Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol

Ga naar beneden 
+6
sonita
Tsib
Admin
ReiningTryOut
ArabReiner
ShiningJac
10 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
ShiningJac
Green Novice
Green Novice
ShiningJac


Aantal berichten : 115
Leeftijd : 49

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Icon_minitimedo jul 12, 2012 11:37 pm

Wat vind jij een mooie speedcontrol?

Daar zijn de meningen nog wel eens over verdeeld namelijk. Ik doe het op Bernhard Foncks manier: je zet een stop in en vervolgens leg je been naar achteren om het paard in galop te houden, maar dan langzaam. Daarbij maak ik het geluidje 'Hmmmmm'. Om dit aan te leren/bij te werken maak ik het geluidje en zet 'm met de teugels rustig in stap. Daarna galoppeer ik rustig weg op de grote cirkel. Af en toe zet ik 'm vervolgens op de kleine cirkel, maar niet te vaak, anders gaat ie het uit zichzelf doen.
Da's de abrupte manier, maar je hebt ook voorstanders van het langzaam overgaan naar de langzame galop.

Hoe doe jij dat?
Terug naar boven Ga naar beneden
ArabReiner
Rookie
Rookie



Aantal berichten : 51
Leeftijd : 42

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Icon_minitimevr jul 13, 2012 12:21 am

Ik vind het allebei mooi om te zien.

Vind ook de abrupte manier het mooiste om te zien. Dan heb je ECHT verschil. Ik doe heel veel met mijn zit. Leg mn benen aan om de galop te behouden en weer los. Ook het hmmmmm geluidje is hier ook aanwezig hihi

Ik doe de controls ook gewoon op de grote cirkel. Op elk moment als ik dat wil. Mijn paard is nog in de leer hoor en wil soms nog wel eens even heet worden als ze het moeilijk vind, maar door het dan nogmaals te herhalen kalmeerd ze wel weer en is er weer control. Wink

Als ik vraag om terug te komen en ze valt ineens stil, krijgt ze ook beloning ipv straf. Beter teveel reactie als geen reactie vind ik. Ik galoppeer weer aan en vraag opnieuw, dan komt ze ook weer beter terug.
Terug naar boven Ga naar beneden
ReiningTryOut
Green Novice
Green Novice
ReiningTryOut


Aantal berichten : 105
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Icon_minitimevr jul 13, 2012 3:36 am

Bob heeft eerst pleasure leren lopen(zover dat mogelijk was)
Speedcontrole is er daarna vanzelf.

Maar vind het lastig om goed te *begrijpen* hoe een ieder het nu doet als ik de omschrijving lees.
Filmpje zou veel beter zijn.Dan zie je ook het resultaat.
Dus ik zou zeggen laat eens zien wat je schrijft.
Terug naar boven Ga naar beneden
ShiningJac
Green Novice
Green Novice
ShiningJac


Aantal berichten : 115
Leeftijd : 49

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Icon_minitimevr jul 13, 2012 5:34 am

Da's een heel goed idee. Dat wordt wel aug/sept want paardlief staat nu in training.

Ik vind pleasure ook zo cool!! Heb een paar clinics van Mark Shaffer bijgewoond (kijken). Heeft me gelijk uit de droom geholpen dat pleasure 'softer' zou zijn dan pleasure Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
ReiningTryOut
Green Novice
Green Novice
ReiningTryOut


Aantal berichten : 105
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Icon_minitimevr jul 13, 2012 10:02 am

ShiningJac schreef:
Da's een heel goed idee. Dat wordt wel aug/sept want paardlief staat nu in training.

Ik vind pleasure ook zo cool!! Heb een paar clinics van Mark Shaffer bijgewoond (kijken). Heeft me gelijk uit de droom geholpen dat pleasure 'softer' zou zijn dan pleasure Very Happy
Pleasure is bepaald niet soft.Ik heb een tijd*samen gewerkt* met Frank Siebens,en als er een niet soft was dan was dat Frankie wel [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Maar wat betreft in training zetten vraag ik me eigenlijk af waarom mensen paarden in training zetten. Ok als je een prospect hebt en je paard wordt uitgebracht door trainers kan ik me dat nog voorstellen.Maar voor de rest heb ik dat nooit goed begrepen.
Terug naar boven Ga naar beneden
ShiningJac
Green Novice
Green Novice
ShiningJac


Aantal berichten : 115
Leeftijd : 49

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Icon_minitimevr jul 13, 2012 11:07 am

Over het in training zetten kan ik kort zijn: Tijdens een val van Sjaak heb ik mijn kaak verbrijzeld. Daarbij een flinke hersenschudding opgelopen (ben ong 4 uur kwijt). Wat er is gebeurd weet ik helaas niet meer. Reden genoeg, denk ik? Wink

Een prospect vind ik altijd onzin, want dat weet je niet op 3-jarige leeftijd (ik snap die advertenties ook nooit) of een paard daadwerkelijk gaat presteren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 411
Leeftijd : 50

Karakter
Discipline: Reining
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Icon_minitimevr jul 13, 2012 9:10 pm

Ook ik gebruik het Mmmmm...voor terug te komen in gang.
Zelfs paarden die dat helemaal niet gewend zijn en je gebruikt je Mmmmm...dan werkt dat
altijd!

Wat ik doe is me zwaar maken..mijn buitenbeen naar achter, ..en daarna pas de Mmmm als ze niet reageert.
Ik heb Dallas nu zo licht gemaakt dat ze soms iets te veel reageert en zelfs terug schiet in draf.
Tja, kwa karakter kan je weinig doen, ze blijft eigenwijs en zeggen...maar ik doe het wel voordat jij het me vraagt...daar gaat ze nog veel de fout in.
Terug naar boven Ga naar beneden
ReiningTryOut
Green Novice
Green Novice
ReiningTryOut


Aantal berichten : 105
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Icon_minitimeza jul 14, 2012 4:34 am

Wat doet Mmmmmmmmm exact.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tsib
Green Novice
Green Novice
Tsib


Aantal berichten : 102
Leeftijd : 56

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Icon_minitimeza jul 14, 2012 5:42 am

Ik gebruik easy maar mmmmm lijkt me makkelijker om te gebruiken. Om terug te rijden van sneller naar langzamer gebruik ik dus mijn zit langer maken waardoor zwaarder wordt en tegelijk easy meer met zit naar achteren leunend.
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Icon_minitimeza jul 14, 2012 7:00 am

MMMmmmm doet uitademen, ontspannen, dus zwaarder zitten.

Had die vraag van jou niet verwacht scratch

Doe alleen voor speedcontrol hhmmm, als extra signaal.

Paard haalt ritme/tempo verzameling ,stelling en buiging uit mijn binnenbeen en zit.

Snappie? Meneer de reiner-t

Verder geef ik geen les via internet, maar je kunt altijd een les boeken [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
Terug naar boven Ga naar beneden
ReiningTryOut
Green Novice
Green Novice
ReiningTryOut


Aantal berichten : 105
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Icon_minitimeza jul 14, 2012 10:36 am

Goh je meent het.
En hoeveel zijn er denk je die dat ook wisten.
Had van jou verwacht dat je wel zou begrijpen waar ik naar toe wil.
Maar blijkbaar niet.
Snappie? mevr.de trainer-t

Neem aan dat dat les aanbod niet voor mij was bedoeld,zoja dan toch maar niet [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
Terug naar boven Ga naar beneden
Tsib
Green Novice
Green Novice
Tsib


Aantal berichten : 102
Leeftijd : 56

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Icon_minitimeza jul 14, 2012 5:20 pm

Shocked waar gaan we heen in de topics, heeft iemand een serieuze vraag wordt er op elkaar gereageerd, niet dat het heel erg is hoor maar misschien een topic openen hoe trainen we.... ieder heeft zo zijn eigen trainings stijl en welke nu goed of beter is? als het maar werkt voor jou en je paardje...of zit ik er nu zo ver naast?
Terug naar boven Ga naar beneden
sontana
Green Novice
Green Novice
sontana


Aantal berichten : 275
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Icon_minitimeza jul 14, 2012 9:04 pm

Hihi een beetje plagen en sarcasme. Wink Sleep

Hmmmmm wordt gebruikt om je paard terug te nemen (anatomie van het menselijklichaam) Drijf met beendruk. Wees duidelijk in wat je vraagt van je paard. Ook als je niets vraagt Rolling Eyes

Gelukkig kan je gewoon simpel weg niet leren rijden van het net.
Terug naar boven Ga naar beneden
ReiningTryOut
Green Novice
Green Novice
ReiningTryOut


Aantal berichten : 105
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Icon_minitimeza jul 14, 2012 9:35 pm

ShiningJac schreef:

Een prospect vind ik altijd onzin, want dat weet je niet op 3-jarige leeftijd (ik snap die advertenties ook nooit) of een paard daadwerkelijk gaat presteren.
Dat weet je niet bij een 3 jarige ?! 3 jaar is net de leeftijd waar je dat wel bij weet.
Ik zie meer dan genoeg filmpjes op youtube waar je tocht echt van kan verwachten dat ze gaan presteren.
Met de nadruk op *verwachten* vandaar prospect.
Terug naar boven Ga naar beneden
ReiningTryOut
Green Novice
Green Novice
ReiningTryOut


Aantal berichten : 105
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Icon_minitimeza jul 14, 2012 9:38 pm

Tsib schreef:
Shocked waar gaan we heen in de topics, heeft iemand een serieuze vraag wordt er op elkaar gereageerd, niet dat het heel erg is hoor maar misschien een topic openen hoe trainen we.... ieder heeft zo zijn eigen trainings stijl en welke nu goed of beter is? als het maar werkt voor jou en je paardje...of zit ik er nu zo ver naast?


Volgens mij is het de bedoeling van een forum om op elkaar te reageren.
Incl.sarcasme [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
Dus zit je er ver naast!.....Huh ja best wel.
Terug naar boven Ga naar beneden
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Icon_minitimeza jul 14, 2012 9:58 pm

Ik sluit me aan bij Tsib ook hier easy en inwerken met de zit.

Easy gebruik ik ook bij het longeren dus is bekend voor mijn paard.

Wat ik bij iedereen lees , is dus in principe hetzelfde , inwerken met je zit , en wat voor geluid je erbij maakt , maakt niet uit als het maar kalmeerd.

Ik denk inderdaad dat Mmm wel een goeie is omdat je dit alleen maar op een kalmerende toonhoogte kan voortbrengen en bij elke andere kreet je moet letten dat het ook kalmerend over komt op je paard.
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Icon_minitimezo jul 15, 2012 12:42 am

Je kunt hhmmm doen zonder je mond te bewegen, ziet de judge niks Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
ShiningJac
Green Novice
Green Novice
ShiningJac


Aantal berichten : 115
Leeftijd : 49

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Icon_minitimezo jul 15, 2012 12:52 am

Hele post getypt en foetsie! Nou ja, nog een keer dan.

ReiningTryOut schreef:
ShiningJac schreef:

Een prospect vind ik altijd onzin, want dat weet je niet op 3-jarige leeftijd (ik snap die advertenties ook nooit) of een paard daadwerkelijk gaat presteren.
Dat weet je niet bij een 3 jarige ?! 3 jaar is net de leeftijd waar je dat wel bij weet.
Ik zie meer dan genoeg filmpjes op youtube waar je tocht echt van kan verwachten dat ze gaan presteren.
Met de nadruk op *verwachten* vandaar prospect.

Offtopic: Ik dacht het al eerder en ik denk het nu weer: Ik vind je toon aanmatigend en neerbuigend. Mocht je het niet zo bedoelen, zou je eens kunnen overwegen je schrijfstijl aan te passen.

Ontopic: Dat je met je zit de overgang maakt, oke, maar ik vind zelf altijd die supermanhouding op de snelle cirkels zoooo lelijk! Maar ja, dat is smaak...
Terug naar boven Ga naar beneden
ReiningTryOut
Green Novice
Green Novice
ReiningTryOut


Aantal berichten : 105
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Icon_minitimezo jul 15, 2012 2:46 am

Offtopic: Mijn toon is exact zoals bedoeld.
Zeg me eerst dat ik geen gelijk heb en ga dan zeuren.
Terug naar boven Ga naar beneden
ShiningJac
Green Novice
Green Novice
ShiningJac


Aantal berichten : 115
Leeftijd : 49

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Icon_minitimezo jul 15, 2012 3:37 am

Je hebt geen gelijk.

En het is geen zeuren, je wordt aangesproken op je schrijfgedrag. Eerst begin je over dat het allemaal maar eens zichtbaar moet worden, dus gefilmd. Dat was al op een toon dat ik dacht: oké...

Maar jij zou natuurlijk wel aan ons kunnen laten hoe het moet? Kennelijk weet je er alles van en begrijpen wij er allemaal niks van?

Daarna kon je het je niet voorstellen dat íémand zijn paard in training zette. Op mijn uitleg daarop wordt vervolgens niet meer ingegaan (oh ja, dan snap ik het).

Mijn conclusie is dan: je bent gewoon aan het zieken.

Dit is het laatste wat ik hier over zeg. Ik ga niet uitleggen waarom ik een zgn prospect een hautaine kletskoektitel voor een paard van 3 vind. Je zou hierover natuurlijk een nieuw topic kunnen starten?


Terug naar boven Ga naar beneden
Admin
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 411
Leeftijd : 50

Karakter
Discipline: Reining
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Icon_minitimezo jul 15, 2012 3:42 am

ShiningJac schreef:
Je zou hierover natuurlijk een nieuw topic kunnen starten?

Ja, dat is een goed idee!
Terug naar boven Ga naar beneden
sonita
Green Novice
Green Novice
sonita


Aantal berichten : 239
Leeftijd : 55

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Icon_minitimezo jul 15, 2012 3:51 am

Ontopic: Dat je met je zit de overgang maakt, oke, maar ik vind zelf altijd die supermanhouding op de snelle cirkels zoooo lelijk! Maar ja, dat is smaak.t je eens

Ben ik helemaal met je eens, het is geen potje!!
Terug naar boven Ga naar beneden
jo-quarter
Admin
Admin
jo-quarter


Aantal berichten : 289
Leeftijd : 67

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Icon_minitimezo jul 15, 2012 4:25 am

Je kan ook de rug van je paard vrijgeven zonder zowat voorover van je paard te vliegen. Ik weet niet wie het bedacht heeft , maar vind het er ook niet uitzien , helaas is het nog altijd zo dat als iemand iets op een bepaalde manier uitvoert en er succes mee heeft , alle navolgers dit ook gaan doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bandita
Green Novice
Green Novice
Bandita


Aantal berichten : 142
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Icon_minitimezo jul 15, 2012 5:54 am

Nou , ik weet niet hoe dat komt maar wij hebben geleerd met de training dat als je het tempo van je paard wil versnellen je je handen iets naar voren doet en drijven. Het is dus nu zo, dmv op deze manier trainen, als ik bij Sally nu alleen al iets mijn handen naar voren doe versnelt zij automatisch haar ritme, doe ik ze nog verder naar voren,maar hou wel zo mijn reins op lengte maar genoeg ruimte voor mijn paard ga je vanzelf iets naar voren zitten. Mijn benen heb ik dan niet eens nodig. Dus voor het versnellen van de cirkel werkt dat bij mij nu ook zo. Wil ik echt, om dus dat tempo verschil goed te laten zien en snel te laten galopeeren is iets druk genoeg van mijn benen en je handen naar voren houden. Om dan het tempo voor de kleinere cirkel ineens naar beneden te brengen ga ik dieper zitten, en neem de handen iets terug zonder aan de reins te zitten qua druk en blijven nog steeds op de zelfde lengte, maar ik ga niet diep genoeg zodat ze de aanwijzing krijgt voor de stopt. Benen heb ik niet nodig om haar in galop te houden. Daarom heb ik al aangegeven, bij de vraag welke dicipline, ik reining aangaf met de opm. dat het milimeterwerk is en je paard aanvoelen. Het enigste waar ik dus mee werk is mijn zit met heel af en toe druk vanuit mijn benen. Tijdens die oefeningen, want dat zal je moeten doen en gaat niet vanzelf als ze jong zijn en ik haar als ze terug moest komen in haar tempo zacht zei easy, en het gehoor van een paard is goed genoeg dat je dat kan fluisteren en geen kip die dát hoort. Nu hoef ik geen easy meer te zeggen. Ik ben dus nu zo ver met de cirkels dat vanuit stilstand handen iets naar voren lichte druk van de benen en mevrouw weet dat ze dus snél moet galoperen ( en ik hoef niet te blijven drukken ). Bij het beginpunt aangekomen diep zitten en gelijk terug in bijna draf maar nog wel galop. Is een tijdje overheen gegaan,ben maar een amateur maar dit bereikt te hebben is geweldig om te voelen.Tempo versnellen van stop naar walk en naar jog en lope leer ik ze én met druk én met geluid. ( lippen iets tuiten en lucht naar binnen "trekken") Kort is stap, twee kort is jog en één keer lang is lope. Werkt perfect.......
Terug naar boven Ga naar beneden
ReiningTryOut
Green Novice
Green Novice
ReiningTryOut


Aantal berichten : 105
Leeftijd : 62

Karakter
Discipline:
I love...:

Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Icon_minitimezo jul 15, 2012 9:42 am

ShiningJac schreef:
Je hebt geen gelijk.

Het is nog niet eens een kwestie van gelijk hebben. Verkoop/promotie filmpjes ten overvloede op youtube die het gebruik van het woord prospect rechtvaardigen.

ShiningJac schreef:
En het is geen zeuren, je wordt aangesproken op je schrijfgedrag. Eerst begin je over dat het allemaal maar eens zichtbaar moet worden, dus gefilmd. Dat was al op een toon dat ik dacht: oké...
En wie ben jij dan om mij op mijn schrijfgedrag aan te spreken? Richt ik me persoonlijk tot jou?
Ja nu wel.

ShiningJac schreef:
Maar jij zou natuurlijk wel aan ons kunnen laten hoe het moet? Kennelijk weet je er alles van en begrijpen wij er allemaal niks van?

Ik vraag simpelweg om te laten zien wat men schrijft,wetende dat er niet veel filmpjes te zien zullen zijn. Vertel me eens waarom niet.
Waarom moet ik iets laten zien.Ik schrijf toch niet in geuren en kleuren hoe ik het doe.


ShiningJac schreef:

Daarna kon je het je niet voorstellen dat íémand zijn paard in training zette. Op mijn uitleg daarop wordt vervolgens niet meer ingegaan (oh ja, dan snap ik het).

Ik heb uit dat beetje fatsoen wat ik heb gemeend niet te moeten reageren.Maar goed zoals je wil.
Je dondert van je paard en zet hem daarna in training duhh.

ShiningJac schreef:

Ik ga niet uitleggen waarom ik een zgn prospect een hautaine kletskoektitel voor een paard van 3 vind.

Nee stel je voor dat niet alleen ik vind dat je uitleg nergens op slaat.

ShiningJac schreef:

Je zou hierover natuurlijk een nieuw topic kunnen starten?

Als ik al een topic zou starten zou de gaan over de quotes in dit forum over shows en wedstrijden en voorbereiden etc.etc. Met de simpele vraag wie als eens een show seizoen heeft gereden hoger dan bv een onderlinge of de L5 bij de wran.

Want je schrijft wel dat ik doe alsof ik alles weet,maar als ik zo lees dan zitten hier toch de echte ervaren show ruiters die exact weten hoe het moet en wat de jury wel en niet wil of kan zien,die precies weten hoe je niet moet zitten in je snelle cirkel.(oh nee dat is natuurlijk een persoonlijke smaak Rolling Eyes ) die alle manoeuvres tot in de perfectie beheersen,en paarden bezitten die alles kunnen van reining tot trail.
Ik denk dat dat een erg kort topic gaat worden.

Ik weet zeker niet alles,maar ik weet wel dat ik wel de ballen heb om me te meten in de show arena en er niet alleen over praat of schrijf.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Empty
BerichtOnderwerp: Re: Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol   Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Training, hoe doe jij dat? Speedcontrol
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Training : spin

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: WESTERN HORSE :: GENERAL WESTERN-
Ga naar: