Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Timmy is niet meer

Ga naar beneden 
+2
Admin
jo-quarter
6 plaatsers
AuteurBericht
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

Timmy is niet meer Empty
BerichtOnderwerp: Timmy is niet meer   Timmy is niet meer Icon_minitimedo jun 06, 2013 11:15 am

Vanmiddag hebben we moeilijke beslissing moeten nemen om Timmy in te laten slapen .
2 weken terug was het al kantje boord, hij had een slokdarm verstopping, is daar voor behandeld en geloof mij , dat wil je niet meemaken. Uiteindelijk is er niets uit die slokdarm gekomen , maar kwam ook de slang niet in zijn maag. Het spoelwater liep wel door. Een uurtje nadat de dierenarts weer weg was lag hij te bibberen in zijn stal , getempt , ondertemp. dekentje op en na een uurtje weer controle , op dat moment lag hij in stal te bibberen met een hartslag van hier tot tokio , dus meteen de da weer gebeld. Temp was duftig gestegen , waarschijnlijk vocht in zijn longen gekregen.
Antibioticaspuit erin , snel een deken verbouwd zodat hij niet te hard zou afkoelen.
Nog een tijdje om het half uur controle, redelijk rustig nachtje. De volgende ochtend was de da weer vroeg aanwezig , nog een spuit en eigenlijk ging het zo goed dat hij het land op mocht , na een poosje observeren werd ie genezen verklaart , nog wel voor een paar dagen antibiotica in de kast.
2 dagen erna weer controle , alles super , hij was eigenlijk beter dan ie in tijden was geweest, weer kracht in zijn achterhand , super vrolijk en hij werd weer ondeugend.
Van de week begon hij weer slapper in zijn achterhand te worden en vanmorgen toen ik op stal kwam , kwam er na een paar fikse niesbuien weer wit slijm zijn neus uitstralen.
We moesten even een uurtje weg en hij leek weer aardig op te knappen, eenmaal weer thuis meteen de stal in , besloten het nog even aan te zien en hem op de wei te zetten , waar hij dol blij mee was. Hij begon enthousiast gras te eten , maar het kwam binnen de kortste keren via zijn neus er weer uit. Dus direkt de da gebeld , maar ook besloten dat als het weer een slokdarm verstopping zou zijn we het hem niet meer aan gingen doen om weer het drama slang door zijn neus om de verstopping weg te krijgen , we konden het niet over ons hart verkrijgen om hem weer zoveel pijn te zien hebben . En het risico dat hij binnen de korste keren weer een verstopping zou hebben.
We hebben unaniem besloten dat we hem niet wilden zien lijden en dat we hem moesten laten gaan .
Hij is met zijn voetjes in het gras en het zonnetje op zijn rug , rustig zonder pijn ingeslapen .
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 411
Leeftijd : 50

Karakter
Discipline: Reining
I love...:

Timmy is niet meer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Timmy is niet meer   Timmy is niet meer Icon_minitimedo jun 06, 2013 7:55 pm

Ik was erbij en was ook blij dat ik er was! Zo kon ik toch nog afscheid van hem nemen.
Terwijl ik dit schrijf schieten de tranen weer in mijn ogen...maar hij heeft geen pijn meer!

Ik had dezelfde beslissing genomen als Jolanda...dit mocht hij niet meer meemaken!
Timmy is nu naar Magic...en heeft rust.

Terug naar boven Ga naar beneden
sontana
Green Novice
Green Novice
sontana


Aantal berichten : 275
Leeftijd : 56

Karakter
Discipline:
I love...:

Timmy is niet meer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Timmy is niet meer   Timmy is niet meer Icon_minitimeza jun 08, 2013 10:35 pm

Heftig Jo-Quarter.
Dit zijn de slechtste momenten van het houden van dieren.
Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

Timmy is niet meer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Timmy is niet meer   Timmy is niet meer Icon_minitimezo jun 09, 2013 6:49 pm

Heftig zeg!
Goed dat je snel hebt beslist, dat is pas van je paard houden.
Heel veel sterkte met het verlies. Hug
Terug naar boven Ga naar beneden
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

Timmy is niet meer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Timmy is niet meer   Timmy is niet meer Icon_minitimedi jun 25, 2013 10:33 pm

Even een update .
Het ergste verdriet is gezakt , ik mis Tim zijn ochtend begroeting , maar Peexy en Remi beginnen dit over te nemen.
Ze kunnen het nu super vinden met zijn tweetjes
Remi begint nu ook te spelen , is wat minder big brother is watching you.
Hij word nu wel heel beschermend naar mij toe, als Peexy haar halster weer is ergens in de wei ligt en ik dit ga zoeken , lopen ze met zijn tweetjes achter me aan en Remi gaat dan zo naast me lopen dat mocht Peexy beginnen te keeten ze mij niet plat kan lopen.
Echt leuk hoe die 2 nu met elkaar om gaan.
De rust is weergekeerd en ze hebben zonder problemen de rangorde al weer bepaalt .
Terug naar boven Ga naar beneden
sontana
Green Novice
Green Novice
sontana


Aantal berichten : 275
Leeftijd : 56

Karakter
Discipline:
I love...:

Timmy is niet meer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Timmy is niet meer   Timmy is niet meer Icon_minitimewo jun 26, 2013 7:22 pm

Fijn dat de paardjes zo snel de rust hebben kunnen vinden. Dat is voor jou ook lekker.
Ik blijf het bijzonder vinden hoe Sensitief sommige paarden kunnen zijn. Ik vind dat de fijnste paarden.
Ik heb zelf ook zo'n gevoelig typje.Vraagt een heel andere benadering.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bandita
Green Novice
Green Novice
Bandita


Aantal berichten : 142
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

Timmy is niet meer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Timmy is niet meer   Timmy is niet meer Icon_minitimevr jun 28, 2013 3:43 am

Sterkte hoor. Is nooit makkelijk zoiets. Je gaat het vanzelf een plaatsje geven.
Terug naar boven Ga naar beneden
nozem55
Green As Grass
Green As Grass



Aantal berichten : 2
Leeftijd : 68

Timmy is niet meer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Timmy is niet meer   Timmy is niet meer Icon_minitimevr jul 12, 2013 4:31 am

Hai Jo,

Ik las het bericht, maar moest een nieuwe account aanmaken, de oude werkte niet meer.

Je hebt Timmy heel lang gehad, dus dan is het wel moeilijk om er afscheid van te nemen. Was met Savanna, mijn eerste westernpaard ook, die ik moest laten inslapen een tijd geleden, vlak voor \Kerst.

Elke dag en elke ochtend zie je je paarden en je raakt er zo aan gewend, wat ze doen, hun gewoonten, hun streken. En dan is er ineens een lege plek.

Na een tijdje slijt dat wel weer maar dat heeft best wel tijd nodig.

Maar met de katten die we van je hebben overgenomen gaat het uitstekend. Sissy en Missy zijn supergezond, zeer vitaal en alles is voor hen, denken ze. Ik heb er al aan gedacht om maar een eigen mini loungebank voor ze te kopen, haha zelf met een zeil erover kruipen ze nog op die bank.
Af en toe heb ik het niet meer want Sissy, dat is die grijs/witte ( Missy is die rood/witte) Liep laatst een heel rondje over de smalle rand van het zwembad. Jagen doen ze ook nog steeds en het is hier niet gezond voor vogels en muizen.

Pas geleden zijn ze 8 jaar geworden. 8 jaar geleden dus alweer dat we ze bij je ophaalden.

Groeten van Stan.
Terug naar boven Ga naar beneden
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

Timmy is niet meer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Timmy is niet meer   Timmy is niet meer Icon_minitimedi jul 16, 2013 10:00 am

Hee Stan ,
leuk om weer is wat van je te horen,
Gelukkig 1 fijne gedachte , Tim heeft een mooi leven gehad zonder narigheden.
Toen ik Magic moest laten inslapen had ik daar veel meer moeite mee, maar die slag in de darm kwam wel heel onverwachts en daar was ook niets aan te doen.

Super dat die poezenkinders het zo goed hebben bij jullie.
Inmiddels lopen er hier weer een bunch kleine krummels rond in verschillende maten en leeftijden en kleuren.
Allemaal buiten en op stal , je lacht je krom om het spul , er zijn er inmiddels al weer een aantal besproken en voor de rest zal er tzt ook wel weer een goed huisje gevonden worden nooit zo moeilijk hier.

Hoe is het daar verder nog steeds naar de zin op het platteland?
Terug naar boven Ga naar beneden
nozem55
Green As Grass
Green As Grass



Aantal berichten : 2
Leeftijd : 68

Timmy is niet meer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Timmy is niet meer   Timmy is niet meer Icon_minitimezo jul 21, 2013 2:57 am

Ben gestopt met reining rijden, eigenlijk helemaal gestopt met rijden. Heb al een jaar niet meer gereden, tis mooi geweest. We zijn van 4 paarden naar 2 paarden gegaan. Sundance mijn reiningquarter staat met Ringo lekker op de wei bij het huis.In de rijbak kom ik nog alleen om te slepen want ik wil de boel netjes bijhouden.

Het bevalt nog steeds het wonen hier.In de winter soms wat saai maar steden als Den Bosch, Arnhem en Nijmegen zijn dichtbij. En Duitsland ook laatst nog even naar Trinkgut geweest.Volgens mijn broer zijn er nog maar een paar wijken in Amsterdam waar je fatsoenlijk kunt wonen zoals het centrum en de Jordaan. De rest is behoorlijk verpest door al het tuig wat er woont en zeker in West.
Laatst liep ik nog door de Jan Eef, eens een mooie winkelstraat. Het lijkt wel een ghetto daar.

Nee we mogen zeker niet klagen hier waar wij wonen. Zolang we het kunnen behappen en betalen blijven we hier. Zo nu drink ik even mijn rumcola op en neem een duik in ons zwembad.
Terug naar boven Ga naar beneden
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

Timmy is niet meer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Timmy is niet meer   Timmy is niet meer Icon_minitimema jul 22, 2013 11:51 am

Hier nog 1 die al een hele poos niet gereden heeft ,zit wel in de planning , maar even te veel aan de kop om echt goed bezig te zijn met de paarden.
Eerst weer een beetje rust in de keet en dan zien we wel weer waar het schip strand.
Verder druk met leerbewerking, ben nu met een gitaarstrap bezig.
Ben ook nog fanatiek aan het schieten, nu even kalm aan , maar binnenkort gaan we weer hard trainen in September beginnen de eerste wedstrijden weer en ik ben voor komend jaar in het eerste team ingedeeld .
Schiet inmiddels gemiddeld 158 punten. Vorig seizoen met ons team 1e geworden, persoonlijk 1e en 3e in de GEB trofee
Super spannend eerst halve finale, en dan sta je met de top of the bill in de finale .
Als de hitte een beetje over is ga ik weer een poging wagen om mijn tuin eindelijk is in het fatsoen te krijgen , beetje te weinig tijd voor, dus het onkruid en gras heeft inmiddels weer de overhand gekregen.
De paarden staan lekker in de wei het gras kort te houden .
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Timmy is niet meer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Timmy is niet meer   Timmy is niet meer Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Timmy is niet meer
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: CHATTER :: CHIT 'N CHAT!-
Ga naar: