Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 zwaar weer

Ga naar beneden 
+8
foxy
Bandita
sonita
Piney
Tsib
jo-quarter
HF
sontana
12 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
sontana
Green Novice
Green Novice
sontana


Aantal berichten : 275
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

zwaar weer Empty
BerichtOnderwerp: zwaar weer   zwaar weer Icon_minitimedo jun 21, 2012 4:47 am

Weer is er zwaar weer opkomst.

Mijn vraag is wat doen jullie?

halen jullie je paard in zo'n geval van het land?

uit de paddock?

Ik wel . ik ben benieuwd wat een ander doet. En waarom
Terug naar boven Ga naar beneden
HF
Rookie
Rookie
HF


Aantal berichten : 37
Leeftijd : 71

Karakter
Discipline:
I love...:

zwaar weer Empty
BerichtOnderwerp: Re: zwaar weer   zwaar weer Icon_minitimedo jun 21, 2012 8:12 am

wat is zwaar weer?
Hier blijven ze bij 40+ en 30- buiten ,hagel van 5cm en meer tornado warnings maakt allemaal niet uit.
Terug naar boven Ga naar beneden
sontana
Green Novice
Green Novice
sontana


Aantal berichten : 275
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

zwaar weer Empty
BerichtOnderwerp: Re: zwaar weer   zwaar weer Icon_minitimedo jun 21, 2012 8:47 am

je heb echt wel een punt hoor HF.

Ik weet het is ook meer mijn eigen idee. En voor mijn eigen gemoedts rust.

Maar met onweer vooral in de nacht,( ja stom he ) . heb ik haar het liefst binnen.Slaap ik zelf namelijk beter.

Mede ook omdat ze geen schuil plek hebben. En ik weet je heb heel veel paarden die niet snel gaan schuilen.

Ik vroeg me alleen af of ik zo'n softi ben . JA dus[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
Terug naar boven Ga naar beneden
HF
Rookie
Rookie
HF


Aantal berichten : 37
Leeftijd : 71

Karakter
Discipline:
I love...:

zwaar weer Empty
BerichtOnderwerp: Re: zwaar weer   zwaar weer Icon_minitimedo jun 21, 2012 9:16 am

NEE dus !!!maar ik wil zeggen dat het hier ondoenlijk is ,zouden ze nooit meer buiten komen.
Want het weer kent hier extemen en veranderingen die niet bij te houden zijn ,ook de koeien lopen vrij op de pastures in weer en wind en soms gaat er wel eens een dood ,maar komt dat allen maar omdat het te zwak was .
Ik weet dat men in Nederland anders ermee omgaat ,en daar is op zich niks verkeerd mee ,maar word er soms daar een beetje verkeerd aangekeken hoe wij het hier doen.
Maar al de meiden en gasten die hier geweest zijn zeggen het telkens weer "wat hebben de beesten het hier geweldig ,al die ruimte envrijheid)en dat is goed voor mijn gemoedsrust!
Terug naar boven Ga naar beneden
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

zwaar weer Empty
BerichtOnderwerp: Re: zwaar weer   zwaar weer Icon_minitimedo jun 21, 2012 8:32 pm

Hier gaan de knollies dus echt naar binnen als er zwaar weer op komst is.

Ze vinden het echt niet leuk om in storm , onweer en zware regen buiten te staan. Ook hier op de wei geen schuil mogelijkheden.

In deze tijd staan ze om een uur of 5 al voor het hek te drammen dat ze naar binnen willen vanwege de vliegen en de dazen.

Remi kan absoluut niet tegen de knotjes en aangezien die rond die tijd ook actief gaan worden , gaat hij dus op tijd naar binnen anders schuurt hij binnen de kortste tijd zijn staart en manen eraf.

Al met al reden genoeg om ze binnen te zetten voor de nacht .
Terug naar boven Ga naar beneden
HF
Rookie
Rookie
HF


Aantal berichten : 37
Leeftijd : 71

Karakter
Discipline:
I love...:

zwaar weer Empty
BerichtOnderwerp: Re: zwaar weer   zwaar weer Icon_minitimevr jun 22, 2012 1:44 am

maar dat is dus het vreemde ...............onze paarden staan in zwaar onweer (en ik kan je zeggen het kan hier spoken) nagenoeg te slapen ,het deert ze voor geen meter.
Je kan wel aan ze merken dat er ander weer op komst allang voor dat wij het zien.
Als het al eens regnt hebben ze ook wel last van vliegen ,maar dat is maar kort ,het droogt snel en waait altijd ,en dan zijn er geen vliegen.
Wel de stront opruimen in de pens ,dat helpt veel.
Terug naar boven Ga naar beneden
sontana
Green Novice
Green Novice
sontana


Aantal berichten : 275
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

zwaar weer Empty
BerichtOnderwerp: Re: zwaar weer   zwaar weer Icon_minitimevr jun 22, 2012 1:58 am

Ik heb Mo onder een exzeemdeken . Ze heeft licht exzeem en als ik het niet doe heeft ze ook geen manen of staart meer. Vorig jaar deedt ik haar ook altijd nog om 5 uur naar binnen en pas na 9 uur s'morgens naar buiten. Maar ik heb nu gemerkt dat de deken haar al voldoende bescherming bied.(Mijn LOLLIEFANT elephant ) Ze gaat wel altijd s'avonds van de weide af de paddock in. Dit om de paarden toch beter in de gaten te houden. 24/7 op de wei geeft bij onze paarden te veel problemen . Exzeem , hoefbevangen en ga zo maar door. Als het warm genoeg is laat ik Mo buiten opdrogen met haar deken. Maar zodra de temp onder de 10 graden komt gaat ze om te drogen toch echt naar binnen.Doe ik dat niet wordt ze echt verkouden. Paarden kunnen hun lichaams temperatuur beter goed houden als ze kunnen eten . En dan maakt erg vries kou of warmte nog geeneens zo veel uit maar als ze drijf nat zijn dus wel. En ja hoe goed wij de natuur ook proberen na te bootsen gaat het ons toch niet lukken gewoon omdat we het land er niet naar zijn .
Terug naar boven Ga naar beneden
sontana
Green Novice
Green Novice
sontana


Aantal berichten : 275
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

zwaar weer Empty
BerichtOnderwerp: Re: zwaar weer   zwaar weer Icon_minitimevr jun 22, 2012 2:01 am

Ik denk dat het hier bij ons te drassig is . En te weinig wind.

Waardoor we meer last hebben van mugjes en dergelijke. Hihi ja poep opruimen helpt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tsib
Green Novice
Green Novice
Tsib


Aantal berichten : 102
Leeftijd : 56

Karakter
Discipline:
I love...:

zwaar weer Empty
BerichtOnderwerp: Re: zwaar weer   zwaar weer Icon_minitimevr jun 22, 2012 4:13 am

Bij ons staan ze zo wie zo 's nachts binnen en op de dag buiten maar bij zwaar weer blijven ze wel binnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Piney
Rookie
Rookie
Piney


Aantal berichten : 30
Leeftijd : 29

Karakter
Discipline:
I love...:

zwaar weer Empty
BerichtOnderwerp: Re: zwaar weer   zwaar weer Icon_minitimevr jun 22, 2012 6:45 am

Mijn tinker en de merrie van mijn moeder blijven 's nachts buiten in de round pen, ze kunnen schuilen achter zeiltjes en kunnen het makkelijk hebben, Piney staat wel gewoon lekker binnen 's nachts.
Terug naar boven Ga naar beneden
sontana
Green Novice
Green Novice
sontana


Aantal berichten : 275
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

zwaar weer Empty
BerichtOnderwerp: Re: zwaar weer   zwaar weer Icon_minitimevr jun 22, 2012 9:47 am

Hihi heeft Piney voorkeurs behandeling...Gelijk heb je .
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

zwaar weer Empty
BerichtOnderwerp: Re: zwaar weer   zwaar weer Icon_minitimevr jun 22, 2012 10:05 am

Anders komt deze heks haar op haar kop geven [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
Terug naar boven Ga naar beneden
sontana
Green Novice
Green Novice
sontana


Aantal berichten : 275
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

zwaar weer Empty
BerichtOnderwerp: Re: zwaar weer   zwaar weer Icon_minitimevr jun 22, 2012 10:10 am

Hihi suus ik zie je al gaan op de bezem
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

zwaar weer Empty
BerichtOnderwerp: Re: zwaar weer   zwaar weer Icon_minitimevr jun 22, 2012 10:13 am

You betcha[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Ze kan me in Haarlem horen donderen Wink

Ach, ze kent me al een paar jaartjes, dat scheelt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Piney
Rookie
Rookie
Piney


Aantal berichten : 30
Leeftijd : 29

Karakter
Discipline:
I love...:

zwaar weer Empty
BerichtOnderwerp: Re: zwaar weer   zwaar weer Icon_minitimevr jun 22, 2012 10:46 am

faint
Haha, en ze is me veel te duur om buiten te blijven 's nachts Razz
Grapje, maar vind het ook gewoon prettiger. Die andere 2 kunnen het echt wel hebben, maar P is zo'n poppetje naar mijn idee, in vergelijking met Ted en Daisy. queen
Plus dat Daisy de boel afbreekt als je haar nu binnen zou zetten...
Terug naar boven Ga naar beneden
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

zwaar weer Empty
BerichtOnderwerp: Re: zwaar weer   zwaar weer Icon_minitimezo jun 24, 2012 12:52 am

Ik denk dat de omgeving waar je woont heel veel uitmaakt in het vliegen verhaal . Wij wonen tegen het bos aan , vlak bij de leemputten , dus veel water en veel bos , goed voor heel veel steekbeesten.

Afgelopen 2 jaar een paar stevige stormen over ons dak gehad , waarbij de nodige bomen plat gewaait zijn , bij 1 stonden de paarden buiten en wij konden niet thuis komen omdat werkelijk elke weg hierheen gebarricadeerd was door omgevallen bomen.

Uiteindelijk zover mogelijk met de auto en een fiks eind gelopen met de angst in je hart over wat je gaat vinden als je thuis komt.

Gelukkig hadden de paarden niets , en viel de schade aan huis en haard mee.Maar als je onderweg zag wat er allemaal kapot gewaait was hebben we geluk gehad.

Dus als er slecht weer op komst is ga ik toch echt heel hard denken of ik de paarden wel of niet buiten ga zetten en als het even kan blijf ik thuis.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bandita
Green Novice
Green Novice
Bandita


Aantal berichten : 142
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

zwaar weer Empty
BerichtOnderwerp: Re: zwaar weer   zwaar weer Icon_minitimema jun 25, 2012 8:32 pm

Ik haal de paarden alleen binnen als er zwaar onweer opkomst is. En denk dat het mij meer tussen de oren zit dan wat anders. Ooit een keer de paarden met onweer 's nachts 03.45 uur ( omdat het rond bleef draaien dat weer ) naar binnen gehaald. We liggen net op bed en slaat het ergens in. Zei nog tegen Jan nou dat is dichtbij. Ja hoor zelfs zo dicht bij zagen wij de andere morgen, in onze Kastanjeboom die dus naast de stallen staat. Maar goed. Voor de rest blijft het kakkie gewoon buiten staan. Ze staan dan gewoon met hun dikke billen tegen het weer in of ze zoeken een plek waar ze evt. wat kunnen schuilen.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

dit weer was 8 juni, Scotty net een maand oud, heeft het zelfs overleeft hoor.

Ook al zijn eerste onweersbui meegemaakt die onverwachts kwam opzetten.
Terug naar boven Ga naar beneden
foxy
Rookie
Rookie
foxy


Aantal berichten : 92
Leeftijd : 45

Karakter
Discipline:
I love...:

zwaar weer Empty
BerichtOnderwerp: Re: zwaar weer   zwaar weer Icon_minitimema jul 02, 2012 10:27 am

tsja die twee van mij zijn verwend. hun staldeuren staan altijd open.

24 uur 7dagen in de week kunnen ze zelf kiezen tussen binnen of buiten.

ze staan vlak aan de kust en daardoor is er altijd wel wat wind en weinig vliegend ongedierte.
Terug naar boven Ga naar beneden
sontana
Green Novice
Green Novice
sontana


Aantal berichten : 275
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

zwaar weer Empty
BerichtOnderwerp: Re: zwaar weer   zwaar weer Icon_minitimema jul 02, 2012 7:23 pm

foxy schreef:


24 uur 7dagen in de week kunnen ze zelf kiezen tussen binnen of buiten.


Maar doen ze dat ook ? Kiezen ze om met flinke regen naar binnen te gaan?
Terug naar boven Ga naar beneden
PridesRanch
Rookie
Rookie
PridesRanch


Aantal berichten : 79
Leeftijd : 40

Karakter
Discipline:
I love...:

zwaar weer Empty
BerichtOnderwerp: Re: zwaar weer   zwaar weer Icon_minitimedi jul 03, 2012 2:07 am

Bij ons staan ze 's nachts altijd binnen. En als er slecht weer aan komt zo tegen de avond, dan steekt Pride ook niet onder stoelen of banken dat ze liever met haar kids naar binnen gaat. Het 's nachts op stal was voor mijn ruin heel belangrijk omdat ie bijna geen tanden meer had. Dan kon hij 's nachts op zijn dooie akkertje zijn eten naar binnen werken en overdag met de rest naar buiten. Nu hij er niet meer is zijn we dat ritme gewoon aan blijven houden en het bevalt ons prima.
Terug naar boven Ga naar beneden
sontana
Green Novice
Green Novice
sontana


Aantal berichten : 275
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

zwaar weer Empty
BerichtOnderwerp: Re: zwaar weer   zwaar weer Icon_minitimedi jul 03, 2012 4:53 am

Ik denk zelf ook dat het een fijn ritme is.

Ik hoor alleen hier in de buurt dat veel hun paard 24/7 op het land laten.

Argument wat je dan hoort is scheelt werk en centjes. Dit is voor mij geen argumentatie, dan moet je je paard verkopen . Vind ik als je hem niet meer kan onderhouden. Jij kiest voor een dier hij niet jou . Dus dien je de verzorging te geven die daar bij hoort en anders niet aan beginnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
foxy
Rookie
Rookie
foxy


Aantal berichten : 92
Leeftijd : 45

Karakter
Discipline:
I love...:

zwaar weer Empty
BerichtOnderwerp: Re: zwaar weer   zwaar weer Icon_minitimedi jul 03, 2012 8:51 am

@sontana: met onweer, hevige regen, sneeuw en hagel staan ze binnen.

Met droog weer maar harde wind gaan ze aan de luwe kant van de stal buiten staan.

Tussen 2 en 3 'smiddags luieren ze het liefst in de bak. Als het zand door de zon is opgewarmt liggen ze daar lang uit te snurken en laten duidelijk weten dat ze geen zin hebben in werk (blijven dan gewoon liggen, en probeer jij maar eens een volgroeide quarter overeind te krijgen als ie nie'meewerkt :-)

Maar met 28 graden mooi weer staan ze ook binnen,wat zon vinden ze lekker maar moet niet te worden.

Nu met het huidige weer staan ze veel buiten en slapen ook in de bak.
Terug naar boven Ga naar beneden
sontana
Green Novice
Green Novice
sontana


Aantal berichten : 275
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

zwaar weer Empty
BerichtOnderwerp: Re: zwaar weer   zwaar weer Icon_minitimedi jul 03, 2012 7:28 pm

ik hoef die van mij met 28 graden echt niet bij ons binnen te zetten.

Dan is de stal hier net een oven . Paarden drijven dan letterlijk weg Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

zwaar weer Empty
BerichtOnderwerp: Re: zwaar weer   zwaar weer Icon_minitimedi jul 03, 2012 7:44 pm

De heren hebben hier een grote ventilator in de wand van de stal gemaakt (kopse kant bovenaan) als het erg warm is gaat die een paar uur aan om de stal te koelen , maar over het algemeen is het hier op stal koeler dan buiten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cindeeh
Green As Grass
Green As Grass
Cindeeh


Aantal berichten : 3
Leeftijd : 30

Karakter
Discipline:
I love...:

zwaar weer Empty
BerichtOnderwerp: Re: zwaar weer   zwaar weer Icon_minitimewo jul 04, 2012 4:01 am

Mijn verzorgpaard staat met extreem weer binnen. Hij staat dan in een uitloopstal dus kan zelf bepalen wat hij doet :-) Laatst was hij met die extreme waterval naar binnen, hij was 2x in een week zijn voorijzer kwijt(is bij hem gevaarlijk omdat ie speciale zooltjes heb ertussen voor de hoefkatrol en hoefbevangenheid etc in zijn hoeven die die heeft gehad) en we hadden nog geen springschoenen voor hem, dus hebben hem toen maar op zijn normale stal gezet voor een nachtje aangezien de inloopstal bezet was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





zwaar weer Empty
BerichtOnderwerp: Re: zwaar weer   zwaar weer Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
zwaar weer
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ik ben er ook weer
» ben er ook weer bij
» ben ik weer
» Ben er ook weer
» Ook ik ben er weer bij

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: WESTERN HORSE :: GENERAL WESTERN-
Ga naar: