Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Tips gevraagt

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Tsib
Green Novice
Green Novice
Tsib


Aantal berichten : 102
Leeftijd : 56

Karakter
Discipline:
I love...:

Tips gevraagt Empty
BerichtOnderwerp: Tips gevraagt   Tips gevraagt Icon_minitimema okt 01, 2012 8:18 pm

Zoals de meesten wel al weten heb ik Tsib sinds kort onder het zadel alleen loop ik nu tegen iets aan waar ik niet zo goed mee weet om te gaan.

Tsib is heel leergierig en pakt alles zonder grote moeite op, maar nu lijkt hij zich te vervelen onder het zadel met alleen de basis handelingen zoals stal, draf en galop en op de circel. Nu wil ik wat trainingsdingetjes introduceren en krijg van goede bekende het advies dit niet te doen maar eerst eens 60 dagen de basis te blijven rijden...

Hebben jullie tips voor mij hoe hebben jullie het ooit aangepakt?
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

Tips gevraagt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips gevraagt   Tips gevraagt Icon_minitimema okt 01, 2012 9:56 pm

Ik doe vanaf het begin alles, of een begin daartoe.

Dus leren overstappen van voren, acchterwaarts, poging tot zijwaarts langs het hek.

Ik doe veel rechte lijnen, en dus sturen, af en toe stopjes en rollbacks.

Anders vervelen ze zich.

Zolang je het duidelijk en met weinig druk doet blijven ze gemotiveerd en leergierig.

Ik probeer ze een reden te geven om iets te doen, behalve suffe cirkels te rijden Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Tsib
Green Novice
Green Novice
Tsib


Aantal berichten : 102
Leeftijd : 56

Karakter
Discipline:
I love...:

Tips gevraagt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips gevraagt   Tips gevraagt Icon_minitimedi okt 02, 2012 2:07 am

vandaag toch maar wat meer met Tsib gedaan, van de week had ik aan de hand het achterwaarts geoefend en gisteren al wat onder het zadel en vandaag ging het helemaal super terwijl er 2 andere paarden om hem heen aan het rijden en springen waren deed hij zijn werk goed, was wel wat meer afgeleid door de andere paarden maar bleef heel rustig.

Ik denk dat ik Sonita volg om toch wel wat meer met Tsib te gaan doen zodat hij zich niet gaat vervelen alles wel op zijn tijd niet allemaal ineens nieuwe dingen introduceren maar over de maand verspreiden... en het uitwerken komt daarna dan wel.
Terug naar boven Ga naar beneden
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

Tips gevraagt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips gevraagt   Tips gevraagt Icon_minitimedi okt 02, 2012 4:57 am

Als t stuur en de rem erop zit , lekker een buitenritje gaan maken.

Verder kan je natuurlijk van alles en nog wat in de bak slepen om mee te oefenen om je training voor Tsib wat leuker te maken , terwijl je gewoon met de basis dingen bezig bent.

Denk dan aan pionnen , balkjes , tonnen etc.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tsib
Green Novice
Green Novice
Tsib


Aantal berichten : 102
Leeftijd : 56

Karakter
Discipline:
I love...:

Tips gevraagt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips gevraagt   Tips gevraagt Icon_minitimedi okt 02, 2012 5:58 am

Dank je Jo-Quarter ik ga er zeker mee aan de slag. Ik heb al een paar keer buiten gestapt met Tsib gaat allemaal prima hij vind het kei leuk allemaal, gisteren heb ik over natuurlijke hindernissen gestapt ook dat deed hij prima, ik heb het voordeel dat bij de stal waar ik nu sta een crossterrein is aangelegd waar veel boomstammen liggen degene die niet zo hoog zijn daar oefen ik mee voor Tsib om er overheen te stappen.
Terug naar boven Ga naar beneden
foxy
Rookie
Rookie
foxy


Aantal berichten : 92
Leeftijd : 45

Karakter
Discipline:
I love...:

Tips gevraagt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips gevraagt   Tips gevraagt Icon_minitimedo okt 04, 2012 11:10 pm

Als de basis er al aardig in zit probeer ik van die kinder/ruiter spelletjes er bij te doen. Of iets van trail bv een brief op pakken aan de ene kant van de bak en posten aan de andere kant. over een zeiltje lopen. Elke keer 1 "spelletje"tussen de basis oefeningen door tegen de verveling.

Of heel simpel halverwege de training de bak uit, rondje over het erf en dan de bak weer in. Dan heeft een paard bij de eerste keer echt zo iets van "wat gaan we nou weer doen ??"
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Tips gevraagt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips gevraagt   Tips gevraagt Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Tips gevraagt
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» kinder western laarsjes, iemand tips?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: WESTERN HORSE :: GENERAL WESTERN-
Ga naar: