Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Even klagen!

Ga naar beneden 
+5
jo-quarter
mangie
sontana
sonita
elcid
9 plaatsers
AuteurBericht
elcid
Rookie
Rookie
elcid


Aantal berichten : 69
Leeftijd : 63

Karakter
Discipline:
I love...:

Even klagen! Empty
BerichtOnderwerp: Even klagen!   Even klagen! Icon_minitimevr aug 31, 2012 4:58 am

Ik ben benieuwd wat men hier vind van het volgende:

Wij zouden dit weekend onze 1e wedstrijd Working Equitation gaan doen in Ratingen, Dld, bij manege Lengelshof [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] . We zouden meerijden in de "Anfanger" klasse ( dressuur/ stijltrail en cattlepenning).

Vandaag op weg gegaan, 1,5 uur rijden en aangekomen op de locatie. Toen we daar aankwamen kregen we een plek voor onze trailer aangewezen en wilde eigenlijk de paarden gaan uitladen om die op stal te zetten ( onze 2 hengsten).

We vonden het al wat vreemd toen er iemand ons de boxen ging wijzen en daarvoor haar fiets ging pakken............De boxen bleken dus bij een boerderij op ca. 15 min. van de wedstrijdlocatie te zijn, erg onhandig omdat we dan vandaag de stijltrail zouden doen ( Ben om ca. 13.15 en ik om ca. 14.15). Dan zouden we dus of in de stromende regen naar de locatie moeten stappen of 2 x met de trailer/ camper ( waar we ook in slapen/ koken, etc ) heen en weer moeten rijden omdat er op de wedstrijdplek geen boxen vrij waren. Morgen zouden we in de ochtend de "dressuur" rijden ( weer allebei met een tussenpauze van ca. 1 uur) en 's middags de cattlepenning ( Ben in de 1e groep om14.00 en ik om 16.30. ), Dat zou dus op die dag 4x op en neer van de stal naar de wedstrijd locatie worden!

Daarbij waren de ons aangeboden boxen ver beneden peil; Ultramar zou een buitenbox krijgen waarbij hij fijn uit kon kijken over de weides met merries en ruinen affraid en waar steeds paarden voorbij zouden lopen, Spot kreeg een donkere, kleine binnenbox met uitstekende delen ( o.a. een ongebruikt deurscharnier op ooghoogte) , een luik naar binnen en naar buiten zo laag dat hij er met wat moeite doorheen kon kruipen en een plafond op ca. 2 meter hoogte wat er niet bepaald jofel uitzag. In een andere box hingen zelfs ijzeren haken aan het plafond...........

We waren daar niet echt blij mee en hebben de eigenaresse van de accommodatie gebeld ( zij was op de manege, wij op de boerderij waar de deelnemers hun paarden zouden moeten stallen) om duidelijk te maken dat we liever de paarden op de wedstrijd locatie hadden staan, in goede boxen; dat kon niet, iedereen deed het altijd zo, dus we moesten niet zeuren! Sterker nog, er viel nergens over te praten en we werden nog uitgescholden op de koop toe! Op het inschrijfformulier of waar dan ook werd niet vermeld dat de boxen niet op het wedstrijd terrein zouden zijn, maar er staan wel mooie plaatjes van de ruime boxen op de manege waar de eigen en pensionpaarden in staan. Dat het ouwe troep was met uitstekende delen in een tochtige stal ( alles stond tegen elkaar open !) was dus al helemaal een verassing.

De prijs voor de boxen zou maar liefst 70,- zijn p/ paard voor de 2 dagen. Inschrijfgeld was ( incl. cattle fee) 50,- p/p.

We hebben de paarden niet eens meer afgeladen maar zijn omgekeerd en naar huis vertrokken, we werden wel verplicht om het inschrijfgeld alsnog te voldoen. Dat hebben we gedaan omdat we in de toekomst graag WE wedstrijden willen rijden ( maar dus nooit meer op Lengelshof). We zijn dus 100.- armer naar huis gereden, een leuk ritje wat ons alles bij elkaar bijna 5 uur tijd heeft gekost.

Ik wil mijn paarden graag heel houden, ze zijn me teveel waard om ergens risico te lopen. Ik ben wel eens eerder op plekken geweest waar het niet helemaal oke was ( waar we met ons eigen gereedschap spijkers uit de wand moesten halen:x ), maar waar het verder wel veilig was, op de locatie zelf en met onze trailer naast de deur.

De trailer/ camper zou dus op de wedstrijd locatie komen te staan, de paarden 15 minuten verder op de boerderij! Volgende keer ga ik om een schriftelijke verklaring met foto's vragen!

Soms vraag ik me werkelijk af of ik nou gek ben of ( een groot deel van) de rest van de wereld. Ik hou het op het laatste, maar soms ga ik toch twijfelen.................
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

Even klagen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Even klagen!   Even klagen! Icon_minitimevr aug 31, 2012 6:16 am

Je was goed gek geweest als je de paarden neer had gezet!!!

Twijfel niet, de rest is gek.

Dit verwacht je echt niet natuurlijk, kijk waren het keurige stallen, en had je de trailer erbij kunnen zetten, mwa.

Ik zou er toch echt wel even werk van maken, maar dat ben ik Twisted Evil

En 70 euro voor 2 dagen per paard, dan verwacht ik bijna hoogpoligtapijt in Hennie Huisman stallen.

Ik neem aan dat je er duidelijk bij had vermeld dat je met 2 hengsten zou komen?

Slechte reclame voor je manege!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
elcid
Rookie
Rookie
elcid


Aantal berichten : 69
Leeftijd : 63

Karakter
Discipline:
I love...:

Even klagen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Even klagen!   Even klagen! Icon_minitimevr aug 31, 2012 6:55 am

Op het inschrijfformulier stond duidelijk dat het om hengsten ging, we waren ook niet de enige met hengsten maar de rest "schijnt" ze zonder probleem daar nee te zetten; althans dat zie de stal eigenaresse.........

Tja, er werk van maken wordt waarschijnlijk lastig; we gaan wel klagen bij de Duitse WE vereniging, of dat iets oplevert is ook weer de vraag. Veel meer kunnen we waarschijnlijk niet doen, al was het alleen al omdat het in het buitenland heeft plaatsgevonden. Ik kan natuurlijk mijn doorlopende reisverzekering eens raadplegen....

Als het goede, veilige stallen waren geweest en we hadden de trailer er kwijt gekund, dan hadden we het op en neer lopen/ rijden op de koop toe genomen. Maar is de boxen die ons werden aangeboden durfde ik ze nog geen 10 minuten in te zetten.

Zeker slechte reclame! Ach en ik weet wel dat ik niet gek ben, maar soms gaan we toch wel eens twijfelen. Gelukkig waren Ben en ik het 100% eens dat we daar niet zouden blijven.
Terug naar boven Ga naar beneden
sontana
Green Novice
Green Novice
sontana


Aantal berichten : 275
Leeftijd : 56

Karakter
Discipline:
I love...:

Even klagen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Even klagen!   Even klagen! Icon_minitimevr aug 31, 2012 8:01 am

Gelijk heb je hoor elcid. En wat een ander doet moet een ander maar weten.

Als die van de brug springen spring jij toch ook niet.

Ik denk dat je netjes heb gehandeld om toch gewoon je finacele verplichting te doen.

En er is niets mis mee dat je zuinig ben op je paardjes. Ik zie het liever zo als andersom.

En dat je nu even lekker je gal uit spuigd is goed, Ook daarvoor is het forum
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Even klagen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Even klagen!   Even klagen! Icon_minitimevr aug 31, 2012 11:06 am

Belachelijk zeg! Ik zou absoluut zeker ook zijn omgedraaid. Nou zeggen ze ook van mij dat ik niet 100% ben dus.....
Terug naar boven Ga naar beneden
mangie
Green As Grass
Green As Grass



Aantal berichten : 19
Leeftijd : 40

Karakter
Discipline:
I love...:

Even klagen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Even klagen!   Even klagen! Icon_minitimevr aug 31, 2012 11:00 pm

Volgens mij, horen ze dat te vermelden!

Bij onze manege ( okey das een dressuur manege, maar worden ook regelmatig western lessen/clinic's en instructie dagen gegeven) zijn er stallen vrij, speciaal voor dit zoort dingen. Mochten alle boxen vol wezen, dan word dit vermeld, en krijg je diverse adressen waar je paard wel nog neer kunt zetten.

Daar word dan ook bij vermeld dat het verder weg is. ( nooit verder dan 15 min!) en hoe de loacties er uit zien en bieden. Er worden nooit slechte boxen aangeboden. We kijken wel uit!!

Dus.. mijn mening? Ik had linia directa omgedraaid en weg gereden, net zoals jullie dus. Kortom jullie zijn niet gek.
Terug naar boven Ga naar beneden
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

Even klagen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Even klagen!   Even klagen! Icon_minitimeza sep 01, 2012 10:06 pm

Ik geef je groot gelijk , nog netjes dat jullie je startgeld betaald hebben , denk dat ik dat zelfs niet gedaan had.
Terug naar boven Ga naar beneden
ShiningJac
Green Novice
Green Novice
ShiningJac


Aantal berichten : 115
Leeftijd : 50

Karakter
Discipline:
I love...:

Even klagen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Even klagen!   Even klagen! Icon_minitimezo sep 02, 2012 1:54 am

Gaan jullie nog proberen het geld terug te krijgen? Vind het echt schandálig slecht! Je bent wel gek om daar je paard neer te zetten...
Terug naar boven Ga naar beneden
Tsib
Green Novice
Green Novice
Tsib


Aantal berichten : 102
Leeftijd : 56

Karakter
Discipline:
I love...:

Even klagen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Even klagen!   Even klagen! Icon_minitimezo sep 02, 2012 10:47 pm

Ik zou ook zo gereageerd hebben gewoon omdraaien en weg wezen, zoals Jo-Quarter al aangeeft ik zou ook niet hebben betaald...
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 411
Leeftijd : 50

Karakter
Discipline: Reining
I love...:

Even klagen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Even klagen!   Even klagen! Icon_minitimema sep 03, 2012 12:34 am

Nee idd, ik had ook geen startgeld betaald!! Zijn ze gek geworden!
En waarom zou je dan geen WE meer kunnen starten??
Heb je toevallig foto's gemaakt van de aangewezen stallen?? Dan had je in je recht gestaan!!
Terug naar boven Ga naar beneden
elcid
Rookie
Rookie
elcid


Aantal berichten : 69
Leeftijd : 63

Karakter
Discipline:
I love...:

Even klagen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Even klagen!   Even klagen! Icon_minitimema sep 03, 2012 7:22 am

Tja, we wilden niet nageroepen worden dat we niet betaald hadden, al was dat ook mijn idee omdat het hun schuld is dat we vertrokken zijn. Maar het leek Ben beter dat wij in ieder geval de zaken netjes zouden regelen en eigenlijk is dat ook wel zo.... denk ik Mad !

We hebben geen foto's gemaakt, waren we eigenlijk wel van plan maar de persoon die ons de stallen liet zien was steeds in de buurt ( en zij was wel aardig en wilde oplossingen zoeken) dus dat was lastig, maar hadden we eigenlijk wel moeten doen!

Jammer, we hebben weer een, dure, les geleerd en volgende keer gaan we dus maar helemaal navragen waar de stallen zijn en of we er foto's van kunnen krijgen!

We zijn heel benieuwd of er een reactie komt van de Duitse vereniging. Dat laat ik hier dan wel weten..
Terug naar boven Ga naar beneden
foxy
Rookie
Rookie
foxy


Aantal berichten : 92
Leeftijd : 45

Karakter
Discipline:
I love...:

Even klagen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Even klagen!   Even klagen! Icon_minitimewo nov 07, 2012 7:53 pm

Als ik dit zo lees dan was ik ook terug naar huis gegaan. En als ze veel stampij maken had ik ook het start geld betaald. Om de rust te bewaren.

Wel zou ik een klacht neerleggen bij de duitse vereniging. Waarschijnlijk hoor je er niks van maar als er genoeg klachten binnen zijn gaan ze misschien kijken wat er aan de hand is.
Terug naar boven Ga naar beneden
elcid
Rookie
Rookie
elcid


Aantal berichten : 69
Leeftijd : 63

Karakter
Discipline:
I love...:

Even klagen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Even klagen!   Even klagen! Icon_minitimewo nov 07, 2012 8:31 pm

Die klacht hebben we daar meteen neergelegd en inderdaad niks meer over gehoord. Jammer, maar te verwachten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Even klagen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Even klagen!   Even klagen! Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Even klagen!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: CHATTER :: CHIT 'N CHAT!-
Ga naar: