Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Welke discipline en welk onderdeel?

Ga naar beneden 
+5
ArabReiner
sontana
ShiningJac
Bandita
Admin
9 plaatsers
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 411
Leeftijd : 50

Karakter
Discipline: Reining
I love...:

Welke discipline en welk onderdeel? Empty
BerichtOnderwerp: Welke discipline en welk onderdeel?   Welke discipline en welk onderdeel? Icon_minitimedo jul 12, 2012 9:31 am

Welke discipline beoefen jij?

En welk onderdeel daarvan vind je het leukst om te doen en waarom?
Terug naar boven Ga naar beneden
Bandita
Green Novice
Green Novice
Bandita


Aantal berichten : 142
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

Welke discipline en welk onderdeel? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke discipline en welk onderdeel?   Welke discipline en welk onderdeel? Icon_minitimedo jul 12, 2012 10:19 am

Alles doen wij, dus allround. Alleen de koeien sla ik dit jaar over. Sally is nog niet in conditie en Chenouk wordt al zeker 4x in de week gebruikt met les en buitenritten. Ze is net 4 jaar geworden. Niet dat ze het lichamelijk niet aan zou kunnen, want wordt rustig opgebouwd, maar aangezien ze al veel wordt gebruikt vind ik het verstandig om nog 1 jaartje te wachten.

Het leukste om te doen is Reining. Wil voor Chenouk, hoop volgend jaar, een écht reiningzadel te kunnen aan schaffen.

Waarom ? Dit is een onderdeel wat millimeterwerk is, ook met je hulpen, en de juiste timing die je moet hebben om het paard een goede stop te kunnen laten maken met de rollback erachteraan en je je paard goed onder controle moet hebben om alles goed uit te kunnen voeren.
Terug naar boven Ga naar beneden
ShiningJac
Green Novice
Green Novice
ShiningJac


Aantal berichten : 115
Leeftijd : 49

Karakter
Discipline:
I love...:

Welke discipline en welk onderdeel? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke discipline en welk onderdeel?   Welke discipline en welk onderdeel? Icon_minitimedo jul 12, 2012 7:15 pm

Reining! Echt helemaal super om te doen. Het streven is om iedere beweging van het paard te controleren, licht en met kleine hulpen, dat vind ik dan ook het mooist om na te streven. Ben zelf niet zo dol op spinnen, maar een goede speedcontrol geeft echt een kick!

Verder zou ik ook graag pleasure rijden, maar ja, daar is mijn Sjaak echt niet voor gebouwd en 2 paarden heb ik het geld en tijd niet voor. In de training van Sjaak wil ik zeker wel elementen meenemen van pleasure.
Terug naar boven Ga naar beneden
sontana
Green Novice
Green Novice
sontana


Aantal berichten : 275
Leeftijd : 56

Karakter
Discipline:
I love...:

Welke discipline en welk onderdeel? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke discipline en welk onderdeel?   Welke discipline en welk onderdeel? Icon_minitimedo jul 12, 2012 7:45 pm

Ik ben een recreant die haar paard zo goed mogelijk wil laten lopen . (hier ben ik héééél pieterpeuterig in ). Ik weet dat mijn trainers mee lezen . Voor mijn gevoel werken we naar reining. Zelf gaat mijn hart uit naar Cutting, working cowhorse , reining in deze volgorde . Alleen zou het voor mij altijd bij recreatie blijven 1 omdat mijn paard niet geschrikt is voor wedstrijden en 2 ik ook niet Laughing No En stiekum voor het oog halter Wink Ik weet een vreselijk langdradig onderdeel. Dus kijken we niet te lang.
Terug naar boven Ga naar beneden
ArabReiner
Rookie
Rookie



Aantal berichten : 51
Leeftijd : 42

Karakter
Discipline:
I love...:

Welke discipline en welk onderdeel? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke discipline en welk onderdeel?   Welke discipline en welk onderdeel? Icon_minitimedo jul 12, 2012 8:32 pm

Ik beoefen ook reining.

Ik vind het geweldig om te doen. Vooral ook de speedcontrols die je oefent en de lichte hulpen. Ik vind verder alles leuk in deze tak. Stoppen, spinnen, rollbacks enz.enz.
Terug naar boven Ga naar beneden
ShiningJac
Green Novice
Green Novice
ShiningJac


Aantal berichten : 115
Leeftijd : 49

Karakter
Discipline:
I love...:

Welke discipline en welk onderdeel? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke discipline en welk onderdeel?   Welke discipline en welk onderdeel? Icon_minitimedo jul 12, 2012 10:04 pm

ArabReiner schreef:
Ik beoefen ook reining.

Ik vind het geweldig om te doen. Vooral ook de speedcontrols die je oefent en de lichte hulpen. Ik vind verder alles leuk in deze tak. Stoppen, spinnen, rollbacks enz.enz.

Wat vind jij een mooie speedcontrol? Daar zijn de meningen nog wel eens over verdeeld namelijk. Ik doe het op Bernhard Foncks manier: je zet een soort stop in en vervolgens leg je been naar achteren om het paard in galop te houden, maar dan langzaam.
Da's de abrupte manier, maar je hebt ook voorstanders van het langzaam overgaan naar de langzame galop. Hoe doe jij dat?
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 411
Leeftijd : 50

Karakter
Discipline: Reining
I love...:

Welke discipline en welk onderdeel? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke discipline en welk onderdeel?   Welke discipline en welk onderdeel? Icon_minitimedo jul 12, 2012 10:07 pm

ShiningJac schreef:
ArabReiner schreef:
Ik beoefen ook reining.

Ik vind het geweldig om te doen. Vooral ook de speedcontrols die je oefent en de lichte hulpen. Ik vind verder alles leuk in deze tak. Stoppen, spinnen, rollbacks enz.enz.

Wat vind jij een mooie speedcontrol? Daar zijn de meningen nog wel eens over verdeeld namelijk. Ik doe het op Bernhard Foncks manier: je zet een soort stop in en vervolgens leg je been naar achteren om het paard in galop te houden, maar dan langzaam.
Da's de abrupte manier, maar je hebt ook voorstanders van het langzaam overgaan naar de langzame galop. Hoe doe jij dat?

Ho even wachten, daar kun je mooi een ander topic voor openen.
Blijf ontopic!
Terug naar boven Ga naar beneden
ShiningJac
Green Novice
Green Novice
ShiningJac


Aantal berichten : 115
Leeftijd : 49

Karakter
Discipline:
I love...:

Welke discipline en welk onderdeel? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke discipline en welk onderdeel?   Welke discipline en welk onderdeel? Icon_minitimedo jul 12, 2012 11:38 pm

En zie daar, als een paddenstoel uit de grond: nieuw topic! bounce
Terug naar boven Ga naar beneden
ArabReiner
Rookie
Rookie



Aantal berichten : 51
Leeftijd : 42

Karakter
Discipline:
I love...:

Welke discipline en welk onderdeel? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke discipline en welk onderdeel?   Welke discipline en welk onderdeel? Icon_minitimevr jul 13, 2012 12:14 am

hahahaha Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
ReiningTryOut
Green Novice
Green Novice
ReiningTryOut


Aantal berichten : 105
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

Welke discipline en welk onderdeel? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke discipline en welk onderdeel?   Welke discipline en welk onderdeel? Icon_minitimevr jul 13, 2012 3:40 am

Wij rijden reining (wedstrijd gericht) Nouja op dit moment eigenlijk alles behalve reining Rolling Eyes
Alle onderdelen zijn leuk,maar reining was de enige die we nog niet hebben gedaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

Welke discipline en welk onderdeel? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke discipline en welk onderdeel?   Welke discipline en welk onderdeel? Icon_minitimezo jul 15, 2012 4:29 am

Ik heb altijd allround gestart en hoop weer zover te komen met Remi.

In ieder geval ben ik in de training niet alleen maar met reining bezig.

Eigenlijk vind ik bijna alle onderdelen leuk om te starten , mits mijn paard het ook leuk vind.

En daar gaat het ten slotte om , lol met je knol.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tsib
Green Novice
Green Novice
Tsib


Aantal berichten : 102
Leeftijd : 56

Karakter
Discipline:
I love...:

Welke discipline en welk onderdeel? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke discipline en welk onderdeel?   Welke discipline en welk onderdeel? Icon_minitimezo jul 15, 2012 4:48 am

Ik ben allround heb zelf nog geen wedstrijd gereden wel vaak mee geweest, barrelrace is zo nu en dan leuk om te doen, trail vind ik ook heel leuk, reining vind ik ook heel leuk om te doen en ik wil in de toekomst meer Horse and Dog trail gaan doen maar hier in Nederland is er niets hierin maar in Duitsland hebben ze mooie competities.
Terug naar boven Ga naar beneden
CThisInvitation
Rookie
Rookie
CThisInvitation


Aantal berichten : 50
Leeftijd : 38

Karakter
Discipline:
I love...:

Welke discipline en welk onderdeel? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke discipline en welk onderdeel?   Welke discipline en welk onderdeel? Icon_minitimedi jul 17, 2012 10:57 pm

Ik heb eigenlijk alles en nog wat gedaan..

Liz is voordat ik haar kocht gereden in de cutting en teampenning.. Heb zelf in het begin nog eens een wedstrijdje teampenning gedaan maar was niet echt mijn ding.
Nu rij ik met haar meer richting pleasure, we doen aan horsemanship, gooien van tijd tot tijd eens wat balken etc in de bak om trailoefeningen te doen. Soms doen we ook wat reining voor de speedcontrol op de cirkels, gewoon omdat we dat leuk vinden Smile

CJ staat nu lekker vakantie te hebben nadat hij zadelmak is gemaakt. De bedoeling is dat ik met hem straks pleasure, horsemanship, beetje trail en wat hunter ga doen. Maar eerst maar eens zorgen dat we een goede basis krijgen.
En tussendoor doe ik met hem veel showmanshippen Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Welke discipline en welk onderdeel? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke discipline en welk onderdeel?   Welke discipline en welk onderdeel? Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Welke discipline en welk onderdeel?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: WESTERN HORSE :: GENERAL WESTERN-
Ga naar: