Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Stil hier

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

Stil hier Empty
BerichtOnderwerp: Stil hier   Stil hier Icon_minitimema dec 03, 2012 5:20 am

Wat is het weer ongelofelijk stil hier, niemand meer wat te melden?

te vertellen of te vragen.

Hoe is het bij jullie allemaal , ook zo'n lekkere natte bak , koud , sneeuwbuien enz.

Alles kits met de paarden?

Hier gaat alles prima, Tim geniet van zijn oude dag, Peexy groeit als kool en is druk bezig om Tim jong te houden, Remi heeft in oktober alsnog zijn manen en staart compleet afgeschuurt, maar de boel begint weer voorzichtig te groeien . Ik heb de hoop opgegeven dat hij ooit nog een mooie bos manen of een volle staart krijgt, niets helpt tegen de knotjes.

Verder druk met leerbewerken , schieten en werken.
Terug naar boven Ga naar beneden
mangie
Green As Grass
Green As Grass



Aantal berichten : 19
Leeftijd : 40

Karakter
Discipline:
I love...:

Stil hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stil hier   Stil hier Icon_minitimedi dec 04, 2012 7:54 am

ja ik vond ook al zo rustig.

Heb nu nog de luxe van binnen bak, echter moeten wij als pension gangers allemaal de locatie verlaten, en vele zijn inmiddels al vertrokken. De manege word onderdeel van een school voor paarde houderij , met les paarden en daarom geen plek meer voor ons. Heb gelukkig tot feb. Heb al andere stal gevonden met lekker elke dag veel weidegang. Heb afgesproken zo lang mogelijk te overwinteren op de manege, wand met koning winter, weet je het maar nooit.

Voor de rest, de griep met voorholte en keel ontsteking en darm zweer. Jajajaj kon me lol op. Gelukkig ben ik al aardig herstelt. Heeft me 2 weken lam gelecht en zal nog wel paar dagen duren voor ik de oude ben.

oei... klinkt als zomer exceem. Een goede deken met hals is een pre. Kijk ook de voeding na, op zuikers enzo. Geen bix meer dus. Veel wassen. en sweet itch werkt ook. Manga heeft ook weer mooie bos manen. Dus niet de hoop opgeven hoor. Gewoon ff je weg vinden!
Terug naar boven Ga naar beneden
ShiningJac
Green Novice
Green Novice
ShiningJac


Aantal berichten : 115
Leeftijd : 50

Karakter
Discipline:
I love...:

Stil hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stil hier   Stil hier Icon_minitimedi dec 04, 2012 8:24 pm

Zomerexceem is echt ellendig!

Ben ook een tijdje afwezig geweest! Hier verder alles goed, behalve dat ik haast niet kan rijden door de bak die veranderd is in een zwembad. Dat is dan ook de reden dat ik naar Bright Stables toe ga per 1 januari, waar wel een binnenbak met goede bodem is. Jammer, dan maar niet paard in de tuin!

15 december is verder de Schietberg Reining competitie waar ik foto's ga maken. Ik wil mijn flitsers mee gaan nemen en ben dus benieuwd hoe dat zal gaan. Wordt een lange dag, zijn meer dan 100 aanmeldingen!! Iemand hier die gaat kijken/meedoen?

Hopelijk kan ik volgend seizoen Sjaak gaan starten. We hadden nog wel een probleempje met mijn zadel. Kennelijk is er door het ongeluk toch iets wat losgeraakt (gelukkig was boom niet gebroken). Sjaak werd wat bokkerig (stelde niet echt iets voor), dus ik dacht direct dat het daaraan lag. Wel merk je dan dat een ongeluk echt tussen je oren gaat zitten, want ik stond doodsangsten uit. Nu weer rustig vertrouwen opbouwen, wat makkelijker zal zijn als ik eenmaal een binnenbak heb..
Terug naar boven Ga naar beneden
sontana
Green Novice
Green Novice
sontana


Aantal berichten : 275
Leeftijd : 56

Karakter
Discipline:
I love...:

Stil hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stil hier   Stil hier Icon_minitimedo dec 06, 2012 9:37 am

Hier gaat alles zijn gangetje . Mo wordt steeds stabieler en sterker in haar lijf . Meer en meer in balans Heerlijk .

Mo is ook een eczeempaardje . Er zijn echt een paar regels die je in acht moet houden .

Om dit te krijgen : De haflinger is ook een eczeempaardje en staat ook bij mijn op stal . Laatst haar manen gemeten 85 cm Wink [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.] en echt geen zielig dun bosje manen hoor.


[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

1> echt vanaf de eerste mugjes ( Maart/ april ) liever eerder dan later in de eczeemdeken. wij hebben ze echt tot dec in de dekens gehad . We kijken altijd of er mugjes zijn . Wat vaak het geval is tot de eerste vorst.

2> zijn er toch plekjes of jeuk derect smeren met derfen of sweet itch.

3> we weiden van s''morgens tot maximaal 5 uur s'avonds.

4> s''avonds altijd op stal .

5> aan ruw voer alleen goed hooi. Absoluut geen kuil of wat anders.

6> een goede brok of meusli waar zo min mogelijk zooi in zit . Zelf gebruik ik Horse food omega 3 power mix.


7> wassen doe ik alleen maar op echt warme dagen of als ze erg zweet door de arbeid.

We hebben het toch al eens gehad over derfen ? Niet uit geprobeerd? Of geen efect , wat natuurlijk ook kan . Maar zoals je kan zien kan het nog best wel goed komen.

Trouwens veel paarden hebben eczeem ook sportpaarden . Maar ja die staan 24 uur op stal he . En dan merk je niets Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

Stil hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stil hier   Stil hier Icon_minitimedo dec 06, 2012 10:31 pm

Voor het voorjaar ga ik zeker Derfen proberen.

De hele zomer en najaar ging het redelijk goed, netjes zijn deken op , maar helaas in oktober ging het helaas weer mis. Zonder deken buiten op een dag dat het fiks bewolkt en winderig was , geen vliegjes te bekennen, gevolg een fikse schuurpartij en ja als hij maar 1× geschuurd heeft blijft hij aan de gang.

De hele dag op stal gaan we uiteraard niet doen ,maar als die jeuk is wel heel erg rot.
Terug naar boven Ga naar beneden
sontana
Green Novice
Green Novice
sontana


Aantal berichten : 275
Leeftijd : 56

Karakter
Discipline:
I love...:

Stil hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stil hier   Stil hier Icon_minitimevr dec 07, 2012 2:03 am

nee hoor hoeft echt niet de hele dag op stal Wink. Maar je heb mensen die zeggen mijn paard heeft geen eczeem . Als hun paard de hele dag op stal staat kan je dat dus niet zeggen Wink. Goede eczeemdeken is echt een must. En idd 1 dag zonder betekent vaak 2 weken jeuk Shocked Daar heb ik al mee geleerd . ook al werkt het weer mee bij mij echt geen dag zonder jammer maar helaas.
Terug naar boven Ga naar beneden
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

Stil hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stil hier   Stil hier Icon_minitimeza dec 08, 2012 12:07 am

Ik ben er heel strikt in , maar goed dan zet iemand anders een keer de paarden buiten en word de deken vergeten.
Terug naar boven Ga naar beneden
sontana
Green Novice
Green Novice
sontana


Aantal berichten : 275
Leeftijd : 56

Karakter
Discipline:
I love...:

Stil hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stil hier   Stil hier Icon_minitimeza dec 08, 2012 10:57 pm

Ik weet wel dat wij de dekens dag en nacht ophouden. Voor het geval dat. No Nee , wij nemen geen enkel risico.Jeuk is zo erg .

Succes komend seizoen . En altijd vragen als je iets wil weten . Wink

Dat is niet zo fijn . Als een ander je paard buitenzet en nog geeneens meedenkt. Echt jammer want Remi zit met het probleem dan . Het is altijd makelijk om te zeggen; "oeps ik ben het vergeten", als het jezelf niet betreft. [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
Terug naar boven Ga naar beneden
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

Stil hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stil hier   Stil hier Icon_minitimezo dec 09, 2012 10:03 pm

Dag en Nacht zijn deken op gaat ie niet leuk vinden ,dat heeft ie de hele winter al , hij is altijd blij als die deken weer af mag.

Hoe doe jij het met rijden en trainen?
Terug naar boven Ga naar beneden
sontana
Green Novice
Green Novice
sontana


Aantal berichten : 275
Leeftijd : 56

Karakter
Discipline:
I love...:

Stil hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stil hier   Stil hier Icon_minitimema dec 10, 2012 1:16 am

Tja Mo vind het ook maar niets ( en ik ook niet) altijd maar die deken. Ik heb zelfs even gedacht om dan s'winters maar geen deken te doen. Maar dat is me te strengste afgeraden door mijn trainer.

Aan de andere kant is het ook weer zo dat als ze met rijden enzo de deken af heeft. En we zijn klaar ze bijna zelf de deken weer om doet Wink. Ze staat klaar als ik met de deken aankom en steekt zelf al haar hoofd erin. Ze weten dat het helpt en rust geeft. [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Met trainen en rijden (vrijwel elke dag) spuit ik haar in met de beste antie vlieg spray die je maar kan vinden. Na het werken smeer ik ( als er plekjes zijn ) deze in met derfen. Zijn er geen plekjes smeer ik voor het geval dat met Sweet Itch. Dit omdat het lekker verkoelend is. Als ze gewassen moet worden doe ik dat met goede TreeTree shampoo of betadine shampoo het laaste werk prima. Nog voordat ze droog is spray ik haar weer in met antie vliegenspray . Was ik Mo in de voormiddag laat ik haar zo even opdrogen als ik erbij kan blijven en krijgt ze de deken na het drogen . Was ik haar tegen de avond doe ik haar zo snel mogelijk in de deken. ( Gewoon nat dus) .s'Winters dus niet he .
Terug naar boven Ga naar beneden
Tsib
Green Novice
Green Novice
Tsib


Aantal berichten : 102
Leeftijd : 56

Karakter
Discipline:
I love...:

Stil hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stil hier   Stil hier Icon_minitimema dec 10, 2012 6:42 am

Ik ben er ook een tijdje niet geweest... met Tsib en Cody gaat het goed ze staan beide op de pensionstal en met rijden van Tsib gaat het heel goed hij leert erg snel, ik moet wel uitkijken dat ik hem daardoor niet te veel overbelast omdat hij juist zo snel leert, sommige dagen even wat rustiger aandoen en dan maar weer eens wat nieuws er doorheen gooien, afgelopen week is de nieuwe binnenbak geopend en kan ik ten allertijde rijden..

Cody is ook al gewent aan zijn nieuwe omgeving binnen alleen heeft hij zoveel temperament dat ik soms even met mijn handen in het haar sta van hoe gaan we dit oplossen, maar voor alles is er wel wat te vinden, ik ga binnenkort beginnen met zijn basistraining... dan zal hij wel wat rustiger worden omdat hij dan wat te doen heeft.

Wat een weer van het weekend hier is veel sneeuw gevallen, hoe was het bij jullie wat vonden jullie paardjes ervan? Tsib en Cody hebben in de sneeuw gespeelt en daardoor is de deken van Cody door Tsib gesneuveld...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Stil hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stil hier   Stil hier Icon_minitimema dec 10, 2012 11:02 am

Het viel mij op dat ze zo vreselijk weinig gelopen hebben in de wei. Je kon nu natuurlijk precies zien waar ze allemaal geweest waren en dat was bijna nergens. Van een hele dag weidegang was het resultaat een paar sporen tot achterin de wei en verder alleen maar hoeven voorin.
Terug naar boven Ga naar beneden
mangie
Green As Grass
Green As Grass



Aantal berichten : 19
Leeftijd : 40

Karakter
Discipline:
I love...:

Stil hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stil hier   Stil hier Icon_minitimema dec 10, 2012 10:26 pm

Ik ga per feb dus naar een andere stal, waar ze weer veel buiten komt.

Dan is de zomerdeken met hals idd een pre weer om , om te hebben. Deze zomer heeft ze veel zonder hals gestaan, maar ook heel veel binnen, en idd! dan hebben ze er weinig last van. Maarja manga is buiten paardje. Dus ja jammer dat we de binnen bak gaan missen, maar als ik kiesen moet, ga ik lekker voor de weidegang. Savonds staan ze binnen en smorgens weer naar buiten. Ook gebruik ik : stal matten, met daar over een laagje vlas. Door de stal matten staat ze nooit kaal. Ook al gooide ik 3 pakken er in, madam schoof alles aan de kant, en stond in midden van de stal, op het beton. Dus ik elke dag, netjes maken, binnen een half uur had ze het opnieuw ingericht! Ik was het zoooo zat, heb stal matten gekocht. Nooit geen spijt van gehad. Ze schuift nog steeds, maar staat tenminste niet kaal. Voordeel vind ik ook. Minder vlas verbruik, door de matten. waardoor de stal, veeeeeeel schoner blijft. En hoe schoner, hoe minder vliegen. Manga krijgd gewoon kuil, maar absoluuuut geen bix. Muslie, suiker arm. Gaat prima. Wassen idd met betadine als ze plekjes heeft, anders gewoon met anti roos en antie klit. Hoe minder klitten en schilvers, hoe beter. Sweet itch ben ik al jaren fan van. Idd de gel, en de poeder over het eten. werkt toppie!!! En manga heeft gewoon een mooie bos manen, en mooie staart.
Terug naar boven Ga naar beneden
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

Stil hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stil hier   Stil hier Icon_minitimedi dec 11, 2012 7:15 am

Ook hier staan de paarden op vlas , alleen bij Peexy liggen er stalmatten onder en dat is voor haar hard nodig, rotzooi schopper.

Remi en Tim doen het super op vlas.

Remi krijgt ook alleen muesli , Tim bix anders eet ie niet , oude mannetjes worden lastig met eten, Peexy half muesli half bix.

Tja en die manen en staart volgende zomer hernieuwde poging. Ik ga in ieder geval derven aanschaffen en er op hameren dat niemand m meer zonder deken buiten mag zetten , ongeacht het weer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Stil hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Stil hier   Stil hier Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Stil hier
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ook hier
» ik ben ook weer hier
» Ook ik ben nieuw hier.
» Hier is ie dan: Prins Deano's Boy!
» Hoi, Ik ben nieuw hier en zoek uitleg..

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: CHATTER :: CHIT 'N CHAT!-
Ga naar: