Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 hoi ff voorstellen

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
countree
Green As Grass
Green As Grass



Aantal berichten : 5
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

hoi ff voorstellen Empty
BerichtOnderwerp: hoi ff voorstellen   hoi ff voorstellen Icon_minitimema okt 01, 2012 8:17 am

Hallo allemaal,

Ik had me nog altijd niet voorgesteld, dus dat wordt eens tijd! Embarassed

Ons hele gezin ademt paard en ca 3 decenia geleden geleden besloten vriendlief en ik flink te sparen, zodat we een betaalbare vrijstaande krot woning konden kopen, die we vervolgens zelf hebben opgeknapt (lees bijna geheel herbouwd), waar de paarden dan ook gestald konden worden.

Op het moment hebben we 2 arabieren, 1 quarab, 1 paint en 1 levend erfstuk Very Happy

Bas Almost June (G.Basgier x Silvana) is een zwarte volbloed Arabier merrie die ik m.n. op drha wedstrijden uitbreng.

Basciz Nirvana (G.Basgier x Prisicilla) is onze andere volbloed Arabier, vos, merrie, die onze dochter Cyann veel uitbrengt bij de DAWRA en WRAN. Nirvana is door ons gefokt.

Dan hebben we nog CT Radical Baskalena, zwarte Quarab (A radical ride x Bas Almost June) merrie, 2,5 jr. En ook eigen fok. CT staat voor onze stalnaam CounTree

En sinds vorig jaar hebben we A Peppys Midnight, zwarte solid paint (a peppy thunder boy x GJ black champagne), hengst en homozygoot zwart. Hij is 1.5 jaar. En waanzinnig braaf, totaal (nog) geen praatjes.

En dan hebben we nog ons levende fam. erfstuk, die bij ons haar bejaardenhuis heeft gevonden, kompleet met tafeltje dekje service Wink . Dat is een pittige oude dribbel tante, beetje newforest/welsh achtig paardje dat over een paar maandjes alweer 43 jaar op de teller heeft staan. Die was door mijn wijlen schoonvader destijds gekocht toen ze 2 jaar was. 10 veulens heeft ze op de wereld gezet. Haar leeftijd is natuurlijk te bizar voor woorden, maar niet alleen haar leeftijd..dit paardje is inmiddels langer in mijn vriends leven dan zijn eigen ouders waren. Raar toch, maar hierdoor wel speciaal. Echt een taaie, dat zei mijn schoonvader altijd al. We zijn dan ook trots dat ze nog altijd bij ons wenst te zijn.

gr. Nancy

Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 411
Leeftijd : 50

Karakter
Discipline: Reining
I love...:

hoi ff voorstellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoi ff voorstellen   hoi ff voorstellen Icon_minitimema okt 01, 2012 9:42 am

Hallo Nancy en van harte welkom bij Quarterhorses.
Veel plezier!
Terug naar boven Ga naar beneden
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

hoi ff voorstellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoi ff voorstellen   hoi ff voorstellen Icon_minitimema okt 01, 2012 8:04 pm

Hoi Nancy ,

welkom bij Quarterhorses en veel plezier.

wauw wat een leeftijd , jullie bejaarde dame, daar is ons bejaarde heertje nog een jonkie bij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tsib
Green Novice
Green Novice
Tsib


Aantal berichten : 102
Leeftijd : 56

Karakter
Discipline:
I love...:

hoi ff voorstellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoi ff voorstellen   hoi ff voorstellen Icon_minitimema okt 01, 2012 8:13 pm

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.] op het forum!! WOW wat een giga leeftijd heeft de pony, ik heb nog nooit gehoord dat een paard zo'n leeftijd heeft bereikt.
Terug naar boven Ga naar beneden
countree
Green As Grass
Green As Grass



Aantal berichten : 5
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

hoi ff voorstellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoi ff voorstellen   hoi ff voorstellen Icon_minitimedi okt 02, 2012 7:13 am

Nou wij verbazen ons ook keer op keer....15 jaar geleden vroegen we het ons al af hoe lang ze het nog blijft doen....en ze blijft het gewoon doen ;-) paardje is ca. 18 jaar geleden met pensioen gegaan toen mijn schoonvader kwam te overlijden. Jaarlijks had ze een veulen aan de voet gehad en we dachten, nu is het wel welletjes geweest....Achteraf gezien had ze nog wel tig jaar door kunnen gaan. Ze geniet zo enorm van het moederschap.

Uiteindelijk gaf ze zichzelf een andere taak...oppasoma, opvangmoeder en opletmoeder van de veulens van onze eigen paarden. Haar ervarenheid spatte ervan af...ze lette super goed op de veulens (beter dan de prille moeders), riep ze als ze te dicht bij de sloot liepen etc...of sneed ze tactisch de pas af. Waakte over ze als ze op de grond lagen te slapen, met de echte moeder erbij of zonder, maar Carla stond er altijd. Werkelijk heel gaaf om te zien. Ook ons jongste manneke heeft ze opgevangen toen die nieuw in de kudde kwam en net gespeend was van zijn echte mams. Dat was vorig jaar nog. Het is echt een super oma! Wij begrijpen heel goed dat dit de trots van mijn (schoon) vader was. Oh ik zie opeens dat ik haar naam niet heb vermeld: Carla Molengraaf heet ze. Ze heet Carla, met de invoer van het paardenpaspoort heb ik haar dezelfde achternaam gegeven....tja als je al zo lang in de famillie zit, dan heb je daar recht op toch?? Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
sontana
Green Novice
Green Novice
sontana


Aantal berichten : 275
Leeftijd : 56

Karakter
Discipline:
I love...:

hoi ff voorstellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoi ff voorstellen   hoi ff voorstellen Icon_minitimedi okt 02, 2012 9:33 am

Hoi Nancy [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.] welkom en veel plezier hier
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





hoi ff voorstellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoi ff voorstellen   hoi ff voorstellen Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
hoi ff voorstellen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Even voorstellen!
» Terug even voorstellen
» even voorstellen
» Voorstellen
» even voorstellen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: WESTERN HORSE :: GENERAL WESTERN-
Ga naar: