Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 na 1,5 jaar eindelijk inrijden

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Tsib
Green Novice
Green Novice
Tsib


Aantal berichten : 102
Leeftijd : 56

Karakter
Discipline:
I love...:

na 1,5 jaar eindelijk inrijden Empty
BerichtOnderwerp: na 1,5 jaar eindelijk inrijden   na 1,5 jaar eindelijk inrijden Icon_minitimema mei 28, 2012 11:09 pm

Gisteren was eindelijk de grote dag, het gaat zo goed de laatste weken met Tsib dat ik hem de afgelopen tijd wat meer heb belast met longeren, voor degene die het nog niet helemaal kunnen volgen.

Tsib is vorig jaar maart geopereerd aan zijn linker voor been na een trap te hebben gehad van een ander paard bij de vorige eigenaar, waardoor zijn bot leek op een artrosebeen (wat geen artrose is) in Utrecht hebben ze zijn kroongewricht vast gezet, omdat er bijna geen kraakbeen meer tussen het gewricht zat, met een plaatje aan zijn bot zodat er geen beweging meer in dit gewricht zit, hij heeft uiteindelijk bijna 1,3 jaar gerevalideerd, bij de minste vreemde beweging of bij iets te lange hoeven liep hij gelijk onregelmatig dus lang op rust gestaan, tot hij zich begon te vervelen in april, trapte veel tegen de wand van zijn stal, brak uit zijn stal en in de wei rende hij als een gek achter Cody aan om zijn energie kwijt te kunnen.

Het longeren ging met zijn beentje goed dus gisteren de stoute schoenen aangetrokken en op hem gaan zitten. Van de week eerst rustig op het zadel gehangen aan beide zijden dit ging echt super Tsib vond het geweldig hij bleef netjes stil staan ik heb al die tijd alleen met hem getraind tot gisteren toen er een helper mij kwam assisteren. Gisteren voor het eerst ook gestapt al hangend aan het zadel ondanks dat de helper hem vast had bleef hij heel koel, toen de poging gewaagd rustig mijn rechterbeen over hem heen gelegd en meneer vertrok geen spier toen ik rustig in het zadel ging zitten was Tsib even gespannen maar dat ebte gelijk weer weg toen hij ontspannen was ben ik er weer afgegaan, hij heeft de hele tijd netjes stil gestaan, bij de 2e poging om op zijn rug te komen bleef hij weer zo koel dat ik mijn helper vroeg om een stap of 2 te zetten, dit vond Tsib wat eng waardoor hij naar mijn mening iets te veel spanning kreeg, even blijven zitten en toen de spanning weg was eraf gegaan.... kijken of hij zonder begeleider wel ontspannen kan blijven, ik ga het vanmiddag weer alleen met hem proberen.
Terug naar boven Ga naar beneden
ShiningJac
Green Novice
Green Novice
ShiningJac


Aantal berichten : 115
Leeftijd : 49

Karakter
Discipline:
I love...:

na 1,5 jaar eindelijk inrijden Empty
BerichtOnderwerp: Re: na 1,5 jaar eindelijk inrijden   na 1,5 jaar eindelijk inrijden Icon_minitimewo jun 20, 2012 4:06 am

Wat lekker zeg!

Aangezien het bericht van een paar weken geleden is: hoe gaat het nu?
Terug naar boven Ga naar beneden
sontana
Green Novice
Green Novice
sontana


Aantal berichten : 275
Leeftijd : 56

Karakter
Discipline:
I love...:

na 1,5 jaar eindelijk inrijden Empty
BerichtOnderwerp: Re: na 1,5 jaar eindelijk inrijden   na 1,5 jaar eindelijk inrijden Icon_minitimewo jun 20, 2012 8:46 am

Ja hoe gaat het nu ?

Zeker veel te druk met Tsib te beleren . Geen tijd meer om achter de pc te kruipen. (zoals zo velen lijkt het)

Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Tsib
Green Novice
Green Novice
Tsib


Aantal berichten : 102
Leeftijd : 56

Karakter
Discipline:
I love...:

na 1,5 jaar eindelijk inrijden Empty
BerichtOnderwerp: Re: na 1,5 jaar eindelijk inrijden   na 1,5 jaar eindelijk inrijden Icon_minitimevr jun 22, 2012 4:10 am

I heb het momenteel erg druk met werk en dan is er wat weinig tijd om achter de pc te duiken...

Maar het gaat wel goed we hebben een achterstand gekregen vanwege het weer Tsib is nog maar een paar keer bereden in al die tijd, maar hij blijft wel erg braaf als we weer eens opnieuw moeten beginnen... ik hoop dat het weer wat verbeterd want tsib is wel erg gevoelig op zijn been als hij zijn voet wat anders moet zetten is hij de dag erop wat gevoelig en loopt dan niet rad.. maar ik heb de tijd en het zal goed gaan komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
sontana
Green Novice
Green Novice
sontana


Aantal berichten : 275
Leeftijd : 56

Karakter
Discipline:
I love...:

na 1,5 jaar eindelijk inrijden Empty
BerichtOnderwerp: Re: na 1,5 jaar eindelijk inrijden   na 1,5 jaar eindelijk inrijden Icon_minitimevr jun 22, 2012 5:45 am

Klinkt idd als een soort balans probleem. Onder het zadel wordt zijn voet anders belast. Ik zou dat dan ook heel voorzichtig opbouwen. Maar dat doe je toch al. Het klinkt allemaal erg goed.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





na 1,5 jaar eindelijk inrijden Empty
BerichtOnderwerp: Re: na 1,5 jaar eindelijk inrijden   na 1,5 jaar eindelijk inrijden Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
na 1,5 jaar eindelijk inrijden
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Niet zo leuk begin van mijn nieuwe jaar.
» Eindelijk bewegend beeld ;-)
» hehe eindelijk de bak weer droog
» ruim 1 jaar
» filmpje Takoda, nu bijna 3 jaar

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: WESTERN HORSE :: GENERAL WESTERN-
Ga naar: