Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 zomerdeken of iets anders?

Ga naar beneden 
+4
Bandita
jo-quarter
sontana
tasja006
8 plaatsers
AuteurBericht
tasja006
Rookie
Rookie
tasja006


Aantal berichten : 30
Leeftijd : 39

Karakter
Discipline:
I love...:

zomerdeken of iets anders? Empty
BerichtOnderwerp: zomerdeken of iets anders?   zomerdeken of iets anders? Icon_minitimedo apr 26, 2012 11:18 pm

hallo onze paint hengst heeft veel wit nu ben ik op zoek naar de ideale manier om hem proper te houden in de zomer
wat zou ik het beste kunnen doen volgens jullie cyclops
Terug naar boven Ga naar beneden
sontana
Green Novice
Green Novice
sontana


Aantal berichten : 275
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

zomerdeken of iets anders? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomerdeken of iets anders?   zomerdeken of iets anders? Icon_minitimedo apr 26, 2012 11:34 pm

Als hij buiten staat , in de weide zou hij niet zo heel vies worden;)

Hoop ik voor je. In een zand-paddock worden ze snel vies met een flinke regenbui

Modder. En op stal ...ach je heb er altijd vreselijke smeerpoetsen bij:scratch:

Als dat zo is zou ik een heel dun zomer of een fijn maasige vliegdeken gebruiken.

Je heb zelfs vliegendekens die een zonprotector hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
tasja006
Rookie
Rookie
tasja006


Aantal berichten : 30
Leeftijd : 39

Karakter
Discipline:
I love...:

zomerdeken of iets anders? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomerdeken of iets anders?   zomerdeken of iets anders? Icon_minitimedo apr 26, 2012 11:46 pm

zelfst op wei maakt hij er een zootje van
met een vliegendeken lukt het niet om hem proper te houden
helaas maar had idd gedacht aan zo een exzeem deken met uv

zou dat helpen
Terug naar boven Ga naar beneden
sontana
Green Novice
Green Novice
sontana


Aantal berichten : 275
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

zomerdeken of iets anders? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomerdeken of iets anders?   zomerdeken of iets anders? Icon_minitimedo apr 26, 2012 11:49 pm

Ik heb mijn paard vorig jaar onder een exzeem deken gehad ik moet zeggen

het scheelde wel in het poetsen.Ik kan wel aanraden om er idd 1 te zoeken die ook uv werking heeft
Terug naar boven Ga naar beneden
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

zomerdeken of iets anders? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomerdeken of iets anders?   zomerdeken of iets anders? Icon_minitimevr apr 27, 2012 10:51 pm

Remi krijgt straks weer zijn vliegendeken van de Welkoop om, neigt meer naar een exceem deken maar is een stukje sterker , ik moet zeggen dat het een hoop gepoets scheelt . Zodra hij buiten komt is het 1e wat hij doet gaan rollen , maar verder is hij niet zo'n viezerik.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bandita
Green Novice
Green Novice
Bandita


Aantal berichten : 142
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

zomerdeken of iets anders? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomerdeken of iets anders?   zomerdeken of iets anders? Icon_minitimedi jul 10, 2012 11:13 pm

Als ik dit zo lees ben ik blij dat ik geen wit paard heb maar al zou ik die wel hebben. Die van mij gaan zonder jas naar buiten en alleen Sally in de winter als het regend en zo'n graad of 3-4. Die houdt zich dan niet meer warm, want krijgt ook niet zo'n dikke berenvacht van nature.

Om een paard een deken om te doen om ze schoon te kunnen houden is, mijn mening, iets absurts. Dan maar even lekker poetsen of de waterslang er over heen als er veenklodders op hun rug en kont zitten vastgeplakt. Shampo's en al die aanverwante artikelen komen er bij mij niet in. Het enigste wat je hier vind is die cowboy magic want Ranger heeft zo'n dikke staart dat dat soms niet bij te houden is en er dan te veel haren breken/uitgetrokken worden en gebruik het alleen als het nodig is. Anders ga ik er even lekker voor staan om die staart te ontpluizen/klitten.

Wat is fijner voor een paard, als die geen exceem of andere medische noodzakelijkheid betreft, je knol lekker de eerste voorjaarszon op de rug te laten schijnen of eens een modderpad te nemen, of liggen rollen om wat voor een reden dan ook, ze zien uitschudden en voldaan te zien weglopen, geen last te hebben van die singels en geschuur van een deken.

En wat is er fijner om na een lekkere poetsbeurt, wat ik zie als quality-time met je paard en ( alleen poets als ik ga rijden want huidvet en zand vormd een beschermingslaag die ze zelf dus aanmaken) ze weer te zien glimmen. En als slagroom op de taart, af en toe schapenwol er over haal.

Dan lekker rijden en ligt aan hoe warm het is ze zweten ! en ze dan daarna weer lekker naar buiten doen en ze dan weer lekker te zien rollen en na gedane arbeid het goed rusten is......zonder deken en ik weer voorde volgende keer alles weer moet herhalen maar vind dat het erbij hoort Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
PridesRanch
Rookie
Rookie
PridesRanch


Aantal berichten : 79
Leeftijd : 41

Karakter
Discipline:
I love...:

zomerdeken of iets anders? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomerdeken of iets anders?   zomerdeken of iets anders? Icon_minitimewo jul 11, 2012 4:36 am

Ben het met Bandita eens. Heb zelf 2 bonte dames. De ene is een voorbeeldige merrie, erg schoon op zichzelf, gaat ook niet in de mest liggen, de ander is een varkentje; als er modder of mest te vinden is ligt zij erin. Zand en modder zijn er over het algemeen zo weer af te halen indien opgedroogd, en je zult zien dat het grootste deel er uit zichzelf al afkomt. Mestvlekken zijn vervelender, maar gaat een paard met een katoenen deken in een verse hoop mest liggen, dan zal het er toch ook iets doorheen gaan.
Denk dat een paard liever zonder staat, behalve als het 'm beschermt tegen ongemakken.
Terug naar boven Ga naar beneden
sontana
Green Novice
Green Novice
sontana


Aantal berichten : 275
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

zomerdeken of iets anders? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomerdeken of iets anders?   zomerdeken of iets anders? Icon_minitimewo jul 11, 2012 7:04 am

Helaas ik heb een exzeempaard. Vandaar de deken. En ach ja weinig poets werk is leuk.Maar leuker zou zijn een paard zonder exzeem Sad
Terug naar boven Ga naar beneden
tasja006
Rookie
Rookie
tasja006


Aantal berichten : 30
Leeftijd : 39

Karakter
Discipline:
I love...:

zomerdeken of iets anders? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomerdeken of iets anders?   zomerdeken of iets anders? Icon_minitimewo jul 11, 2012 7:57 am

ja dat is idd waar hij staat nu vuil paard te wezen Very Happy en het liefste van al goed vuilmaken als hij net schoon wit is waar het hoort lol
Terug naar boven Ga naar beneden
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

zomerdeken of iets anders? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomerdeken of iets anders?   zomerdeken of iets anders? Icon_minitimewo jul 11, 2012 10:59 am

Ook Remi is een exceem paard , ik zou hem liever zonder deken de wei opdoen, maar 1 uurtje zonder deken en zijn manen en staart worden accuut kapot geschuurt.

In deze omgeving stikt het helaas van de knotjes, dazen en muggen.

Heeft hij 1 keer staan schuren , dan moet ik echt de hele trucendoos opentrekken om de jeuk weg te krijgen , wat de ene keer beter lukt dan de andere keer.
Terug naar boven Ga naar beneden
sontana
Green Novice
Green Novice
sontana


Aantal berichten : 275
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

zomerdeken of iets anders? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomerdeken of iets anders?   zomerdeken of iets anders? Icon_minitimewo jul 11, 2012 7:13 pm

Ik weet het is even off-topic. Maar wat erg goed helpt bij de jeuk/exzeem plekjes is derfen. Voor mij echt een wondermiddel . Het stinkt echter wel Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
ShiningJac
Green Novice
Green Novice
ShiningJac


Aantal berichten : 115
Leeftijd : 49

Karakter
Discipline:
I love...:

zomerdeken of iets anders? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomerdeken of iets anders?   zomerdeken of iets anders? Icon_minitimewo jul 11, 2012 7:30 pm

Ik hoor altijd goeie verhalen over de sunshowerdeken van Bucas. Daar wil ik zelf ook eens naar kijken, want een palomino is bijna net zo erg als een witte...

Als het droog blijft wil ik een gewoon katoenen dekentje opleggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tsib
Green Novice
Green Novice
Tsib


Aantal berichten : 102
Leeftijd : 56

Karakter
Discipline:
I love...:

zomerdeken of iets anders? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomerdeken of iets anders?   zomerdeken of iets anders? Icon_minitimewo jul 11, 2012 10:47 pm

Tja Cody heeft gelukkig niet veel wit, op zijn benen en bles na, hij heeft 4 laarzen aan zeg maar! ik wil in de zomer liefst geen deken op bij mijn paardjes ik ben wat dat betreft meer een 'natuurmens' de vacht past zich makkelijker aan de weersomstandigheden aan. Op stal wordt Cody ook het smerigst, hij ligt heerlijk languit (doet Tsib ook nog steeds) in zijn stal waardoor van alles op zijn lichaam blijft plakken ondanks dat dagelijks zijn stal wordt gemest, met goed weer even het water (zonder shampoo) over de benen en schoon is ie weer... goed rossen wilt ook wel helpen maar dat vind Cody niet echt fijn dus wordt er vaker een harde borstel gebruiken bij hem.

Het is natuurlijk anders als paarden ecxeem hebben dan moet je ze wel beschermen met een deken, maar ik mag van geluk spreken dat mijn paardjes geen ecxeem hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

zomerdeken of iets anders? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomerdeken of iets anders?   zomerdeken of iets anders? Icon_minitimedo jul 12, 2012 6:08 am

sontana schreef:
Ik weet het is even off-topic. Maar wat erg goed helpt bij de jeuk/exzeem plekjes is derfen. Voor mij echt een wondermiddel . Het stinkt echter wel Wink

Nog even off-topic dan , geen idee wat derfen is , nooit van gehoord dus vertel even waar je dat haalt.

Ik ga de jeuk meestal te lijf met teatree en no-itch. Helpt dit niet dan wassen met betadineshampo, vind ie ook niet zo leuk , maar als die jeuk maar over is dan is ie toch wel weer blij.

Zit erover te denken om de kaalgeschuurde plekjes met calendula of rescuecreme te behandelen , omdat zijn huid ook erg droog word, zonder haar.
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

zomerdeken of iets anders? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomerdeken of iets anders?   zomerdeken of iets anders? Icon_minitimevr jul 13, 2012 11:12 am

Hier een palomino die lekker smerig mag worden, borstel erover, en hij glimt weer als een spiegel!

Bucas zit niet altijd even lekker bij een quarter, dus wel even passen als dat kan Wink

Heb rambo quarter dekens die zelfs voor geen meter passen, kind staat met een blote buik en blote billen scratch bij de rest passen ze weer wel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





zomerdeken of iets anders? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomerdeken of iets anders?   zomerdeken of iets anders? Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
zomerdeken of iets anders?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: WESTERN HORSE :: TACK & EQUIPMENT-
Ga naar: