Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Paard erg onrustig in de trailer

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
ShezNobodysFool
Green As Grass
Green As Grass
ShezNobodysFool


Aantal berichten : 14
Leeftijd : 35

Karakter
Discipline:
I love...:

Paard erg onrustig in de trailer Empty
BerichtOnderwerp: Paard erg onrustig in de trailer   Paard erg onrustig in de trailer Icon_minitimevr aug 10, 2012 2:04 am

Misschien hebben jullie tips voor mij.
Mijn quarter is onderweg meestal erg onrustig in de trailer. Dit uit zich in steigeren, met 2 benen tegen de klep rammen e.d. ik denk dat ik weet waar aan het ligt. Ze is nl erg gehecht aan mijn andere paard. Als ik ze samen mee neem is ze dan ook de rust zelve. Ik ga afwisselend naar les, clinics, maar ook naar het bos. Als ze eruit is (en met afladen zelf) is ze ook rustig, het is puur onderweg. Hooinet heeft ze en eet ze, tussen het steigeren e.d door, ook van.
Iemand opperde al dat ze het misschien te krap vind (2 paard met schot) maar ik wil,het schot er niet uit halen, straks draait ze zich om...en als ik trouwens van stal weg loop met haar, bijv naar het bos, flipt ze ook gigantisch. Hoeveel respect ze normaal voor me heeft, zo weinig heeft zd dan,.ze wil alleen maar terug, hinniken (gillen...) Bokken, dribbelen.

Iemand gedachten, tips?
(ik neem haar trouwens gewoon mee steeds in de hoop dT ze er aan went..)
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

Paard erg onrustig in de trailer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paard erg onrustig in de trailer   Paard erg onrustig in de trailer Icon_minitimevr aug 10, 2012 5:21 am

Is vast ooit iets gebeurt onderweg in de trailer.

Dat flippen had haar halfzus ,die wij hadden ook een handje van.

Die had toen ook een trailerprobleem, maar dan met laden.

Heb ik met heel veel geduld opggelost.

Toch vaker uit elkaar halen Wink

Hoe is ze als jij met de haf weg gaat?
Terug naar boven Ga naar beneden
ReiningTryOut
Green Novice
Green Novice
ReiningTryOut


Aantal berichten : 105
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

Paard erg onrustig in de trailer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paard erg onrustig in de trailer   Paard erg onrustig in de trailer Icon_minitimevr aug 10, 2012 9:15 am

hobbelen
Terug naar boven Ga naar beneden
ShezNobodysFool
Green As Grass
Green As Grass
ShezNobodysFool


Aantal berichten : 14
Leeftijd : 35

Karakter
Discipline:
I love...:

Paard erg onrustig in de trailer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paard erg onrustig in de trailer   Paard erg onrustig in de trailer Icon_minitimevr aug 10, 2012 11:31 am

Als k met de haf wegga staat ze op stal te ontploffen....
Denk echt dat t de 'verlatings angst' is, niet dat het zo zeer met de trailer te maken heefy. Maar geen idee wat ik er mee moet verder.
Haar moeder is dr ook zo een, alleen laat die zich om vallen.. Maar die is rcht bang voor de trailer zelf geloof ik. Bij sier lukt laden wel, soms met strubbelingen maar niets problematisch..
Terug naar boven Ga naar beneden
ShezNobodysFool
Green As Grass
Green As Grass
ShezNobodysFool


Aantal berichten : 14
Leeftijd : 35

Karakter
Discipline:
I love...:

Paard erg onrustig in de trailer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paard erg onrustig in de trailer   Paard erg onrustig in de trailer Icon_minitimevr aug 10, 2012 11:32 am

Probeer zr idd vaker uit elkaar te halen. Hoop dat t vanzelf minder word..
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

Paard erg onrustig in de trailer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paard erg onrustig in de trailer   Paard erg onrustig in de trailer Icon_minitimevr aug 10, 2012 7:06 pm

Geef haar anders even voordat je ze uit elkaar haalt wat rescuedruppeltjes van Bach op een broodje Wink

Het is dus verlatingsangst!

Kijk effe op site van Clinton Anderson, die heeft daar ook oplossingen voor.

Heb je een camera in de trailer?

Want RTO heeft wel een punt wat betreft hobbelen.

Elke x dat ze zich misdraagt, effe remmen, mits het verkeer dat toestaat, dan raakt ze uit balans, en moet ze op 4 voeten gaan staan.

Of een bocht nemen.

Niet te wild natuurlijk, je zit niet op ongelukken te wachten.

Maar misschien heb je ergens in de buurt een industriegebied, die verlaten is in het weekend Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
ShezNobodysFool
Green As Grass
Green As Grass
ShezNobodysFool


Aantal berichten : 14
Leeftijd : 35

Karakter
Discipline:
I love...:

Paard erg onrustig in de trailer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paard erg onrustig in de trailer   Paard erg onrustig in de trailer Icon_minitimevr aug 10, 2012 10:09 pm

Heb geen cam maar er zit een raampje in, en in dr dodge ook dus mn passagier ziet dan dat ze staat te steigeren.

De bach is opzich een goed idee.,bedoel je dat voor op de trailer?
op stal zonder mijn andere merrie word ze na een tijdje wat rustiger.
Zal even kijken naar clinton Smile
Thanks!
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

Paard erg onrustig in de trailer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paard erg onrustig in de trailer   Paard erg onrustig in de trailer Icon_minitimevr aug 10, 2012 11:47 pm

De druppels 5 minuten voordat je de merries uit elkaar haalt, dus ook voor op de trailer.

Jeetje, gevaarlijk als ze echt gaat steigeren in de trailer scratch
Terug naar boven Ga naar beneden
ShezNobodysFool
Green As Grass
Green As Grass
ShezNobodysFool


Aantal berichten : 14
Leeftijd : 35

Karakter
Discipline:
I love...:

Paard erg onrustig in de trailer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paard erg onrustig in de trailer   Paard erg onrustig in de trailer Icon_minitimeza aug 11, 2012 4:32 am

Ja ze komt omhoog, en glijdt dan met de borst langs de stang naar beneden. Ze staat vadt en kan en gaat er dus niet overheen maar vervelend is het wrl. En soms is ze wel heel rustig, is verschillend. Als ze hengstig is dan ist echt vreselijk trouwens!

Weet je trouwens of dat lang doorwerkt,.de bach bloesem?
Want anders rijd ik in mijn les met een stoner :p
Terug naar boven Ga naar beneden
ReiningTryOut
Green Novice
Green Novice
ReiningTryOut


Aantal berichten : 105
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

Paard erg onrustig in de trailer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paard erg onrustig in de trailer   Paard erg onrustig in de trailer Icon_minitimeza aug 11, 2012 5:02 am

Ik ga er vanuit dat iedereen weet wat hobbelen is? (Sonita wel in elk geval.)
Ik weet dat Papaloti (een hele goeie cutter,Sonita kent hem ongetwijfeld) hetzelfde deed.
Hij kon alleen gehobbelt worden gereden,zoniet dat hield je geen trailer meer over.
Dus hobbelen dat beest.
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

Paard erg onrustig in de trailer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paard erg onrustig in de trailer   Paard erg onrustig in de trailer Icon_minitimeza aug 11, 2012 7:34 am

RTO, ben ik met je eens.

Alleen wij hadden vroeger een halfzus van deze merrie, onze Peppy die bij Sonita hoorde Wink ,die hebben we ook eens gehobbelt affraid

Dit zijn echte flippers, we hebben haar niet voor niks verkocht, als recreatieponnie.

Ik bedoel, gevaar voor zichzelf worden.

Hoewel je er dus wel weer, achterstevoren in het zadel, het bos mee door kon.Rolling Eyes

Het zijn dochters van Crosstie Lynx Peppy, je kent hem vast nog wel Wink

Echt niet leuk dus.

Ik zou je aan willen raden heel goed op you tube etc informatie op te doen over hobbelen, voordat je hiermee aan de slag gaat.

Anders kan ik je garanderen dat ze achterover slaat, en dat wil je niet.

Bachdruppels doen het een half uurtje, en ze worden er niet stoned van!

Neem het zelf maar gewoon eens. O, en geef je paard niet meer druppels dan een mens.

Met wat ik nu weet, zou ik er een headsetter op zetten, ga dan maar fijn steigeren.

Maar dat kan ik niemand aanraden om te doen.No
Terug naar boven Ga naar beneden
ShezNobodysFool
Green As Grass
Green As Grass
ShezNobodysFool


Aantal berichten : 14
Leeftijd : 35

Karakter
Discipline:
I love...:

Paard erg onrustig in de trailer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paard erg onrustig in de trailer   Paard erg onrustig in de trailer Icon_minitimeza aug 11, 2012 9:45 pm

Ok de druppels ga ik sowieso proberen. Thanks Very Happy
Het hobbelen is wel een goeie, voor als t niks word met de druppels.
Ze steigert overigens niet zo heel hoog,.anders zou ze dr kop ook stoten.
Het slaan tegen de klep is wel ietsje minder geworden (eerder heeft ze het rubber vd klep geslagen). En het is ook niet dat ze het constant doet tis een tijdje rustig en dan voel je de boel weer schommelen. Soms een stoplicht hoor je keiharde knallen dam staat ze dus te bokken. Dan roep ik SIER! Uit mn raam en isy weer een tijdje stil haha.

Verdet is het gewoon een geweldig paardd (vind ik). Luistert goed, respectvol, doet gped dr best. Behalve het verlatings gedoe (en af en toe beetje zuur kijken naar vreemden) ist verder geen moeilijke gelukkig!
Terug naar boven Ga naar beneden
ShezNobodysFool
Green As Grass
Green As Grass
ShezNobodysFool


Aantal berichten : 14
Leeftijd : 35

Karakter
Discipline:
I love...:

Paard erg onrustig in de trailer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paard erg onrustig in de trailer   Paard erg onrustig in de trailer Icon_minitimedo aug 16, 2012 8:22 am

Update!

Ben vandaag naar les geweest. Heb nog geen bach druopels gebruikt. Sier was heel relaxed, liep ook hoppa zo de trailer op. Na een kwartier onderweg was ze het beu, en begon met steigeren en slaan tegen de klep. Heb zacht geremd en los gelaten en ze stond meteen weer. Daarna nog 2 keer moeten doen en toen was het klaar! De vriendin die mee was zei ook dat ze gelijk om zich heen stond te kijken met het hobbelen.
Meestal heeft ze dingen snel door (hoe het werkt) en dit is blijkbaar doorgedrongen, dat het vervelend word als ze gaat steigeren. Toen we bijna thuis waren heeft ze wel gehinnikt maar niet raar gedaan.
Thanks!
Terug naar boven Ga naar beneden
CThisInvitation
Rookie
Rookie
CThisInvitation


Aantal berichten : 50
Leeftijd : 38

Karakter
Discipline:
I love...:

Paard erg onrustig in de trailer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paard erg onrustig in de trailer   Paard erg onrustig in de trailer Icon_minitimevr aug 17, 2012 6:13 am

Super dat het heeft gewerkt! Bach druppels hebben alleen nut als ze bang is in de trailer en als ik het zo hoor is het niet echt angst maar meer verzet.

Ik heb er zelf (gelukkig) geen ervaring mee. CJ heb ik het zelf aangeleerd, tot nu toe altijd braaf geweest. Liz had op een gegeven moment gewoon geen zin meer om de trailer op te gaan, trainingsdagje laden gehad en die staat er nu ook zo op.
Pap heeft sinds vorig jaar een camera in de trailer gemaakt, moet zeggen dat ik dit wel een fijn gevoel vind, gewoon ff op het TV-tje checken of er niks geks gebeurd.
Terug naar boven Ga naar beneden
ShezNobodysFool
Green As Grass
Green As Grass
ShezNobodysFool


Aantal berichten : 14
Leeftijd : 35

Karakter
Discipline:
I love...:

Paard erg onrustig in de trailer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paard erg onrustig in de trailer   Paard erg onrustig in de trailer Icon_minitimevr aug 17, 2012 6:19 am

Laden is t probleem ook niet hier. Ze was al zo toen ik haar kocht, en bij vorige eigenaresse ook.. Tis gewoon geen makkelijke in sommige dingen..
Bij ons kan je dus via t raampje kijjen maar ik voel t ook wel als.ze steigert.
Denk dat dit idd echt t beste werkt voor haar
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Paard erg onrustig in de trailer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paard erg onrustig in de trailer   Paard erg onrustig in de trailer Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Paard erg onrustig in de trailer
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Leeftijd paard
» Veelzijdig paard

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: WESTERN HORSE :: GENERAL WESTERN-
Ga naar: