Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 zwaar weer

Ga naar beneden 
+8
foxy
Bandita
sonita
Piney
Tsib
jo-quarter
HF
sontana
12 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Bandita
Green Novice
Green Novice
Bandita


Aantal berichten : 142
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

zwaar weer - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zwaar weer   zwaar weer - Pagina 2 Icon_minitimewo jul 04, 2012 8:57 am

sontana schreef:
Ik denk zelf ook dat het een fijn ritme is.

Ik hoor alleen hier in de buurt dat veel hun paard 24/7 op het land laten.

Argument wat je dan hoort is scheelt werk en centjes. Dit is voor mij geen argumentatie, dan moet je je paard verkopen . Vind ik als je hem niet meer kan onderhouden. Jij kiest voor een dier hij niet jou . Dus dien je de verzorging te geven die daar bij hoort en anders niet aan beginnen.

Dat je je paard goed moet onderhouden staat als een paal boven water. Maar dat houdt voor mij in dat je goed voer hebt en indien nodig je naar de DA gaat als er iets is. Maar om het paard om ieder wissewasje naar binnen te halen ? Heb ze nu voor het eerst naar binnen gehaald omdat het broeierig en zeer warm werd met de nodige dazen. En dan denk ik even om die kleine van nu bijna twee maand. We hopen van de zomer eindelijk een schuilstal te kunnen zetten en dan moeten ze zich maar redden, en kunnen ze ook langer in het jaar 24/7 buiten blijven staan. Vaak zie ik paarden met schuilstal bij wat voor weersomstandigheden er bijna nooit in staan. En dan is het uitsparen van centjes en een klein beetje minder werk mooi meegenomen hoor en dat de dieren een beetje weersbestendig zijn zijn ze ook minder bevattelijk mocht in welk jaargetijde het weer eens wat anders gaan doen dan voorspeld en je dan net niet thuis bent Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
sontana
Green Novice
Green Novice
sontana


Aantal berichten : 275
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

zwaar weer - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zwaar weer   zwaar weer - Pagina 2 Icon_minitimewo jul 04, 2012 9:07 am

Tja maar al je al gaat bezuinige op voer en stalstrooisel. Hoe wil je dan een

DA gaan betalen als er eens wat is???
Terug naar boven Ga naar beneden
Bandita
Green Novice
Green Novice
Bandita


Aantal berichten : 142
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

zwaar weer - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zwaar weer   zwaar weer - Pagina 2 Icon_minitimedo jul 05, 2012 1:58 am

sontana schreef:
Tja maar al je al gaat bezuinige op voer en stalstrooisel. Hoe wil je dan een

DA gaan betalen als er eens wat is???

Hebben deze mensen dat zo gezegd dan ?om dan eventueel een DA te kunnen betalen. Ik zeg soms ook alleen maar lekker hoor dat ze 24/ 7 naar buiten kunnen, scheelt mij werk en geld. Maar ik vind het zelf ook nog eens goed voor hun gezondheid. Kunnen ze een stootje hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

zwaar weer - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zwaar weer   zwaar weer - Pagina 2 Icon_minitimedo jul 05, 2012 8:23 pm

Gisteren om een uur of 3 heel snel naar huis gescheurt om de paarden toch maar even binnen te zetten , na die eerste harde klap.

Al met al viel het mee met het onweer , maar de knollies wisten niet hoe snel ze naar binnen moesten , stelletje watjes , als het maar een beetje harder regent dan een normaal buitje dan is het niet leuk meer buiten.
Terug naar boven Ga naar beneden
PridesRanch
Rookie
Rookie
PridesRanch


Aantal berichten : 79
Leeftijd : 41

Karakter
Discipline:
I love...:

zwaar weer - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zwaar weer   zwaar weer - Pagina 2 Icon_minitimezo jul 08, 2012 2:05 am

Ik vind niet dat ik beter voor mijn paarden zorg omdat ik ze 's nachts binnen haal. Het heeft ook "egoïstische" redenen. Het is makkelijker met het voeren van krachtvoer en ik ben er nou eenmaal meer gerust op als ze 's nachts binnen staan.
Terug naar boven Ga naar beneden
ArabReiner
Rookie
Rookie



Aantal berichten : 51
Leeftijd : 42

Karakter
Discipline:
I love...:

zwaar weer - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zwaar weer   zwaar weer - Pagina 2 Icon_minitimezo jul 08, 2012 3:35 am

Hier staan ze 's nachts ook altijd binnen. Als er zwaar weer op komst is en ik ben thuis dan haal ik ze wel eerder naar huis. Ook wij hebben geen schuilmogelijkheden op de wei en ze willen maar al te graag naar huis als het slecht weer is. Vooral ons ouwetje. Wink

Maar zijn we niet thuis, omdat we werken bijvoorbeeld, moeten ze wel op het land blijven overdag.

's nachts staan ze altijd thuis, omdat wij het prettiger vinden om ze thuis te hebben staan ipv op het land waar iedereen bij kan. Is een gevoelskwestie.
Terug naar boven Ga naar beneden
foxy
Rookie
Rookie
foxy


Aantal berichten : 92
Leeftijd : 45

Karakter
Discipline:
I love...:

zwaar weer - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zwaar weer   zwaar weer - Pagina 2 Icon_minitimedi jul 10, 2012 8:28 am

Ach of je paard op het land staat of in een stal, zowel land als stal hebben onderhoud nodig. Geen een is beter dan de ander. Elke situatie is anders en het is aan de mens om in de situatie het best eruit te halen voor een paard.

En de grote van de portomonee is geen leidraad voor het welzijn van een paard. Veel geld hebben maakt het makkelijk, maar met weinig geld kan er ook goed voor een paard worden gezorgd.Niet alles heeft een goudenrandje nodig:D Laten we lekker van onze paardjes genieten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bandita
Green Novice
Green Novice
Bandita


Aantal berichten : 142
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

zwaar weer - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zwaar weer   zwaar weer - Pagina 2 Icon_minitimedi jul 10, 2012 8:52 pm

foxy schreef:
Ach of je paard op het land staat of in een stal, zowel land als stal hebben onderhoud nodig. Geen een is beter dan de ander. Elke situatie is anders en het is aan de mens om in de situatie het best eruit te halen voor een paard.

En de grote van de portomonee is geen leidraad voor het welzijn van een paard. Veel geld hebben maakt het makkelijk, maar met weinig geld kan er ook goed voor een paard worden gezorgd.Niet alles heeft een goudenrandje nodig:D Laten we lekker van onze paardjes genieten.

Helemaal mee eens, er is er maar eentje die goed is voor het paard en dat ben je altijd nog zelf. Doe zoals je het zelf goeddunkt en fijn bij voelt. En een smallere portomonnee kan het misschien ook nog wel eens zo zijn dat je extra zuinig bent met alles en weet te waarderen en nog meer geniet van je paard omdat het je niet komt aanwaaien allemaal. Ik geniet in ieder geval iedere dag van mijn paarden en wat wij door de jaren heen, door er veel voor te moeten laten en nu nog, hebben weten te "verzamelen".
Terug naar boven Ga naar beneden
foxy
Rookie
Rookie
foxy


Aantal berichten : 92
Leeftijd : 45

Karakter
Discipline:
I love...:

zwaar weer - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zwaar weer   zwaar weer - Pagina 2 Icon_minitimedi jul 10, 2012 9:02 pm

Mooi aangevuld bandita:lol:
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 411
Leeftijd : 50

Karakter
Discipline: Reining
I love...:

zwaar weer - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zwaar weer   zwaar weer - Pagina 2 Icon_minitimevr jul 13, 2012 8:58 pm

Op het moment gaat Dallas van mij zoals altijd elke dag het land op en daarna nog even een drie kwartier a 1 uur in de stapmolen.
Maar goed dat is ook omdat, ik niet aanwezig kan zijn.

Tja, ik sta op de Kolderhoeve en deze heeft een hele mooie binnenbak gelukkig...dus zwaar weer is niet van toepassing hier.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





zwaar weer - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zwaar weer   zwaar weer - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
zwaar weer
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» ja, ben er ook weer bij
» Ik ben er ook weer
» ben er ook weer bij
» ben ik weer
» Ben er ook weer

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: WESTERN HORSE :: GENERAL WESTERN-
Ga naar: