Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Ik denk dat ik maar weer ga mennen.

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

Ik denk dat ik maar weer ga mennen. Empty
BerichtOnderwerp: Ik denk dat ik maar weer ga mennen.   Ik denk dat ik maar weer ga mennen. Icon_minitimema jul 16, 2012 5:26 am

Zaterdag begin van de avond mocht ik mee met een toertocht van het koetsenvolk hier uit de omgeving.

Om de beurt zet een van de leden een mooie tocht van een km'tje of 20 uit .

Dit keer was onze inmiddels gepensioneerde dierenarts aan de beurt en was het startpunt bij de ouders van een klasgenoot van de basisschool van mijn oudste.

Ontvangst met koffie , kennismaken met Easy en zijn kruising Newforrest ruin ,met wie wij mee mochten op de koets. Na een half uurtje met 6 enkelspannen op weg.

Voorop Kees met zijn super mooie ijsje, gevolgd door een 4jarige haflinger , wij als derde gevolgd door de echte koetspaarden.

Via allerlei B weggetjes en zandwegen op naar de Buurser beek , onze eerste afslag om langs de buurserbeek te tuffen werd geblokkeerd door een wild kampeerder die zijn vouwwagen precies op het maaipad neergezet had.

Dus een ommetje over Meddo om een stuk verderop de beek weer op te pikken , schitterend om te rijden , waterlelies in de beek , bagger poelen waar de knollie de koetsen doorheen mochten sjorren, vervolgens langs het Korenburgerveen .

Dikke pret met Easy , even de ruimte, tijd om in volle galop met het hele gerij weer aansluiting de zoeken .

Ongelovelijk wat een beer van een peerd en wat een conditie. S morgens een rit met gehandicapten , knol een uurtje op de wei , vervolgens van Eibergen naar Lievelde , daar een poosje op de wei , tot de avondrit begon.

Zo gek als een deur , de galopjes tussendoor had ie echt nodig om de overtollige energie eruit te denderen, en guess wat na een rit van 2.5 uur nog zo fris als een hoentje. T is dat Easy niet in het donker gaat rijden met t gerij , dus het heerschap lekker een nachtje in Lievelde mocht logeren op de wei, anders was ie rustig nog terug naar eibergen getuft.

In ieder geval kreeg ik heel veel zin om zelf weer te gaan mennen (erbij)

Met Moniek afgesproken dat haar haf "Apple-Jack" er hoog nodig weer aan moet gaan geloven , zodat we als er een rit dichter in de buurt georganiseerd gaat worden met haar koets meedoen en om de beurt mennen.

Helaas is Tim inmiddels echt te oud om zich nog zo in te spannen en is hij echt met pensioen anders wist ik wel .

Ik zit er inmiddels wel over te denken om Remi ook in het tuig te zetten.

Leuke afwisseling en goed voor de conditie en de spiertjes.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bandita
Green Novice
Green Novice
Bandita


Aantal berichten : 142
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

Ik denk dat ik maar weer ga mennen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik denk dat ik maar weer ga mennen.   Ik denk dat ik maar weer ga mennen. Icon_minitimema jul 16, 2012 8:55 am

Geweldig. Neem aan dat tzt er kiekjes komen ? Is alleen maar goed, hoe meer je doet met een peerd hoe beter. Heb 1x gemend, maar persoonlijk trekt mij het niet zo, maar mag het altijd wel graag zien.
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

Ik denk dat ik maar weer ga mennen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik denk dat ik maar weer ga mennen.   Ik denk dat ik maar weer ga mennen. Icon_minitimema jul 16, 2012 9:50 am

Rij ook graag met koetsjes, ben jarenlang koetsier geweest.

Ik zou het alleen nooit met m'n quarters doen, vanwege de andere belasting.

Maar onze shettie kan keurig op m'n pinken lopen.
Terug naar boven Ga naar beneden
ArabReiner
Rookie
Rookie



Aantal berichten : 51
Leeftijd : 42

Karakter
Discipline:
I love...:

Ik denk dat ik maar weer ga mennen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik denk dat ik maar weer ga mennen.   Ik denk dat ik maar weer ga mennen. Icon_minitimema jul 16, 2012 7:40 pm

altijd leuk!

Ik heb het zelf een paar keer gedaan en vind het ook wel leuk 'even'. Ik zit er veel liever op dan erachter, het geeft me echt een vertrouwder gevoel als ik erop zit. Wink

Kijken doe ik het heel graag en dan vooral de marathon. Zo gaaf!
Terug naar boven Ga naar beneden
Bandita
Green Novice
Green Novice
Bandita


Aantal berichten : 142
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

Ik denk dat ik maar weer ga mennen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik denk dat ik maar weer ga mennen.   Ik denk dat ik maar weer ga mennen. Icon_minitimema jul 16, 2012 8:34 pm

Heb, járen geleden, Ijsbrand Chardon gezien in de Achterhoek. Ik weet wel niet hoeveel friezen hij toén voor de kar had. Ongelooflijk veel en was zo'n machtig gezicht. En dat parcours moest hij met al die friezen een slalom maken om van die grote bomen. Dan denk je dat krijgt ie nooit voor elkaar....wel dus. Het was passen en meten, maar zo mooi om te zien hoe hij die friezen én kar erdoor kreeg, en draaien bij de laatste boom om weer terug te komen, en geen stukje schors of verf ergens vanaf. Kippenvel kreeg ik er van.
Terug naar boven Ga naar beneden
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

Ik denk dat ik maar weer ga mennen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik denk dat ik maar weer ga mennen.   Ik denk dat ik maar weer ga mennen. Icon_minitimedi jul 17, 2012 1:37 am

Helaas geen foto's gemaakt , stom he er niet aangedacht om een camera mee te nemen .
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Ik denk dat ik maar weer ga mennen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik denk dat ik maar weer ga mennen.   Ik denk dat ik maar weer ga mennen. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Ik denk dat ik maar weer ga mennen.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Scotty maar nu als Ruintje
» ik weet: ik ben vroeg maar toch...
» Ik ben er ook weer
» ben er ook weer bij
» ben ik weer

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: CHATTER :: CHIT 'N CHAT!-
Ga naar: