Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 hengst uitzoeken voor je merrie

Ga naar beneden 
+6
kenzo
Admin
ShiningJac
PridesRanch
Bandita
sonita
10 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie Empty
BerichtOnderwerp: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie Icon_minitimewo mei 09, 2012 3:27 am

Ik ben eens benieuwd hoe jullie een hengst selecteren voor je merrie.

Kijk je naar pedigree, bloedlijnen, naar prestaties.

Doe je pedigree research, welke bloedlijnen je het beste met die van je merrie kunt combineren.

Maar kijk je bijvoorbeeld ook naar conformatie ,karakter, en andere nakomelingen?

Dus wat pa doorgeeft aan zijn kinders?

Bij welke dingen valt een hengst af?

Ik ben erg benieuwd!
Terug naar boven Ga naar beneden
Bandita
Green Novice
Green Novice
Bandita


Aantal berichten : 142
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie Icon_minitimewo mei 09, 2012 5:25 am

1. De hengst valt bij mij af als ik de bouw niet mooi vind of niet vind passen bij mijn merrie.

2. Bloedlijnen, of die bij mijn merrie kunnen ( ook niet als er te veel fam.leden voorkomen in de bloedlijnen van mijn merrie ) vindt ik belangrijk, dus welke richting de hengst gaat. Ik bedoel zou een richting pleasurepaard geen reiner op zetten.

3. Probeer bloedlijnen te vinden die ( in zoverre dit mogelijk is ) overeen komen met de bloedlijnen van mijn merrie. Deze was moeilijk te vinden bij die van mij, vond ik.

4. Evt. de prestaties die Pa heeft geleverd ( afhankelijk van zijn leeftijd, een hengst van 4 jaar zou je in principe niet zoveel nog van kunnen vinden maar een hengst van bv. 7 of 8 jaar moet toch al iets hebben kunnen betekenen in de sport ) en ja als zijn kroost ook nog enige prestaties weten te leveren, waarvan ik wel denk dat de genen van ma ook meespelen voor een groot deel, als deze zaken bij elkaar zoek ik een hengst uit. Let wel bij een goede presterende hengst hangt een prijskaartje aan vast. Ligt aan de persoon zelf natuurlijk wat het zwaarste weegt.

Is je merrie (heel) goed in waar je haar voor hebt gekocht zou ik, goeie bloedlijnen !, ook wel de gok willen wagen met een jonge hengst.

Maar het eerste als ik, zo gedaan met mijn veulen nu, kijk ik eerst of de hengst mij aanspreekt. Want al zijn de papieren nog zo mooi, mijn oog wil zeker ook wel wat Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie Icon_minitimewo mei 09, 2012 5:45 am

Helder!

Heb ik nog een vraag aan jou speciaal, omdat ik weet dat je gecharmeerd bent van deze hengst, waarom?

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

Ik vind de bloedlijnen super maar... hij ging bij mij binnen 2 minuten naar mijn

'ik peins er niet over ' lijstje.

Aan z'n mooie koppie ligt het ook niet, zeer aansprekend.

Vergis je niet er staan hele dure hengsten op mijn' als was ie gratis dan nog niet' lijstje.
Terug naar boven Ga naar beneden
PridesRanch
Rookie
Rookie
PridesRanch


Aantal berichten : 79
Leeftijd : 41

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie Icon_minitimedo mei 10, 2012 3:41 am

Kijk je naar pedigree, bloedlijnen, naar prestaties.
Uiteraard. Inteelt, erfelijke ziekten om mee te beginnen. Dan ga ik pas uitgebreider kijken.
Prestaties zijn interessant, gezondheid en een goed karakter belangrijker. We hebben ook nooit als doel gehad de ultieme reiner/halter/cutting/pleasure-crack te fokken. We willen een goede, of ultieme, quarter (of zoals eerder; paint) fokken. Ik weet dat er mensen zijn die er moeite mee hebben dat we een halter/pleasure merrie laten dekken door een reiner/cutter. Dat moet ieder voor zich beslissen. Ik ben zeer tevreden over het resultaat.

Doe je pedigree research, welke bloedlijnen je het beste met die van je merrie kunt combineren.
Daar ben ik misschien een muts in, maar dat doe ik vooral op het oog en gevoel. Natuurlijk zijn er bloedlijnen die totaal niet matchen, maar dat is iets wat je niet sec van papier haalt. Een "goed gevoel" is hierin heel belangrijk voor mij.

Maar kijk je bijvoorbeeld ook naar conformatie ,karakter, en andere nakomelingen? Dus wat pa doorgeeft aan zijn kinders?
Karakter vind ik zeer belangrijk. Het is prettig om te weten of hij dat eerder al aan zijn nakomelingen doorgaf. Je kan nog zo'n mooi veulen fokken, als het een *sshole eerste klas geef je op een gegeven moment weinig meer om de rest.

Bij welke dingen valt een hengst af?
In ons geval sowieso een lange rug. Pride is een tikkie aan de lange kant en bij de eerste hengst heb ik daar niet genoeg naar gekeken. Dat hebben we met de laatste wel gedaan en het resultaat is er naar.
Waar een hengst nog meer mee af valt;
-Als ie al vreselijk veel nakomelingen heeft. Dan verlies ik mijn interesse al snel.
-Als ie alles mag dekken wat los en vast zit. Ik vind dat je alleen moet dekken of laten dekken als je denkt er het ras mee van dienst te zijn. Ik vind het prettig als de eigenaren van de hengst onze merrie net zo op waarde weten te schatten als wij hun hengst.
-Als er ook maar een geringe kans is op een erfelijke aandoening is het voor mij direct een no-go.

Maar belangrijkste is de "klik". Denk dat je van de hengst van je keuze toch een beetje vlinders in je buik moet krijgen bij het idee dat je daar een veulen van zou kunnen fokken.
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie Icon_minitimedo mei 10, 2012 4:01 am

PridesRanch schreef:
Als ie al vreselijk veel nakomelingen heeft. Dan verlies ik mijn interesse al snel.

Is dat omdat het dan niet zo exclusief is?

Of om andere redenen?

Ik snap je redenering verder wel.

Ik ben niet zo van de hokjes met paarden, reining. cutting, pleasure of halter.

Vroeger werd alles gehaltert, tegenwoordig gaat alles tot het uiterste kwa uiterlijk en bruikbaarheid
.

Ik hou zeg maar van het ouderwetse stocktype, allaround using horse.

Soms sta ik echt wel te kwijlen bij zo'n halterkanon hoor Wink

De moderne pleasuretypes vind ik niet allemaal even mooi, ze moeten me niet op thoroughbreds gaan lijken.

Wij zijn echte pedigree-ofielen zitten altijd te spitten en te doen [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

En veel te speuren wat de grote fokkers doen, erg leerzaam.
Terug naar boven Ga naar beneden
PridesRanch
Rookie
Rookie
PridesRanch


Aantal berichten : 79
Leeftijd : 41

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie Icon_minitimedo mei 10, 2012 5:10 am

sonita schreef:
PridesRanch schreef:
Als ie al vreselijk veel nakomelingen heeft. Dan verlies ik mijn interesse al snel.

Is dat omdat het dan niet zo exclusief is?

Daar komt het wel op neer. Wij houden de veulens zelf (ik ben zo'n week hartje op dat gebied) en dus is een dekking altijd iets heel speciaals. Dan vind ik het absoluut bijdragen aan de hele ervaringen als de hengstenhouder het ook super vindt dat zijn hengst je merrie gaat dekken en dat dat een weloverwogen besluit is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bandita
Green Novice
Green Novice
Bandita


Aantal berichten : 142
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie Icon_minitimedo mei 10, 2012 5:30 am


  • sonita schreef:
    Helder!

    Heb ik nog een vraag aan jou speciaal, omdat ik weet dat je gecharmeerd bent van deze hengst, waarom?

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Ik vind de bloedlijnen super maar... hij ging bij mij binnen 2 minuten naar mijn

    'ik peins er niet over ' lijstje.

    Aan z'n mooie koppie ligt het ook niet, zeer aansprekend.

    Vergis je niet er staan hele dure hengsten op mijn' als was ie gratis dan nog niet' lijstje.

Is mijn vraag, want dat lees ik niet, waarom je hem op ik peins er niet over lijstje.
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie Icon_minitimedo mei 10, 2012 5:35 am

Conformatie!

Hij geeft zijn zwakke punt door aan zijn nakomelingen, big no, no.

Maar ik wilde graag van jou weten waarom je op hem valt Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Bandita
Green Novice
Green Novice
Bandita


Aantal berichten : 142
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie Icon_minitimedo mei 10, 2012 5:37 am

Hij is mooi gebouwd en met hoe ik hoop Chenouk uit zal groeien past dit. Hij heeft uitstaling, goede bloedlijnen en hij kan schitterend bewegen en is zo te zien in zijn omgang heel relaxed. Al deze kwaliteiten met een relaxte maar zeer goed bewegende Chenouk, maar met een echt reiner karakter en heel gevoelig in de omgang en met rijden maar cool in haar kop zou dit goed moeten kunnen. Kleur vind ik het minst belangrijke ! Al zou die paars met gele stippen zijn. Nu hoop ik antwoord te krijgen op mijn vraag eerder gesteld bij jpou vraag waarom ik deze hengst interessant vind.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bandita
Green Novice
Green Novice
Bandita


Aantal berichten : 142
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie Icon_minitimedo mei 10, 2012 5:37 am

sonita schreef:
Conformatie!

Hij geeft zijn zwakke punt door aan zijn nakomelingen, big no, no.

Maar ik wilde graag van jou weten waarom je op hem valt Wink



En wat is zijn zwakke punt als ik vragen mag ?
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie Icon_minitimedo mei 10, 2012 5:47 am

Bandita schreef; Hij is mooi gebouwd

Omdat jij hem wel 'goedgekeurd' hebt en ik 'afgekeurd' zoek ik de verschillen in kijken naar een hengst.

Hij heeft hoge hakken, kijk goed naar zijn spins!

Zijn nakomelingen hebben allemaal hoge hakken!!

Daardoor gaat ie meteen naar het 'ik pijns er niet over' lijstje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bandita
Green Novice
Green Novice
Bandita


Aantal berichten : 142
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie Icon_minitimedo mei 10, 2012 6:06 am

Ik hoop dat we het dan over de zelfde hakken hebben en mag aannemen van wel maar daar zie ik echt niks verkeerds aan. En zijn spin ? Ja daar mag wat tempo inkomen, dat is wat ik zie maar zou ook zo maar aan de cowboy kunnen liggen. Ik heb wel eens 1 paard met verschillende o.a. spins zien draaien en met andere ruiters er dus op met dag en nacht aan verschil. Maar ik heb al een beetje aangegeven in mijn vorige verhaal dat als je een merrie hebt die al heel goed is in haar bewegingen wellicht opgelost kan worden. Ik vind hem schitterend bewegen hoor en met zijn families ik zeker wel voor hem zou kiezen. En let wel fokken is altijd gokken Wink Nee vind het wel een mooi menneke en niet alleen doelend op zijn koppie.
Terug naar boven Ga naar beneden
ShiningJac
Green Novice
Green Novice
ShiningJac


Aantal berichten : 115
Leeftijd : 49

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie Icon_minitimedo mei 10, 2012 10:10 am

Als ik me er ook even in mag mengen: ik zie niks geks aan zijn hakken. Ben benieuwd wat jij hier ziet Sonita?

Vind het wel echt een lekker geblokt type paard eigenlijk!
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie Icon_minitimedo mei 10, 2012 10:21 am

Ik kijk erg naar balans in het lichaam, en dus ook in de benen.

Hoe lager de hakken hoe beter de balans, en kans op blessures Wink

Ik trek een lijn door de voorknie, horizontaal naar het spronggewricht.

De bovenlijn van de voorknie komt het liefst in het midden van het spronggewrichtuit.

Kom ik onder het spronggewricht uit, is het uit verhouding, en de hak te hoog.

Als je meer over conformatie wil weten, is het boek van Bob Loomis erg leerzaam.

Hij werkt alleen met paarden die in het trapezium passen.

Het trapezium zijn de lengtes en hoeken van de schouders, heup en lengtes van de nek en romp.

Beetje moeilijk uit te leggen zonder plaatje Embarassed

Hoe beter de balans in de verhoudingen in het lichaam, des te makkelijker een paard alles kan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 411
Leeftijd : 50

Karakter
Discipline: Reining
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie Icon_minitimedo mei 10, 2012 8:02 pm

We hebben bij ons op stal een nakomeling van Banjo Whiz.

Ik denk dat je meer moet kijken welke merrie je uitkiest voor zo'n hengst.
Past hij bij de bloedlijn van je merrie....conformatie van de hengst, karakter van hengst en merrie.

Ik heb juist niet voor Banjo Whiz gekozen omdat, mijn Dallas een zeer voorwaardse merrie is
en Banjo Whiz redelijk voorwaardse/gevoelinge veulens geeft.
Heet en heet...tja dat was geen optie.

Maar dan nog is het...hoe voed je het veulen op...en...wat is jou karakter?
Een paard ontwikkelt zich toch ook naast het gedrag van jezelf...net als een hond.
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie Icon_minitimedo mei 10, 2012 8:53 pm

Tja, en wat is heet, voor de 1 wat anders, dan voor de ander Wink

Wij hadden ook een zg hete merrie, maar die was bepaald niet heet, maar in de war door slechte trainingstechnieken.

Iedereen noemde haar, die hete, maar wel het coolste paard waar ik ooit op heb gezeten, kon zo de snelweg met haar op!

Boeide niks. En uiteindelijk was ze zelfs gewoon lui.

Whiz'jes hebben de naam heet te zijn, ik noem het eager to work of voorwaarts.

Je moet zeker erg goed kijken naar karakters, van pa en ma.

En inderdaad, hoe ga jij daar mee om, hoe laat jij dat ontwikkelen.

Maar aan conformatie verander je niet veel in de erfelijkheid.
Terug naar boven Ga naar beneden
ShiningJac
Green Novice
Green Novice
ShiningJac


Aantal berichten : 115
Leeftijd : 49

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie Icon_minitimevr mei 11, 2012 9:26 am

Ik weet niet hoeveel boeken die Bob Loomis heeft geschreven, maar hoe heet het? Ben er eigenlijk wel benieuwd naar!

Verder: Ik weet niet hoe oud die hengst is, maar kan dat ook nog wat schelen qua verhouding? Mijn 3-jarige is nu bijvoorbeeld nog overbouwd. Nou weet ik dat de benen in verhouding niet meer zoveel groeien vanaf geboorte, maar kan dat ook nog schelen?
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie Icon_minitimevr mei 11, 2012 9:48 am

Reining : The Art of Performance in Horses by Bob Loomis

Dit gaat over een volwassen hengst, hij is van '98 dacht ik uit m'n hoofd.

Overbouwd en in de groei kan ik wel doorheen kijken, maar de verhoudingen in de gewrichten veranderen niet.

Ik trouwens nergens dat ie niet goed zou zijn Wink alleen zou mijn keuze niet op hem vallen, omdat ik andere prioriteiten stel.

Het is een hengst uit super ouders, zowel pa als ma!

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

Zijn volle zus is daar fokmerrie.
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie Icon_minitimevr mei 11, 2012 10:03 am

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

Dit mannetje is erg mooi!

Check zijn benen, knie tov hak, helemaal goed!

Hier wil ik alvast wel een dekking van, of een strikje erom.Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
ShiningJac
Green Novice
Green Novice
ShiningJac


Aantal berichten : 115
Leeftijd : 49

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie Icon_minitimevr mei 11, 2012 8:37 pm

Dank je! Ik zie dat het boek niet zomaar te verkrijgen is, maar vind het wel erg interessant, dus ga mijn best doen.

Zo bedoel je dus?
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Wat maakt dan dat deze verhouding voor jou belangrijk is?
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie Icon_minitimevr mei 11, 2012 9:39 pm

Precies!

Zie je dat ma dat ook heeft? Daarom is ze broodmare bij BL.

Het antwoord; balans!

Hoe lager de hak, hoe sterker, hoe atletischer, hoe minder blessures.

Als er op let zul je merken dat paarden met een lage hak ook anders bewegen, bij spins vaak goed te zien.

Het scharnierpunt van het been is lager.

Ik dacht trouwens dat Arthur het boek had liggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
PridesRanch
Rookie
Rookie
PridesRanch


Aantal berichten : 79
Leeftijd : 41

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie Icon_minitimeza mei 12, 2012 7:49 am

Een korter pijpbeen is ook minder blessuregevoelig, maar maakt die "rechte lijn" weer zo goed als onmogelijk. Neem een Gunner bijvoorbeeld. Iets kortere pijp, daardoor een oplopende lijn naar achter. Zelfde ging op voor Hollywood Dun It bijvoorbeeld.
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie Icon_minitimeza mei 12, 2012 8:36 am

PridesRanch schreef:
Een korter pijpbeen is ook minder blessuregevoelig, maar maakt die "rechte lijn" weer zo goed als onmogelijk.
scratch

Kijk maar eens naar Topsail Cody en Topsail Whiz Wink

En HDI ook hoor! Hij is alleen erg overbouwd.
Terug naar boven Ga naar beneden
PridesRanch
Rookie
Rookie
PridesRanch


Aantal berichten : 79
Leeftijd : 41

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie Icon_minitimeza mei 12, 2012 8:48 am

Je zou kunnen stellen dat het een wetenschap is. cowboy
Terug naar boven Ga naar beneden
Bandita
Green Novice
Green Novice
Bandita


Aantal berichten : 142
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

hengst uitzoeken voor je merrie Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie Icon_minitimeza mei 12, 2012 7:46 pm

Nou één wetenschap staat bij mij als een paal boven water, fokken is gokken. Natuurlijk probeer je zoveel mogelijk uit te sluiten en je probeert er een merrie bij te doen die er goed bij past qua bloedlijn en bouw maar de keuzes die gemaakt worden: You know what it is when it's born Wink . Dat wat Banjo Whiz heeft moeten presteren om in de picture te komen en te blijven, heeft ie het toch ver geschopt dan met zijn "verkeerde"bouw aan benen en dus minder blessure gevoelig te zijn en zijn talloze nakomelingen eigenaren dit ook niet zagen als een no go.

Als Chenouk niet te breedt uitgroeid blijf hij één van de kandidaten voor mij. En ik pas weet of het goed is als het is geboren en zich gaat ontwikkelen. Mr and Mrs Perfect are still not born Cool Maar hij goed genoeg is dus anders hadden we nooit geweten wie Banjo Whiz is . En je gaat fokken om er nog iets beters eruit te proberen te krijgen. Ik probeer dat tenminste wel. Maar goed misschien kies ik wel voor een hele jonge hengst die zich nog moet bewijzen maar een papier achter zich heeft waarvan je begint te kwijlen en hopen dat déze gok een goeie is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





hengst uitzoeken voor je merrie Empty
BerichtOnderwerp: Re: hengst uitzoeken voor je merrie   hengst uitzoeken voor je merrie Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
hengst uitzoeken voor je merrie
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» grullo aqha merrie &grullo aqha hengst veulen
» hengst in de wei
» Hengst ter dekking plaatsen
» lease merrie
» [VERKOCHT] Quarterhorse merrie

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: WESTERN HORSE :: BREEDING-
Ga naar: