Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Mag pensionstal....

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Alpenquarter
Green As Grass
Green As Grass



Aantal berichten : 24
Leeftijd : 49

Karakter
Discipline:
I love...:

Mag pensionstal.... Empty
BerichtOnderwerp: Mag pensionstal....   Mag pensionstal.... Icon_minitimema jul 30, 2012 3:00 am

Jouw verplichten tot het mesten van het land.


Dit is het geval bij ons op de pensionstal.
Bij ons hebben ze een paar weken terug besloten dat wij de pensionklanten 1 keer in de week het land moeten mesten.
Als wij dit niet doen gaat de stalling omhoog.
Nu is het niet zo dat ik dit niet wil doen, tis ook wel gezellig als je het met zijn 2 en doet.
Het staat ook nergens op papier dat wij dit moeten doen, bijv, op de facktuur.
Wel bij ons op stal hangen briefjes om ons er aan te herrinneren.
Nu vroeg ik mij af,
Kan een pension houder je zo verplichten dit te doen , vindt het een beetje raar want heb wel verschillende pensionstallingen gehad, en heb het daar nog nooit zo meegemaakt.
Ik zou zeggen brand los.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tsib
Green Novice
Green Novice
Tsib


Aantal berichten : 102
Leeftijd : 56

Karakter
Discipline:
I love...:

Mag pensionstal.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mag pensionstal....   Mag pensionstal.... Icon_minitimema jul 30, 2012 4:55 am

In principe mogen ze de regels aanpassen net als verhoging van stalgeld, is natuurlijk niet zo netjes van de eigenaar om het op de black male methode te doen, doe je het niet verhogen we de prijzen...
Terug naar boven Ga naar beneden
sontana
Green Novice
Green Novice
sontana


Aantal berichten : 275
Leeftijd : 56

Karakter
Discipline:
I love...:

Mag pensionstal.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mag pensionstal....   Mag pensionstal.... Icon_minitimema jul 30, 2012 5:28 am

Een pension stal mag de regels aanpassen of de huur aanpassen. Wel vind ik dat het wel redelijk en inverhouding moet staan aan het stalgeld. Maar daarin tegen mag jij ook eisen.
Terug naar boven Ga naar beneden
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

Mag pensionstal.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mag pensionstal....   Mag pensionstal.... Icon_minitimema jul 30, 2012 5:58 am

Of ze het mogen , blijkbaar wel , eigenlijk weet ik niet beter . Vroeger toen mijn paard nog op een pension stal stond was het niet meer dan normaal dat als je paard de wei op mocht , je zelf de mest weghaalde.

Het moet natuurlijk niet zo zijn dat het altijd dezelfde zijn die van alle paarden de mest moeten weghalen. Ik neem aan dat je op deze stal ook zelf je box uitmest?
Terug naar boven Ga naar beneden
Alpenquarter
Green As Grass
Green As Grass



Aantal berichten : 24
Leeftijd : 49

Karakter
Discipline:
I love...:

Mag pensionstal.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mag pensionstal....   Mag pensionstal.... Icon_minitimema jul 30, 2012 8:35 am

Tsib schreef:
In principe mogen ze de regels aanpassen net als verhoging van stalgeld, is natuurlijk niet zo netjes van de eigenaar om het op de black male methode te doen, doe je het niet verhogen we de prijzen...
Kijk dat bedoel ik nu, ik vindt dat dus ook niet netjes.


@ jo quarter, De box messten dat doen ze zelf dit omdat ze net nieuw spul hebben soort van houtrasp ofzo.
En ze staan nu dag en nacht buiten.
Terug naar boven Ga naar beneden
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

Mag pensionstal.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mag pensionstal....   Mag pensionstal.... Icon_minitimema jul 30, 2012 8:25 pm

Betaal je dan ook minder als ze dag en nacht op de wei staan?
Terug naar boven Ga naar beneden
sontana
Green Novice
Green Novice
sontana


Aantal berichten : 275
Leeftijd : 56

Karakter
Discipline:
I love...:

Mag pensionstal.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mag pensionstal....   Mag pensionstal.... Icon_minitimema jul 30, 2012 9:14 pm

jo-quarter schreef:
Betaal je dan ook minder als ze dag en nacht op de wei staan?

Ik betaal 1 bedrag. s'Zomers & s'Winters .'s'Zomers van april t/m ongeveer november. ( dit hangt er vanaf hoe het land is) onbeperkt weide gang. Daar zit in weidegang , stalhuur , eigen paddock en onbeperk gebruik van de rijbak. Ik moet dus zelf mijn voer , ruwvoer en sro kopen. Voordeel hiervan is dat jezelf kan beslissen wat je gebruikt. Nadeel is dat je er ook zelf achterheen moet. Ik moet ook zelf mesten stal & paddock. als ik s'zomers op stal wil kan dat ook want daar betaal ik het hele jaar voor . We hebben geen gescheien prijzen , het is zo en niet anders. Geen uitzonderingen. Ook heb ik onbeperkt toegang. Eigen sleutels en we kunnen komen zovaak en zolang we willen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Alpenquarter
Green As Grass
Green As Grass



Aantal berichten : 24
Leeftijd : 49

Karakter
Discipline:
I love...:

Mag pensionstal.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mag pensionstal....   Mag pensionstal.... Icon_minitimedi jul 31, 2012 4:11 am

jo-quarter schreef:
Betaal je dan ook minder als ze dag en nacht op de wei staan?
Zomers en z,winters 1 bedrag, als wij s,zomers paard binnen willen dan kan dat.
Terug naar boven Ga naar beneden
ShiningJac
Green Novice
Green Novice
ShiningJac


Aantal berichten : 115
Leeftijd : 49

Karakter
Discipline:
I love...:

Mag pensionstal.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mag pensionstal....   Mag pensionstal.... Icon_minitimedi jul 31, 2012 4:24 am

Ik vind het een beetje vreemd om te eisen dat je zelf je wei uitdoet, behalve als je echt alles zelf doet, dus ook stal uitmesten, voeren e.d.. Het zal best mogen, maar vind het een vreemde eis.

Zelf sta ik op een superfijne stal, waar alles wordt gedaan (zelfs dekens wisselen, eventuele medicijnen toedienen, etc), ik hoef alleen te rijden. En nog goedkoop ook. Gelukkig maar, want de stal ligt direct achter mijn huis! Enige kleine minpuntje is dat er nog geen binnenbak is, maar daarvoor is de vergunning inmiddels afgegeven. Hemel op aarde hier!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Mag pensionstal.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mag pensionstal....   Mag pensionstal.... Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Mag pensionstal....
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: WESTERN HORSE :: GENERAL WESTERN-
Ga naar: