Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 afwisseling en uitbreiding wedstrijden

Ga naar beneden 
+5
Tsib
jo-quarter
Admin
reiner13
ReiningTryOut
9 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




afwisseling en uitbreiding wedstrijden Empty
BerichtOnderwerp: afwisseling en uitbreiding wedstrijden   afwisseling en uitbreiding wedstrijden Icon_minitimezo jul 08, 2012 5:35 am

Natuurlijk weet ik dat dit een topic wordt over dingen die niet te realiseren zijn, maar aangestoken door wat ik zelf tegen Reining13 zei bedacht ik dat ik het maar eens in de groep moest gooien.

Waar ik nl op afgeknapt ben, het wedstrijdgebeuren onderzoekende, is de saaiheid van de reiningproeven en de eenvoudigheid van de alternatieven.

Als je naar de dressuur kijkt dan zit daar een enorme opbouw en voortdurende uitbreiding en perfectionering in. Terwijl ik bij Reining alleen maar min of meer 1 niveau kan ontdekken en proeven die bijna alleen maar met elkaar verschillen door de volgorde van de gevraagde onderdelen.

Ooit zag ik geloof ik dat er ook nog ranchhorse als discipline maar dat kan ik nu zo gauw niet terugvinden. ( ben een kamer aan het opruimen dus doe dit ff tussendoor ). Dat vond ik alweer wat uitgebreider maar ook daar zit geen opbouw binnen de discipline zelf. Het leek meer van alles bij elkaar op een lager niveau.

Er lijkt mij zo vreselijk veel leuks te verzinnen om in wedstrijdverband te kunnen doen met een Quarter e.d. En zo jammer dat er geen opbouw binnen de disciplines zit. Als ik nu naar een wedstrijd ga kijken, dan raak ik daar echt niet van onder de indruk. Net zoals wanneer ik naar een wedstrijd onder het Z ga kijken bijv. Meestal dan. Geldt voor beiden, er zijn altijd prettige uitzonderingen.

Nou, dat wilde ik even lanceren als discussie- en idee-mogelijkheid-opener. En nu moet ik weer puin gaan ruimen.
Terug naar boven Ga naar beneden
ReiningTryOut
Green Novice
Green Novice
ReiningTryOut


Aantal berichten : 105
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

afwisseling en uitbreiding wedstrijden Empty
BerichtOnderwerp: Re: afwisseling en uitbreiding wedstrijden   afwisseling en uitbreiding wedstrijden Icon_minitimezo jul 08, 2012 6:54 am

promisse schreef:
Natuurlijk weet ik dat dit een topic wordt over dingen die niet te realiseren zijn, maar aangestoken door wat ik zelf tegen Reining13 zei bedacht ik dat ik het maar eens in de groep moest gooien.

Bovenstaande lezende kan ik het alleen maar eens zijn met jou.
Wat is dan in godsnaam de toegevoegde waarde om hierover te filosoferen?

promisse schreef:
Waar ik nl op afgeknapt ben, het wedstrijdgebeuren onderzoekende, is de saaiheid van de reiningproeven en de eenvoudigheid van de alternatieven.

Sorry?
Saai en eenvoudig!!
Heb je al eens een proef gereden in welke discipline dan ook waar je of een goeie score reed (vanaf 68) of een plaatsing bij de eerste 3 (en dan niet in de wran)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




afwisseling en uitbreiding wedstrijden Empty
BerichtOnderwerp: Re: afwisseling en uitbreiding wedstrijden   afwisseling en uitbreiding wedstrijden Icon_minitimezo jul 08, 2012 7:42 am

Ik heb geen enkele proef gereden op westerngebied. Maar dan kan ik het toch nog wel saai OF eenvoudig vinden? Dat is een mening, geen feit.

Misschien zeg ik het "eenvoudig" wat te bout. Een L proef is voor een paard en ruiter die daar net klaar voor zijn ook niet eenvoudig. Maar bij dressuur bouwt de moeilijkheidsgraad zich tot heel ver op. Daar klim je door de jaren op in niveau. Bij Western vind ik dat niet terug. Je wordt beter binnen het niveau. Dat is toch anders. Ook voor de kijker is dat anders. Saaier vind ik. Mijn mening, sorry.

En wat de toegevoegde waarde zou kunnen zijn is dat ik denk, ergens is er bij grote veranderingen of nieuwigheden altijd een begin, een ontstaan. En waar vraag naar is, wordt op den duur naar gezocht naar aanbod. Wie weet geldt dat ook op dit gebied, zei ze hoopvol Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
ReiningTryOut
Green Novice
Green Novice
ReiningTryOut


Aantal berichten : 105
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

afwisseling en uitbreiding wedstrijden Empty
BerichtOnderwerp: Re: afwisseling en uitbreiding wedstrijden   afwisseling en uitbreiding wedstrijden Icon_minitimezo jul 08, 2012 8:02 am

promisse schreef:
Ik heb geen enkele proef gereden op westerngebied. Maar dan kan ik het toch nog wel saai OF eenvoudig vinden? Dat is een mening, geen feit.

Ja hoor je mag die mening hebben,maar als een mening geen enkele aanleuning aan feiten heeft is het in mijn ogen een nutteloze en onwerkelijke *discussie*.

Dus wat dit topic betreft laat ik hierbij.
Terug naar boven Ga naar beneden
reiner13
Rookie
Rookie



Aantal berichten : 61
Leeftijd : 68

Karakter
Discipline:
I love...:

afwisseling en uitbreiding wedstrijden Empty
BerichtOnderwerp: Re: afwisseling en uitbreiding wedstrijden   afwisseling en uitbreiding wedstrijden Icon_minitimezo jul 08, 2012 8:33 am

Elke gek kan reining rijden, het is zo makkelijk als wat en kost geen moeite...Net zo makkelijk als een vliegtuig besturen ( heb ik ook gedaan )

Verder is het zo saai dat het allemaal in galop wordt gedaan. Spin is een fluitje van een cent ( behalve als je het een paard aan moet leren...)

Helaas moet je jezelf er de klere voor trainen, zo erg dat het zweet van je ketel loopt na een half uur, 3 kwartier. Als je paarden hebt die het nog moeten worden aangeleerd.

Als je dan ook nog 3 paarden reining moet rijden per dag, spaart je dat de sportschool weer uit.
Terug naar boven Ga naar beneden
reiner13
Rookie
Rookie



Aantal berichten : 61
Leeftijd : 68

Karakter
Discipline:
I love...:

afwisseling en uitbreiding wedstrijden Empty
BerichtOnderwerp: Re: afwisseling en uitbreiding wedstrijden   afwisseling en uitbreiding wedstrijden Icon_minitimezo jul 08, 2012 8:45 am

Overigens

"Gentleman prefer blondes"

En daar blijf ik bij, ook als cowpoke,
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 411
Leeftijd : 50

Karakter
Discipline: Reining
I love...:

afwisseling en uitbreiding wedstrijden Empty
BerichtOnderwerp: Re: afwisseling en uitbreiding wedstrijden   afwisseling en uitbreiding wedstrijden Icon_minitimezo jul 08, 2012 8:54 am

Bij western heb je ook de opbouw! Waarom zou dat alleen bij Engels zijn?
Ik heb zelf bijna 12 jaar engels gereden en ik vond er niets opbouwend of uitdagend aan!

Ik heb nu zelf Pleasure, Reining en Horsemanship gereden en als je dat makkelijk noemt
dan denk ik dat je het eens een keer moet proberen voordat je oordeelt.

Ik ben dan wel geen topruiter maar, ik weet wel dat je hard moet werken om zover te kunnen komen!
Terug naar boven Ga naar beneden
reiner13
Rookie
Rookie



Aantal berichten : 61
Leeftijd : 68

Karakter
Discipline:
I love...:

afwisseling en uitbreiding wedstrijden Empty
BerichtOnderwerp: Re: afwisseling en uitbreiding wedstrijden   afwisseling en uitbreiding wedstrijden Icon_minitimezo jul 08, 2012 9:00 am

Ik heb engels gereden, van 1983 tot 1986. (Zie dat mijn geboortejaar fout staat moet 1955 zijn )

Ben begonnen met pleasure, en heb ook vaak horsemanship gedaan. Heb daar ook wel wat gewonnen in onderlinge wedstrijden.

Reining is net zo iets als voetbal, het is het onderdeel met de meeste actie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 411
Leeftijd : 50

Karakter
Discipline: Reining
I love...:

afwisseling en uitbreiding wedstrijden Empty
BerichtOnderwerp: Re: afwisseling en uitbreiding wedstrijden   afwisseling en uitbreiding wedstrijden Icon_minitimezo jul 08, 2012 9:04 am

reiner13 schreef:
Ik heb engels gereden, van 1983 tot 1986. (Zie dat mijn geboortejaar fout staat moet 1955 zijn )

Heb het even voor je aangepast! Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
reiner13
Rookie
Rookie



Aantal berichten : 61
Leeftijd : 68

Karakter
Discipline:
I love...:

afwisseling en uitbreiding wedstrijden Empty
BerichtOnderwerp: Re: afwisseling en uitbreiding wedstrijden   afwisseling en uitbreiding wedstrijden Icon_minitimezo jul 08, 2012 9:07 am

Bedankt, het lijkt of reining er zo makkelijk uit ziet, maar dat is het niet. En ik weet, van andere onderdelen dat die ook niet zo makkelijk zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




afwisseling en uitbreiding wedstrijden Empty
BerichtOnderwerp: Re: afwisseling en uitbreiding wedstrijden   afwisseling en uitbreiding wedstrijden Icon_minitimezo jul 08, 2012 9:18 am

@ Admin: Heb je bij reining bijv. ook opbouw in niveau? Kijk dat wist ik dan weer niet. Ik dacht dat het alleen maar verschillende proeven waren op het zelfde niveau. Dus vergelijkbaar met bijv. een Z proef waar je dan nummer zoveel en zoveel moet starten en een paar maanden verder nummer zoveel en zoveel. Maar allemaal zijn het Z proeven. Dus het zelfde niveau.

Hoe is dat dan met reining? Welke opbouw in niveau heb je daar? Ik weet wel dat er verschillende klassen zijn voor prof, amateur etc. Maar ik dacht dat die allemaal dezelfde proeven reden. Heb ik dat fout?
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 411
Leeftijd : 50

Karakter
Discipline: Reining
I love...:

afwisseling en uitbreiding wedstrijden Empty
BerichtOnderwerp: Re: afwisseling en uitbreiding wedstrijden   afwisseling en uitbreiding wedstrijden Icon_minitimezo jul 08, 2012 7:56 pm

Je heb ook beginners proeven voor novice, jeugd, 13 en onder.
Waar je maar 2 spins maakt, i.p.v. 4 spins.
En waar je dus geen sliding maar, gewoon een stop mag maken.
Geen vliegende galopwissels maar, een eenvoudige mag maken.

Terug naar boven Ga naar beneden
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

afwisseling en uitbreiding wedstrijden Empty
BerichtOnderwerp: Re: afwisseling en uitbreiding wedstrijden   afwisseling en uitbreiding wedstrijden Icon_minitimezo jul 08, 2012 9:00 pm

Hier nog 1 die eerst jaren engels gereden heeft 1966-1981.

Daarna is gaan western rijden en begonnen is met pleasure , horsemanship en westernriding.

Uiteindelijk allround gestart , met reining als favorite onderdeel .

Zeker weten dat je paard zeer goed getrained moet zijn voor je een echte goeie reiningproef kan rijden.

Na jaren een keer voor de leut met mijn allround western arabier een poosje NBVR dressuur gestart en guess wat , elke keer eerste, binnen de kortste keren de B en de L door en toen was de lol er weer af , al dat gekissebis op die engelse wedstrijden , die doodsaaie proeven . Opmerkingen van mede wedstrijd gangers zoals "o heb je haar ook weer , dan kunnen wij wel weer naar huis"

Ooit een keer een demo gegeven op de engelse manege waar mijn roots lagen , na afloop kwam mijn arabier hatende instructeur naar me toe met de opmerking "Jo, wat een paard".

Wat dacht je van de galopwissels , zowel in de reining als in Westernriding ?

Bij welke dressuurproef moest je ook al weer voor het eerst changeren ?

Spins , vergelijk het met de dressuur , keertwending om de achterhand op minimaal ZZ niveau.

In de reining moet je paard net zo verzameld zijn als in de hogere dressuur , alleen dan wel aan die lange teugel .

Zeg nou zelf hoe spannend is een dressuur wedstrijd om naar te kijken , na 3 proeven heb je het ook wel gezien .
Terug naar boven Ga naar beneden
Tsib
Green Novice
Green Novice
Tsib


Aantal berichten : 102
Leeftijd : 56

Karakter
Discipline:
I love...:

afwisseling en uitbreiding wedstrijden Empty
BerichtOnderwerp: Re: afwisseling en uitbreiding wedstrijden   afwisseling en uitbreiding wedstrijden Icon_minitimezo jul 08, 2012 9:26 pm

Het klopt wel wat Jo-Quarter zegt ook bij de reining zit er wel een opbouw in maar de proeven hebben allen voor een leek dezelfde onderdelen die gereden moeten worden, wil je aan een reiningwedstrijd meedoen dan zal je paard toch wel de nodige training achter de rug moeten hebben anders haal je echt de proef niet. Het lijkt misschien wel heel makkelijk maar je vergist je er wel in, ja als je een doorgewinterde reiner hebt dan gaat het wel een stuk makkelijker als dat je met een jong paardje een proef rijdt, maar ook dat ligt ook weer aan de rijkunst van de ruiter/cowboy/cowgirl of het paard kan laten zien wat het allemaal kan.
Terug naar boven Ga naar beneden
ReiningTryOut
Green Novice
Green Novice
ReiningTryOut


Aantal berichten : 105
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

afwisseling en uitbreiding wedstrijden Empty
BerichtOnderwerp: Re: afwisseling en uitbreiding wedstrijden   afwisseling en uitbreiding wedstrijden Icon_minitimezo jul 08, 2012 10:10 pm

En dat met name reining niet zo makkelijk is(maar dat wel wordt gedacht) zie je op elke WRAN show weer.Ook gisteren weer in Aalsmeer.Jezus wat een bagger.
Terug naar boven Ga naar beneden
sontana
Green Novice
Green Novice
sontana


Aantal berichten : 275
Leeftijd : 56

Karakter
Discipline:
I love...:

afwisseling en uitbreiding wedstrijden Empty
BerichtOnderwerp: Re: afwisseling en uitbreiding wedstrijden   afwisseling en uitbreiding wedstrijden Icon_minitimema jul 09, 2012 12:17 am

ReiningTryOut schreef:
En dat met name reining niet zo makkelijk is(maar dat wel wordt gedacht) zie je op elke WRAN show weer.Ook gisteren weer in Aalsmeer.Jezus wat een bagger.

Idd er wordt heel slecht gereden en geshowd en dat is nog maar een "understatement"Sleep
Terug naar boven Ga naar beneden
ShiningJac
Green Novice
Green Novice
ShiningJac


Aantal berichten : 115
Leeftijd : 50

Karakter
Discipline:
I love...:

afwisseling en uitbreiding wedstrijden Empty
BerichtOnderwerp: Re: afwisseling en uitbreiding wedstrijden   afwisseling en uitbreiding wedstrijden Icon_minitimema jul 09, 2012 2:14 am

Admin schreef:
Je heb ook beginners proeven voor novice, jeugd, 13 en onder.
Waar je maar 2 spins maakt, i.p.v. 4 spins.
En waar je dus geen sliding maar, gewoon een stop mag maken.
Geen vliegende galopwissels maar, een eenvoudige mag maken.


Niet bij de DRHA hoor! Je hebt het hier over de WRAN, denk ik?

Voor sommige kijkers kan het keer na keer kijken naar dezelfde reiningproef of pleasure of wat dan ook saai zijn. Zeker als je er nog niet veel van weet. Hoe meer je weet (en het zelf doet) hoe meer je ziet tijdens proeven, waardoor het ook steeds leuker wordt. Als je eerst naar de beginners (GAG) gaat kijken en daarna naar de open klasses zie je heus wel verschil. Wat dat betreft is er ook die opbouw.

Als het zo makkelijk zou zijn zouden we allemaal million dollar riders zijn haha!

Kan het me wel voorstellen dat je het zegt hoor, daar niet van. Dacht ik ook in het begin.
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 411
Leeftijd : 50

Karakter
Discipline: Reining
I love...:

afwisseling en uitbreiding wedstrijden Empty
BerichtOnderwerp: Re: afwisseling en uitbreiding wedstrijden   afwisseling en uitbreiding wedstrijden Icon_minitimema jul 09, 2012 2:27 am

Ik had het ook over de AQHA/NQHA, bij de Wran heb je geen novice maar, beginner of terwijl L5/L4/L3
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




afwisseling en uitbreiding wedstrijden Empty
BerichtOnderwerp: Re: afwisseling en uitbreiding wedstrijden   afwisseling en uitbreiding wedstrijden Icon_minitimema jul 09, 2012 10:04 am

ShiningJac schreef:


Voor sommige kijkers kan het keer na keer kijken naar dezelfde reiningproef of pleasure of wat dan ook saai zijn. Zeker als je er nog niet veel van weet. Hoe meer je weet (en het zelf doet) hoe meer je ziet tijdens proeven, waardoor het ook steeds leuker wordt.
Ja dat kan ik me voorstellen. Dat heb ik al bij springen. Terwijl ik naar dressuur tot in de eeuwigheid kan blijven kijken.

Oké er is wat opbouw, maar niet echt veel. Als het dan zo moeilijk is, zou je dus de weg er heen ook veel meer in wedstrijdverband kunnen doen en niet maar een paar niveau verschillen. En tja, het aantal gevraagde dingen is ook niet echt hoog. Ik zou zo ook niets erbij kunnen verzinnen, maar misschien wel mensen die er echt in zitten.

Ik zeg waarschijnlijk echt heel stomme dingen, vanuit mijn onwetendheid, maar dat vergeven jullie me hopelijk. Dit zijn oprecht dingen waar ik soms in gedachte mee bezig ben. Omdat ik het ergens heel jammer vind dat ik mijn ding qua westernrijden niet echt vinden kan. Hooguit de koeien, als we daar geschikt voor zouden zijn. Maar ook dat is weer zo vreselijk eenzijdig. Vind ik dan.....
Terug naar boven Ga naar beneden
PridesRanch
Rookie
Rookie
PridesRanch


Aantal berichten : 79
Leeftijd : 41

Karakter
Discipline:
I love...:

afwisseling en uitbreiding wedstrijden Empty
BerichtOnderwerp: Re: afwisseling en uitbreiding wedstrijden   afwisseling en uitbreiding wedstrijden Icon_minitimema jul 09, 2012 10:25 am

Als je enkel hier in Nederland live reining bent gaan kijken kan ik me voorstellen dat je op een gegeven moment in slaap valt of ontdekt dat je broek op de enkels hangt. Dat is overigens een discussie op zich, maar ik hang de vlag uit op de dag dat er eens een fatsoenlijk klassificatiesysteem wordt ingevoerd.
Als ik naar een NK ga wil ik de top zien, niet mensen die er duidelijk heilig van overtuigd zijn dat ze Gods gift to horses (and women, vaak) zijn terwijl ze stuiterend op een frustie-paard door de bak blazen (met de "women" vaak gillend bij elke lange, harde, maar technisch volledig verrotte stop). Ik zei dus dat dat een andere discussie was, maar blijkbaar moest ik t toch even kwijt. Embarassed
Das niet hoe reining bedoeld is. Het is een bekwaamheidsproef waarin je jezelf met de jaren wilt verbeteren. Zie de wedstrijden als ijkpunten. Iedereen weet waar ie aan toe is en iedereen rijdt hetzelfde. Dat is volgens mij het idee van een wedstrijd. Worden deze patterns door goede ruiters gereden, dan kunnen ze echt een lust voor het oog zijn, ook al heb je ze al duizend keer gezien. Dan zijn er echt geen fratsen of kunstjes nodig om je geboeid te houden. In reining is weinig te verbloemen. Een fout is bijna altijd heel duidelijk zichtbaar. Als het je ding niet is, geen probleem ,maar als je het een kans wilt geven en je gaat je er iets verder in verdiepen, dan zal je zien dat ook in zo'n "eenzijdige" proef waanzinnig veel fout kan gaan bij ruiters die niet bekwaam zijn.
Wat een verhaal weer. Komt erop neer; patterns hebben nut, en zijn echt meer dan wat rondjes en stops. clown
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




afwisseling en uitbreiding wedstrijden Empty
BerichtOnderwerp: Re: afwisseling en uitbreiding wedstrijden   afwisseling en uitbreiding wedstrijden Icon_minitimema jul 09, 2012 10:34 am

Het NK is dus de wedstrijd waar ik het halve land voor ben doorgereden omdat ik dacht dat dat me een goed beeld zou geven. Het viel me zo vreselijk tegen!

Op zich zou ik me er best verder in willen verdiepen omdat ik het heel leuk vind om iets te trainen en het dus jammer vond dat het zo'n aanfluiting was. In mijn ogen dan. Daarmee zeg ik niet dat ik dat kan. Want ik kan dat helemaal niet! Maar het inspireerde me niet echt om daar mee aan de gang te gaan. Vond ik heel jammer. Ik had echt een kater toen ik in de nacht weer terug reed.
Terug naar boven Ga naar beneden
PridesRanch
Rookie
Rookie
PridesRanch


Aantal berichten : 79
Leeftijd : 41

Karakter
Discipline:
I love...:

afwisseling en uitbreiding wedstrijden Empty
BerichtOnderwerp: Re: afwisseling en uitbreiding wedstrijden   afwisseling en uitbreiding wedstrijden Icon_minitimema jul 09, 2012 11:31 am



Tis maar hoe je het bekijkt he. cool
Terug naar boven Ga naar beneden
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

afwisseling en uitbreiding wedstrijden Empty
BerichtOnderwerp: Re: afwisseling en uitbreiding wedstrijden   afwisseling en uitbreiding wedstrijden Icon_minitimema jul 09, 2012 9:43 pm

promisse schreef:

Ja dat kan ik me voorstellen. Dat heb ik al bij springen. Terwijl ik naar dressuur tot in de eeuwigheid kan blijven kijken. .....

Tja dat is mischien wel zo als je naar de top dressuur gaat kijken , maar een hele middag B proefjes kijken is ook behoorlijk slaapverwekkend. En zeg nou zelf , zoveel variatie zit er nou ook weer niet in de dressuur . Ook daar is elke proef opgebouwd uit het zelfde en word het wat moeilijker qua verzameling naarmate men verder komt.

Ik heb enorm veel dressuurwedstrijden gereden en gekeken , en me behoorlijk zitten ergeren aan het niveau, het ruk en pluk werk, mensen die niet kunnen zitten zelfs in de Z. en zeg nou zelf in 2.5 wedstrijd tuf je de B door, als je een beetje kan sturen en op de letter rijden.

En ja , helaas is het ook niet zo geweldig om Reining te kijken op een laag niveau .

De laatste paar jaar ligt het niveau op het NK van de WRAN erg laag , ik kijk alleen de reiningproeven van de L1.

We lopen tegenwoordig tegen hetzelfde probleem aan als in het engelse wereldje , mensen die denken dat ze topruiter zijn, of een toppaard onder hun gat hebben en menen dat ze daardoor zelf ook topruiter zijn.

Oefening baart kunst en om een goeie reiningproef te kunnen rijden , moet je heel veel trainen. Overigens niet alleen om een goeie reiningproef te rijden moet je heel veel trainen.

Ja hoor , ik zit weer op mijn stokpaardje .

Jaren geleden was er in de hoefslag al een discussie gaande over het niveau in de dressuurwereld en werd het ruk en pluk werk in de hogere regionen aan de kaak gesteld door Ernst van Loon.

Wat is de bedoeling van paardrijden ? Wat wil je bereiken?

Heel kort : lichtheid , dat geld zowel voor de dressuur als voor het westernrijden.
Terug naar boven Ga naar beneden
ReiningTryOut
Green Novice
Green Novice
ReiningTryOut


Aantal berichten : 105
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

afwisseling en uitbreiding wedstrijden Empty
BerichtOnderwerp: Re: afwisseling en uitbreiding wedstrijden   afwisseling en uitbreiding wedstrijden Icon_minitimema jul 09, 2012 11:23 pm

@ promisse,wat wil je nu eigenlijk? Een discipline verzinnen waar alles
inzit waarvan jij denkt dat leuk zou zijn voor jezelf (mbt western)?
De zaken die je aanhaalt raken echt kant noch wal.
Het is een mening die je hebt die niet gestaafd wordt door
ervaring.Niemand dwingt je om western te rijden.En niemand dwingt je om
shows te starten of te bekijken. Dus verzin zelf wat en ga dat doen.
En als je al iets met meer uitdaging wil gaan doen nodig ik je uit om te gaan trainen voor een Versatile wedstrijdje.
Het lijkt wel alsof je paardrijden niet leuk vind.Alleen in het bos rijden zonder zadel en hoofdstel lijkt jou te trekken.
No offence maar zou dat niet meer liggen aan een tekortkoming van jezelf of je paard mbt het showen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 411
Leeftijd : 50

Karakter
Discipline: Reining
I love...:

afwisseling en uitbreiding wedstrijden Empty
BerichtOnderwerp: Re: afwisseling en uitbreiding wedstrijden   afwisseling en uitbreiding wedstrijden Icon_minitimema jul 09, 2012 11:49 pm

Ondanks dat Promisse hier andere ideéën heeft als hoe wij het allemaal ervaren, vind
ik dit dan wel weer een leuke discussie.
Goed gedaan promisse (keep on talk'n !)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





afwisseling en uitbreiding wedstrijden Empty
BerichtOnderwerp: Re: afwisseling en uitbreiding wedstrijden   afwisseling en uitbreiding wedstrijden Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
afwisseling en uitbreiding wedstrijden
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» WTS Kolderhoeve wedstrijden

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: WESTERN HORSE :: GENERAL WESTERN-
Ga naar: