 2012 10:19 am

Die "driften" zijn denk ik ook iets om rekening mee te houden met fokken. Pride is natuurlijk al totaal niet gebouwd voor reining met haar halterlijf, maar ze heeft ook totaal geen interesse in dat soort werk. Ze doet wat ik haar vraag, herstel, ze doet wat mijn vriend haar vraagt, maar je ziet aan alles dat het haar niet ligt, dat ze het niet leuk vindt. Denk dat als je een paard met die instelling hebt, maar wel met het juiste lijf, je ook niet vrolijk wordt als je percé wilt reinen. Verwoord ik dat nou goed?
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Icon_minitimewo mei 16, 2012 11:11 am

Ik ook niet!

Maar ik heb wel reining gereden met een Impressive kleindochter, wat een heerlijk paard was dat!

En bepaald een mooie halterbody, wat een bull!

Sommige mensen boeit dat niet zoveel, die willen sport.

Maar een topper word een paard met een, het zal me roesten instelling, denk ik niet.

Ik heb een cutting gefokte merrie die goed kan reinen, hoewel ze door allerlei gebrekjes moeite heeft.

Ze doet het, wil het voor je doen, en zal blijven proberen ,ook al kost het nog zoveel moeite.

Dat is een topper, helaas heb ik haar door alle gebrekjes nooit uitgebracht op show.

Ik heb zoveel respect voor haar dat ik haar thuis hou, en heel hou.

Dan gaat mijn ego gewoon in de kliko, pech voor mij, of juist lucky me!

Dit voor mij een heel waardevol paard, met een groot hart.

En die gebreken zijn doordat ze als kleine meid allerlei nare dingen heeft meegemaakt, voordat ze van ons was.

Ze word binnenkort gedekt, en ik heb al meerdere mensen die interesse in haar veulen hebben, omdat ze haar, en haar attitude kennen.

En ik heb nooit gezegd dat haar veulen te koop zou zijn. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
PridesRanch
Rookie
Rookie
PridesRanch


Aantal berichten : 79
Leeftijd : 41

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Icon_minitimeza mei 19, 2012 8:20 am

Zou voor je ego juist goed moeten zijn dat je respect hebt voor je merrie. Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Icon_minitimeza mei 19, 2012 8:24 am

Jij snapt úm.

Maar mensen vragen altijd naar wedstrijdresultaten....
Terug naar boven Ga naar beneden
sontana
Green Novice
Green Novice
sontana


Aantal berichten : 275
Leeftijd : 56

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Icon_minitimeza mei 19, 2012 8:32 am

sonita schreef:
Jij snapt úm.

Maar mensen vragen altijd naar wedstrijdresultaten....

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.] Met de huidige manier van het wedstrijd rijden [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Sorry ja ik lees lekker mee vind het een boeiende topic. Maar moet hier toch wel ff lachen . Gelukkig zijn er nog altijd mensen zoals sonita
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Icon_minitimedi jun 05, 2012 10:19 am

Midnight Peppy San komt morgenochtend aan op Schiphol cheersbounce
Terug naar boven Ga naar beneden
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Icon_minitimedi jun 05, 2012 9:13 pm

Spannend, je plaatst wel snel foto's he?
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Icon_minitimedi jun 05, 2012 9:29 pm

Ze zijn in ieder geval veilig geland.

Foto's komen er aan!
Terug naar boven Ga naar beneden
PridesRanch
Rookie
Rookie
PridesRanch


Aantal berichten : 79
Leeftijd : 41

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Icon_minitimedi jun 05, 2012 11:39 pm

Hij wordt wel gelijk goed ingeburgerd met dit heerlijk oer-Hollands weer. eyesclosed
Maar een echte man boeit het niet (zeker niet met het vooruitzicht op mooie meiden).
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Icon_minitimewo jun 06, 2012 12:02 am

Hij is wel wat gewend.

Hij heeft hier; [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

de laatste 2 jaar gestaan.

In de winter -40 celsius, zonder jas aan. What a Face
Terug naar boven Ga naar beneden
PridesRanch
Rookie
Rookie
PridesRanch


Aantal berichten : 79
Leeftijd : 41

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Icon_minitimewo jun 06, 2012 12:43 am

Dan is het een tropisch oord hier. Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Icon_minitimewo jun 06, 2012 7:15 pm

Hij staat veilig hier op stal.

Hij is doodmoe van de lange reis.

Ik zal vandaag foto's maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
hengst uitzoeken voor je merrie
Terug naar boven 
Pagina 2 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» grullo aqha merrie &grullo aqha hengst veulen
» hengst in de wei
» Hengst ter dekking plaatsen
» lease merrie
» [VERKOCHT] Quarterhorse merrie

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: WESTERN HORSE :: BREEDING-
Ga naar: